Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ایمانی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه از سال ۷۵ تاکنون بالغ‌بر ۴۹۸ سیل در استان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: در این سیلاب‌ها مساحتی حدود دو میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دچار خسارت شده است که متأسفانه در آن‌ها تلفات جانی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه از تعداد سیلاب‌های رخ‌داده در ۴۱۹ مورد خسارت اتفاق افتاده است، افزود: این مهم می‌طلبد تا برای پیشگیری از سیلاب طرح‌هایی نظیر آبخوان‌داری و آبخیزداری در حوزه‌های پر خطر اجرایی شود که این اقدامات توانست ۹ میلیون متر مکعب از حجم سیلاب را کنترل کند.

کارشناس سیل آبخیزداری منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه از سال ۷۰ تا ۹۹ بیش ازهفت میلیون و ۴۹۰ هزار متر مکعب سازه‌های خاکی و سنگ وملات در استان اجراشده است، ابراز داشت: هدف ازاین‌گونه اقدامات کنترل سیل، فرسایش و رسوب در استان بوده است.

ایمانی با بیان اینکه که بیش از ۸۷ میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان کنترل‌شده است، تصریح کرد: باید گفت علاوه بر موارد فوق تغذیه سفره‌های زیرزمینی شامل چشمه‌ها، چاه‌ها و قنوات در استان نیز دیگر مزایای این طرح‌ها بوده است.

وی بابیان اینکه اجرای پروژه‌های کنترل سیل و پخش سیلاب ضروری است، افزود: کمک به کنترل روان آب‌های سطحی نیز دیگر اقدام مهمی بود که توانست به حل بحران کم‌آبی استان نیز کمک کند.

کد خبر 5402007

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه آبخیزداری منابع طبیعی استان سمنان سیل خسارات سیلاب بارش برف بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و کولاک خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش باران سیلاب تعطیلی مدارس ایلام گرگان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله از جمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب و باران به پارک ملی هفتاد قله، اظهار داشت: سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش شد که با توجه به نزدیکی به ایام گرم سال نیز ضرورت تأمین آب برای حیات وحش منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتادقله ازجمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و زیستی پارک ملی هفتاد قله در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و لزوم رسیدگی هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده، بیان کرد: بازسازی هرچه سریعتر آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار دارد تا خسارت‌های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه وجود نداشت، اما این سیل همچنین آسیب‌هایی به تأسیسات آبرسانی وارد کرده، که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله