Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان- هر رشته ورزشی به شکل حرفه‌ای با زیرمجموعه‌های زیر نظر وزارت ورزش و جوانان شامل اداره‌کل‌های استان‌ی، فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی و شهرستانی مدیریت می‌شود و باشگاه‌ها، ورزشکاران، مربیان و داوران در این قالب به فعالیت می‌پردازند.

ورزش به دلیل ذات پرهیجان و حتی پرتنش خود همیشه اخبار و حواشی زیادی داشته که گویا قرار هم نیست پایانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاقات در استان اصفهان نیز همیشگی است و به نظر می‌رسد یکی از مهمترین این حواشی وضع نابسامان چند هیئت ورزشی باشد که در نوع خود قابل توجه است.

استان اصفهان،۵۱ هیئت ورزشی فعال دارد.


ژیمناستیک در اصفهان؛ معلق روی هوا
دبیر اسبق هیئت ژیمناستیک استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ما وضع هیئت را اینطور تشریح کرد: در اصفهان سابقه نداشته که یک هیئت ۲ سال تا این حد بلاتکلیف باشد، رئیس‌فدراسیون ژیمناستیک با فشارهایشان رئیس و دبیر هیئت را وادار به استعفا کردند و نایب‌رئیس نیز با اعمال سلیقه کنار گذاشته شد.

قربانعلی نکویی مسبب اصلی پادرهوایی ژیمناستیک اصفهان را رئیس‌فدراسیون می‌داند و می گوید: رئیس فدراسیون لج کرده و اجازه نمی‌دهد مجمع انتخاباتی در استان اصفهان برگزار شود، چون می‌خواهد گزینه مدنظر خود را بر کرسی ریاست بنشاند کسی هم در اصفهان زیر بار تمام خواسته‌های رئیس فدراسیون نمی‌رود.

او می‌گوید: تمام اعضای‌مجمع اعتقاد دارند فردی باید به ریاست برگزیده شود که دلسوز و پیگیر ژیمناستیک استان اصفهان باشد نه پیگیر کار‌های رئیس‌فدراسیون.

وقتی محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان شد اطلاعاتی از وضع هیئت اصفهان نداشت و پس از مکاتباتی با رئیس‌فدراسیون به‌صورت ناخواسته باتوجه به خواسته‌های رئیس‌فدراسیون اقداماتی کرد که حالا نتیجه منفی آن برای ژیمناستیک استان روشن شده است.

طبق قانون ابتدا باید برای هیئت ژیمناستیک سرپرست انتخاب کنند تا برای مجمع انتخاباتی برنامه‌ریزی شود، اما از آنجا که فدراسیون و اداره‌کل تعامل ندارند در حال حاضر کسی نیست که این وظایف را ایفا کند.

در توضیح این موضوع این پیشکسوت ژیمناستیک می‌گوید: طبق اساسنامه، مدیرکل باید سرپرست را با تایید رئیس‌فدراسیون معرفی کند، اما فدراسیون یک نام خاص مدنظرش است که اداره‌کل قبول نمی‌کند و این داستان بیش از حد ادامه پیدا کرده.

نکویی اعتقاد دارد رفتار‌های فدراسیون ژیمناستیک غیرمنطقی است و تا وضع فدراسیون درست نشود شرایط ژیمناستیک اصفهان نیز تغییری نخواهد کرد.

ورزش ژیمناستیک در اصفهان علاوه بر نداشتن متولی با مشکل نداشتن خانه ژیمناستیک استاندارد متعلق به هیئت، هم مواجه است.
نکویی در این زمینه می‌گوید: تنها سالن اصفهان با هدف درآمدزایی به بخش خصوصی واگذار شده.

آن طور که او می‌گوید: شماری از ورزشکاران ژیمناستیک که با هدف قهرمانی ورزش می‌کردند در پی اتفاقات مدیریتی این رشته را کنار گذاشته و به رشته‌های دیگر روی آورده اند.

هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی هنوز سکان‌دار ثابتی ندارد

رئیس اسبق هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان گفت: آخرین رئیس هیئت فقط چند ماه پس از انتخاب به دلیل عمل نکردن به قول هایش برکنار شد و هیئت چند ماهی است با سرپرست اداره می‌شود.

به گفته احمد بازوبندی فعالیت و کار‌های شهرام شاهزمانی طبق قول‌هایش نبود و سبب اعتراضات و پیگیری‌هایی شد که به برکناری او بر اساس اختیارات اداره کل ورزش و جوانان و بدون موافقت فدراسیون،منجر شد.

پیش از شاهزمانی، احمد بازوبندی خود رئیس هیئت‌موتورسواری استان اصفهان بود که پنجم اسفند سال قبل دوره ریاستش به پایان رسید و پس از آنکه هیئت سه ماه با سرپرست اداره شد در خرداد امسال مجمع انتخاباتی برگزار و و شهرام شاهزمانی با رای اکثریت به‌عنوان رئیس‌جدید هیئت انتخاب شد.

پس از پایان دوره کوتاه تصدی شاهزمانی، باز هم اداره هیئت به سرپرست واگذار شده است که یکی دیگر از کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان است.

بازوبندی در تشریح مشکلاتی که در زمان ریاست شاهزمانی در هیئت اتفاق افتاد می‌گوید: به دلیل نیود مدیریت صحیح و اختلافات زیاد بهترین ورزشکاران اتومبیلرانی در بخش کراس از اصفهان فراری شدند، ورزشکاران شهرستان‌ها نادیده گرفته شدند و برخی ورزشکاران لطمه خوردند.

او معتقد است از حواشی در ورزش گریزی نیست، اما اگر حواشی زیاد و اعتبار هیئت لکه دار شود به ضرر خانواده ورزش است و تنها راهکار احترام به آیین نامه هاست.


بدنسازی و پرورش‌اندام اصفهان بدون متولی

پیشکسوت بدنسازی و پرورش‌اندام استان اصفهان با انتقاد از نابسامانی یک ساله هیئت بدنسازی گفت: به نظر می‌رسد کسی به دنبال برون رفت از این وضع نیست.

فرشید ذکری درباره این نابسامانی این طور گفت: روز مجمع انتخاباتی تخلفاتی از سوی مجمع صورت گرفت، رئیس هم آن موارد را در جلسه به‌طور کامل پیگیری نکرد، برخی از دوستان هم به جلسه مجمع انتخاباتی دعوت نشده بودند و همچنین اسناد و مدارک نیز حاکی از دعوت‌نشدن آنان بود.

طبق قانون اعضای مجمع براساس نظر اداره‌کل ورزش و جوانان استان انتخاب و به مجمع انتخاباتی دعوت می‌شوند تا به نامزد مورد نظر خود رای دهند، اما در مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان یکی از افراد واجد شرایط دعوت نشد که از علیه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. بر اساس مستندات و با رای دیوان، مجمع باطل شد.

به گفته ذکری، اداره‌کل به رای بدوی اعتراض و اعلام کرد فرد شاکی دعوت شده بوده، بنابراین پرونده بار دیگر مورد رسیدگی قرار گرفت، ولی نتیجه این شد که او  به‌طور رسمی به مجمع دعوت نشده بود.

حالا بیش از یک سال از ابطال نتیجه مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام استان می‌گذرد و حکم سرپرست هم صادر نشده است.

از ۵۱ هیئت، ۱۵ هیئت بلاتکلیف است و سرگردان
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در حال حاضر دوره ریاست چند نفر بر هیئت‌ها به پایان رسیده و با سرپرست اداره می‌شوند که با توجه به تغییر اساسنامه و آیین‌نامه استان و شهرستان‌ها از طرف وزارت ورزش و جوانان در انتخابات مجامع وقفه ایجاد شده است.

حسین زیبایی گفت: تغییرات عمده‌ای در آیین‌نامه جدید ایجاده شده، پیش از این ۵ شهرستان عضو مجمع بودند، اما حالا در رشته‌هایی که بیش از ۱۰ شهرستان فعال است دست کم ۱۰ شهرستان باید عضو مجمع باشند.

آیین‌نامه مجامع انتخاباتی را دو بار وزارت ورزش و جوانان اصلاح کرده، یک‌بار ریاست مجمع به مدیرکل استان رسید که روسای فدراسیون با اعتراض آن را برگرداندند، بنابراین باز هم رئیس مجمع رئیس فدراسیون آن رشته خواهد بود و انتخاب داور، مربی و ورزشکار حاضر در مجمع هم با نظر ریاست فدراسیون است.

هم اکنون هیئت‌های نجات‌غریق، والیبال، کوهنوردی، ورزش کارگری، هاکی، دوچرخه‌سواری، پزشکی‌ورزشی، ورزش روستایی، بیماران‌خاص، ورزش همگانی، موتورسواری و اتومبیلرانی و بدنسازی و پرورش‌اندام در استان اصفهان با سرپرست اداره می‌شوند.

به گفته معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان اطلاعیه‌های ثبت‌نام کاندیدا‌های ریاست هیئت‌ها صادر شده و برای برخی
هیئت‌ها هم همچنان فرصت ثبت‌نا‌م هست.


ماجرای بلاتکلیفی هیئت ژیمناستیک چیست؟
زیبایی درباره رهاشدن هیئت ژیمناستیک می‌گوید: رئیس‌فدراسیون ژیمناستیک در دو سال اخیر مشکلات زیادی با استان اصفهان داشته، تعدادی از افرادی را که اداره‌کل ورزش و جوانان برای حضور در مجمع معرفی کرده، رد کرده و در نهایت وضع ژیمناستیک اصفهان به شکل نابسامان کنونی درآمده است.

آن طور که او می‌گوید رئیس‌فدراسیون هم دوران چهار ساله‌اش تمام شده، ولی دست به دامان رئیس کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون جهانی شده و نظر مساعد آن‌ها را برای ابقا گرفته در حالی‌که ابقایش غیرقانونی است.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان می‌گوید: رئیس‌فدراسیون صرفا می‌خواست گزینه خود را به کرسی ریاست در اصفهان بنشاند و هیئت استان را به حالت تعلیق درآورد، به تازگی هم خودسرانه و بدون هماهنگی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان فردی را به‌عنوان سرپرست هیئت اصفهان معرفی کرده است.

سرپرست‌های هیئت‌های ورزشی استانی را طبق قانون، ادارات‌کل ورزش و جوانان استان‌ها به فدراسیون معرفی می‌کنند و فدراسیون هم پس از تایید باید ابلاغیه فرد موردنظر را صادر کند، بر این اساس به نظر می‌رسد ابلاغیه‌ای که برای سرپرست هیئت ژیمناستیک استان از طرف فدراسیون زده شده از درجه اعتبار ساقط است.

شروع حواشی هیئت بدنسازی از مجمع
معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: یکی از اعضای مجمع گفته بود به من اطلاع‌رسانی نشده که در مجمع حاضر شوم و چون اطلاع‌رسانی، مکتوب نبود اداره‌کل نتوانست ثابت کند که این فرد به مجمع دعوت شده، او نیز از طریق دیوان‌عدالت پیگیری کرد و رای بر ابطال مجمع داده شد. رسید از او گرفته نشده بود.

کل وظایف مجامع انتخاباتی برعهده دبیران هیئت است که باید افراد را به صورت مکتوب دعوت کنند و رسید بگیرند؛ برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام وظایف محوله به درستی ایفا نشده بود.

به گفته زیبایی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان یک نفر را برای سرپرستی به فدراسیون معرفی، اما رئیس فدراسیون مخالفت کرد و حالا خود زیبایی به‌عنوان سرپرست معرفی شده که هنوز ابلاغیه برایش صادر نشده.

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به رای حکمیت تمکین نکرد

پس از اینکه شهرام شاهزمانی به‌عنوان رئیس‌جدید هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی انتخاب شد، نظر اعضای مجمع تغییر کرد، آن‌ها پس از یک‌ماه اعلام کردند، چون شاهزمانی به وعده‌هایش عمل نکرده باید کنار برود و نامه‌ای را برای رئیس‌فدراسیون فرستادند تا دراین‌باره تصمیم‌گیری کند.

زیبایی در این زمینه می‌گوید: در هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی یک‌ماه به شاهزمانی زمان داده شد که رای اعضای‌مجمع را برگردانَد، اما موفق به این کار نشد، اما فدراسیون از رای حکمیت برای برگزاری مجمع فوق‌العاده تمکین نکرد و داستان پیچیده‌تر شد.

به گفته وی وزارت ورزش و جوانان مستقیم به اداره‌کل ورزش و جوانان استان نامه زد و طباطبایی به‌عنوان نایب‌رئیس مجمع با حکمی که به او سپرده شده بود ابلاغیه سرپرست جدید را صادر کرد تا در آینده این هیئت هم در فهرست برای برگزاری مجمع قرار بگیرد.

در اصفهان بسیاری از هیئت‌ها با وجود تمام مشکلات و کاستی‌ها به کارشان ادامه می‌دهند، اما ۱۵ هیئت ورزشی هم با دلایل مختلفی که مقصر آن کلیه‌ اهالی ورزش هستند یا بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند یا اصلا صاحب‌منصبی ندارند، مسئله‌ای که اعتبار ورزش اصفهان را زیر سوال خواهد برد.

تغییرات مکرر اساسنامه‌ها در وزارت ورزش و جوانان، مسائل متفاوتی که در فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد و رابطه نه چندان مناسب آن‌ها با استان‌ها، اختیارات محدود ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، اختلاف‌نظر‌ها و دشمنی برخی از افراد حاضر در هیئت‌های ورزشی و اعضای مجامع و حتی ورزشکاران باعث‌ شده مشکلات مدیریتی در ورزش اصفهان عمیق‌تر شود و این سوال را ایجاد کند که آیا ورزش اصفهان به زودی روی آرامش را می‌بیند؟

گزارش از علی کریمی

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت ورزشی ورزش و جوانان ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی بدنسازی و پرورش اندام وزارت ورزش و جوانان سرپرست اداره ژیمناستیک استان مجمع انتخاباتی هیئت ژیمناستیک رئیس فدراسیون هیئت بدنسازی اعضای مجمع آیین نامه هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان برگزار و محمود یسلیانی به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، جواد محمدی؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد و محمود یسلیانی ریاست هیئت را بر عهده گرفت.

در این مجمع محمود یسلیانی و وجیهه مطهری برای ریاست هیئت کاندید شده بودند که مطهری پیش از شروع مجمع انصراف خودش را اعلام کرد در نهایت محمود یسلیانی با کسب 13 رای از 15 رای ماخوذه به ریاست هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

همچنین بر اساس قانون، یسلیانی برای پست‌های نائب رئیس، خزانه‌دار و هیئت رئیسه به ترتیب وجیهه مطهری، عبدالرضا اسفنانی، فرشته جلالی، عبدالرضا پسیانی و علیرضا بهزادیان‌فر را پیشنهاد داده بود که افراد پیشنهادی با کسب 14 رای توانستند اعتماد اعضای مجمع را جلب کنند.

پیست اسکی دیزین بازگشایی شدمسیر تردد پیست اسکی شیرباد بازگشایی شد

 

پیست فریدونشهر بین‌المللی شد

جواد محمدی در ابتدای مجمع ضمن تقدیر و تشکر از حاضران در جلسه گفت: خدا را شاکرم که شرایط برگزاری این مجمع نیز فراهم شد و امیدوارم که امروز طلیعه روزهای خیلی خوب، امیدوار کننده و افتخارآفرین برای رشته اسکی در سطح استان اصفهان باشد.

وی افزود: امیدوارم که در فصول بارندگی نیز شاهد بارش نزولات آسمانی به ویژه برف باشیم تا هم از خیرات این رحمت‌الهی بهره‌مند شویم و هم رشته جذاب اسکی را با قدرت و پرطمطراق در سطح استان ادامه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رشته اسکی طی چند سال اخیر هم در سطح کشور و هم در سطح استان شاهد اتفاقات خوبی بوده و با پیگیری د همکاری فدراسیون و هیئت استان، پست اسکی فریدونشهر بین‌المللی شد و گواهی بین‌المللی پیست را دریافت کردیم و خوشبختانه شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدونشهر، بهبود چشم‌‌گیری داشته و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: روند توسعه اسکی با همدلی و هم‌افزایی جامعه اسکی ادامه خواهد داشت و باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم؛ امسال اسکی روی یخ دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند و قطعا روزهای درخشانی در انتظار اسکی کشور است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد