Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:29:53 GMT

مشکل آب شرب ۷۰۳ روستای خوزستان برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۷۸۴۳

مشکل آب شرب ۷۰۳ روستای خوزستان برطرف شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مشکل آب روستاهای بخش مرکزی شوش افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم سرعت خدمت رسانی به مردم و اجرای طرح های آب و فاضلاب در خوزستان چند برابر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید ویژه وزیر نیرو برای رفع مشکل آب روستاهای خوزستان تمام ظرفیت های استان در چند ماه گذشته برای حل این مشکل پای کار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی نژاد با بیان اینکه تا پایان امسال پنج روستای بخش مرکزی شوش از آب شرب سالم بهره مند می شوند افزود: عملیات آبرسانی و تامین آب پایدار روستاهای خلف مسلم،  مجید عبدالله، احمد مولا، خشان وجوی مجید در دستور کار قرار گرفت و تا قبل از پایان سال مشکل آب شرب این روستاها برطرف می شود.

وی افزود: تامین آب ۳۸ روستای دیگر شهرستان شوش در دستور کار است که مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در دست اقدام است همچنین عملیات اجرایی خط انتقال آب ۲۵ کیلومتری خماط تا خلف حیدر به زودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان آبان ماه امسال از بهره برداری از طرح های آبرسانی به یک هزار روستای خوزستان تا دهه فجر ۱۴۰۰ خبر داده بود که بخش مهمی از این وعده تا کنون محقق شده است.

تابستان امسال حدود ۷۰۰روستای خوزستان با تنش و کمبود آب رو به رو بودند که برای حل کوتاه مدت آنان ، آبرسانی سیار با تانکرها انجام شد. 

تابستان امسال خوزستان با خشکسالی و تنش شدید آبی رو به رو بود و تامین آب مورد نیاز بخش های کشاورزی ، صنعت و آشامیدنی با مشکلات زیادی رو به رو شد.

بخش مهمی از آب آشامیدنی و کشاورزی خوزستان از رودخانه ها و آب های سطحی تامین می شود که با کاهش آورد رودخانه ها ، کم آبی به ویژه در مناطق روستایی غرب استان نمایان‌تر شد.

برچسب‌ها خوزستان آبرسانی اهواز شركت آب و فاضلاب خوزستان پروندهٔ خبری تلاش ها برای رفع تنش آبی در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان آبرسانی اهواز خوزستان آبرسانی اهواز شركت آب و فاضلاب خوزستان آب و فاضلاب مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد