Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص داخلی در چهارمحال و بختیاری گفت: دیابت کنترل‌نشده می‌تواند مانع ادامه کار کلیه‌ها شود و یا برای فرد نابینایی به همراه داشته باشد، همچنین برخی افراد در اثر کنترل نکردن دیابت مجبور به قطع عضو می‌شوند و یا به عوارض قلبی و عروقی دچار شده‌اند.

لیلا محمودنیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بیماری دیابت، اظهار کرد: برخی اعداد و تعریف‌ها برای تشخیص اینکه آیا فرد به دیابت مبتلا است و یا در مراحل پیش از ابتلا به آن قرار دارد موجود است، برای مثال زمانیکه قندخون بیمار در ساعات صبح و پیش از اینکه فرد چیزی میل کند، اندازه‌گیری شود و میزان آن بیش از ۱۰۰ باشد، می‌گوییم که فرد در مرحله ابتلا به دیابت و یا در مراحل پیش از ابتلا به آن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص داخلی در چهارمحال و بختیاری افزود: تعریف دیابت و دیابت کنترل نشده متفاوت است، اما در مجموع زمانیکه قندخون فرد در حالت ناشتا و یا حدود دو ساعت پس از خوردن غذا بالا باشد به آن دیابت گفته می‌شود.

وی درخصوص درمان دیابت عنوان کرد: دیابت تنها قابل کنترل کردن است و درمان کامل ندارد درواقع دیابت یک قندخون بالا است که باید با مصرف دارو و انسولین آن را به حد مطلوب کاهش داد و به وسیله این کنترل کردن قندخون می‌توان از عوارض دیابت پیشگیری کرد.

محمودنیا ادامه داد: براساس یک باور غلط برخی افراد گمان می‌کنند دیابت دارای ریشه عصبی است، اما دیابت براساس عواملی مانند ژنتیک، چاقی و ...ایجاد می‌شود، البته مسائل عصبی و اختلالات روان‌پزشکی در کنترل دیابت اختلال ایجاد می‌کند، اما این مسائل در ابتلا به دیابت نقشی ندارند.

این متخصص داخلی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به افرادی که به دیابت مبتلا هستند، توصیه می‌شود قندخون بالا را جدی بدانند و برای کنترل آن در حد ایده‌آل اقدام کنند و به این ترتیب از بروز عوارض قندخون بالا پیشگیری کنند، زیرا دیابت کنترل‌نشده می‌تواند مانع ادامه کار کلیه‌ها شود و یا برای فرد نابینایی به همراه داشته باشد، همچنین برخی افراد در اثر کنترل نکردن دیابت مجبور به قطع عضو می‌شوند و یا به عوارض قلبی و عروقی دچار می‌شوند.

وی یادآور شد: کنترل کردن دیابت کار بسیار سخت و پیچیده‌ای نیست، اما در مواردی که کنترل آن نادیده گرفته می‌شود، به این دلیل است که در برخی موارد بیماری دیابت عوارض شدیدی برای بیمار ایجاد نمی‌کند و به این ترتیب فرد بیماری خود را جدی نمی‌داند و برای کنترل آن دقت لازم را ندارد، اما عوارضی که دیابت کنترل‌نشده می‌تواند برای بیمار ایجاد کند بسیار مهم و حیاتی هستند و می‌تواند به تمامی اندام‌های بدن آسیب وارد کند، بنابراین باید حفظ قندخون در حد ایده‌آل در اولویت قرار داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری دیابت انسولین چهارمحال و بختیاری دیابت کنترل نشده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور

به گزارش جام جم آنلاین البرز،محمدحسن ابراهیمی جم در کارگاه علمی با موضوع «بیماری‌های آبله گوسفندی و آبله بزی؛ با تاکید بر روش‌های صحیح نمونه گیری، انتقال نمونه و تشخیص بیماری» که در بیست و یکمین کنگره دامپزشکی کشور برگزار شد، در ابتدا به بیماری، علائم بالینی، اهمیت بیماری و اینکه به چه علت آبله بزی و گوسفندی در زمره بیماری‌های اخطار کردنی سازمان جهانی بهداشت دام است، اشاره کرد.

وی چگونگی نحوه نمونه برداری صحیح، زمان درست نمونه برداری، نحوه انتقال به آزمایشگاه را موضوعاتی مهم عنوان کرد و افزود: زمان، تیپ و حجم نمونه مواردی است که باید به درستی رعایت شود تا نمونه سالم و با حفظ ویروس به آزمایشگاه منتقل و در شرایط صحیح در آنجا نگهداری شود.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به تکنیک‌های تشخیصی، گفت: مدیریت نمونه برداری برای رسیدن به تشخیص درست، موضوعی است که باید توسط آزمایشگاه و تکنسین به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه تکنیک‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌های رفرانس کاملا تخصصی و متفاوت است، تصریح کرد: در آزمایشگاه‌های رفرانس از روش‌هایی تشخیصی ویژه‌ای استفاده می‌شود که دیگر آزمایشگاه‌ها قادر به انجام آن‌ها نیستند و در همین راستا، این آزمایشگاه موظف به ارائه سیاست کنترل بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی به عنوان دارنده آزمایشگاه مرجع باید در این زمینه ورود پیدا کند گفت: رازی همکار سازمان دامپزشکی به عنوان نماینده WOAH است و می‌تواند در تعیین سیاست‌های کنترل بیماری به سازمان دامپزشکی کشور کمک کند.

عضو هیئت علمی موسسه رازی جهت دهی برای تعیین استراتژی‌ها را از دیگر اهداف این مجموعه عنوان کرد.

وی همچنین به نحوه مدیریت بیماری در گله توسط کلینیسین‌ها اشاره کرد و افزود: واکسن و واکسیناسیون در استراتژی‌های کنترل، نقش بسیار مهمی دارد و واکسن‌های تولید شده در موسسه رازی نشان دهنده موفقیت در این حوزه است چراکه بر اساس مستندات در چهار سال اخیر شاهد هیچ‌گونه مشکلی در زمینه کارآیی واکسن وجود نداشت.

ابراهیمی جم ادامه داد: این نشان دهنده نقش تاثیرگذار و مهم واکسن رازی است، چرا که تنها واکسنی که برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، واکسن موسسه رازی است و با وجود واکسیناسیون موفق، نیازی به واردات واکسن وجود ندارد.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به ضرورت بررسی موضوع سیاست‌های کنترل بیماری، تصریح کرد: لازم است علاوه بر واکسیناسیون منطقه و گله، از سایر روش‌های جهت پیشگیری و کنترل بیماری استفاده شود.

دیگر خبرها

  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن