Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن تاکید بر این که دیپلماسی بهترین راه حل‌وفصل‌ مسئله هسته‌ای ایران است، از تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خروج از توافق هسته ای انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که با برنامه «Face The Nation» شبکه سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال ادعایی خبرنگار این شبکه که ایران در حال بازی با زمان بوده و به توانایی تولید سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک شده، گفت: «خوب، در مقدمه دو چیز را می‌گویم یک، سیاست ما صریح بوده و ما مصصم هستیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که با برنامه «Face The Nation»‌ شبکه سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال ادعایی خبرنگار این شبکه که ایران در حال بازی با زمان بوده و به توانایی تولید سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک شده، گفت: «خوب، در مقدمه دو چیز را می‌گویم یک، سیاست ما صریح بوده و ما مصصم هستیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم».
سالیوان اضافه کرد: «شماره دو، ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای آن (هدف) است اما همانطور که شما گفتید و وزیر امور خارجه نیز گفته، زمان کوتاه بوده و من در پایان ماه گذشته در اسرائیل بودم و هماهنگی درباره احتمال عدم موفقیت دیپلماسی انجام دادیم».
وی ادامه داد: «ما به صورت تنگاتنگ با متحدان اروپایی خود و همچنین شرکای خود در حال کار بوده و ما راهی به جلو خواهیم یافت».

کاخ سفید: خروج از برجام اشتباه فاجعه‌باری بود که در حال پرداختن بهایش هستیم
مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن تاکید بر این که دیپلماسی بهترین راه حل‌وفصل‌ مسئله هسته‌ای ایران است، از تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خروج از توافق هسته ای انتقاد کرد.
 جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در بخشی از گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید زمان برای احیای برجام بسیار کم است، ایران در مذاکرات وین وقت‌کشی می کند، گفت: به دو مورد  در این زمینه اشاره می‌کنم. یک این که، سیاست ما صریح است، ما در ممانعت از دست‌یابی ایران به هرگونه سلاح هسته‌ای مصمم هستیم. دو این که، ما بر این عقیده‌ایم دیپلماسی بهترین راه انجام دادن این کار است. اما همان طور که شما گفتید و وزیر امور خارجه هم گفته است، زمان دارد کم می‌شود.
سالیوان در ادامه اشاره کرد که آمریکا با شرکا و متحدانش در زمینه مذاکرات وین همکاری تنگاتنگی‌ دارد و مسیری رو به جلو پیدا خواهد کرد.
مشاور امنیت ملی دولت بایدن در آخر با انتقاد از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته ای در سال 2018، بیان کرد: دلیل این که ما الان در وضعیت فعلی‌مان قرار داریم، این است که دولت قبلی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و ما داریم بهای آن اشتباه فاجعه‌بار را می‌پردازیم.
 اظهارات سالیوان در این گفت‌وگو در حالی مطرح می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای در جریان است.
در این مذاکرات، اقدامات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها برای بازگشت دوجانبه‌ آمریکا و ایران به پایبندی کامل به برجام در حال بررسی است

گاردین: احتمال توافق در وین وجود دارد
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با بررسی چالش‌های موجود بر سر راه مسیر هیات‌های مذاکره‌کننده در وین، با استناد به اظهارات افراد نزدیک به جریان مذاکرات، تاکید کرد که احتمال رسیدن به یک توافق بر سر احیای برجام، وجود دارد
 روزنامه گاردین در گزارشی درباره پیشرفت در مذاکرات وین نوشت: شمارش معکوس برای پایان مذاکرات شش ‌ماهه در وین درباره آینده توافق هسته‌ای آغاز شده است. هیچ ضرب‌الاجلی به صورت رسمی تعیین نشده است اما برخی طرف‌های برجام می‌گویند که اگر هیچ پیش‌رفتی ظرف کمتر از دو هفته انجام نشود، روند مذاکرات به پایان خواهد رسید و خلائی خطرناک از خود بر جای خواهد گذاشت.

احتمال توافق بر سر احیای برجام در وین
روزنامه گاردین در ادامه می‌نویسد، دولت آمریکا با اظهاراتی که اخیرا داشته و مرتبا از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و آن را «اشتباهی فاجعه‌بار» خوانده است، در حال زمینه‌سازی برای مقصر نشان دادن دولت قبلی آمریکا است.
با این حال، این روزنامه می‌افزاید: کسانی که از نزدیک در جریان مذاکرات هستند، می‌گویند از نظر آن‌ها رسیدن به یک توافق محتمل است اما مسئله این است که از دیدگاه غرب، احتمالا گستره این توافق محدود خواهد بود.

چالش‌ها و مسائل باقی‌مانده در مذاکرات وین
در گزارش گاردین به مواردی به عنوان مسائل کلیدی باقی‌مانده در مذاکرات وین اشاره شده و آمده است، در زمینه لغو تحریم‌ها، بر سر دسته بندی این که کدام تحریم مرتبط با توافق هسته‌ای است و باید لغو شود یا مرتبط با مسائل دیگر است، اختلافات هنوز باقی‌اند.
گاردین سپس درباره موضوع درخواست ایران برای ارائه تضمین از سوی آمریکا برای عدم تکرار خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای توسط‌ دولت‌های آتی آن می‌نویسد: مسئله دوم در زمینه تضمین‌هایی است که ایران می‌خواهد تا آمریکا خروج ترامپ از توافق در مه 2018 را تکرار نکند. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفته است: چیزی تحت عنوان ضمانت در دیپلماسی و امور بین‌المللی وجود ندارد. ما از طرف این دولت می‌توانیم حرف بزنیم اما این دولت همیشه با صراحت گفته است که ما آماده بازگشت به پایبندی کامل به برجام و پایبند ماندن کامل به آن هستیم، مادامی که ایران هم همین کار را بکند.
در این گزارش درباره موضوع تضمین مطرح شده است: ممکن است قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل حداقل آسودگی را برای ایران به همراه بیاورد اما تقریبا برای طرفین الزام‌آور نیست. تهران به دنبال تعهداتی الزام‌آور است که اگر آمریکا از توافق خارج شود، اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری برای مقابله با تحریم‌های واشنگتن انجام دهد.
گاردین در ادامه آورده است: مسئله سوم راستی‌آزمایی است. ایران با کدام معیارها می‌تواند راستی‌آزمایی کند که تحریم‌ها واقعا و نه صرفا روی کاغذ لغو شده‌اند و به دنبال آن باید غنی‌سازی اورانیوم در سطوحی را که در توافق هسته‌ای مجاز نیست، متوقف کند؟ گفته می‌شود، از نظر آمریکا لغو تحریم‌ها می‌تواند ظرف 48 ساعت راستی آزمایی شود اما خواسته‌ی ایران روندی طولانی‌تر و با معیارهایی مشخص است.

از سرگیری مذاکرات وین در سطح سیاسی از عصر امروز 
دور هشتم مذاکرات وین که به مدت دو روز در سطح سیاسی متوقف شده بود با بازگشت روسای هیات های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی عصر روز دوشنبه به وقت محلی ازسرگرفته می‌شود.
 بر اساس تفاهم انجام‌شده میان روسای هیأت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز از جمعه تا دوشنبه به پایتخت‌ها باز گشتند. در عین حال مذاکرات کارشناسی در این دو روز ادامه یافت.
خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان ارشد طبق توافق صورت گفته برای انجام مشورت‌ها و همچنین انجام تنفس پس از چند روز گفت‌وگوهای فشرده به پایتخت‌ها بازگشته بودند و اکنون شاهد بازگشت مجدد مذاکره‌کنندگان به وین هستیم. البته در این چند روز جلسات کارشناسی برگزار شده و تمرکز جلسات بر روی چهار متن اصلی در خصوص موضوعات مختلف بوده است.
وی ادامه داد:‌ در راستای گفت‌وگوهایی که تاکنون انجام شده بسیاری از جداول آماده شده است. ستون‌های این جداول نیز آماده است. بخشی از پرانتزها پاکسازی شده‌اند. در مورد ایده‌ها نیز تا حدود بسیار زیادی توافقاتی انجام شده است و در حال تبدیل شدن به جملات و کلمات هستند. البته موضوعات باقی‌مانده،‌موضوعات کلیدی هستند که نیاز به اخذ تصمیمات خاص سیاسی دارد به خصوص از طرف واشنگتن و آن‌ها باید تصمیمات خود را در مورد مسائل باقی‌مانده به خصوص موضوع رفع تحریم‌ها اعلام کنند. اگر این اتفاقات در بازگشت تیم‌های مذاکره‌کنندگان کشورها به وین رخ دهد می‌توان گفت با سرعت خوبی به سمت رسیدن به یک توافق پایدار و قابل اتکا در حال حرکت هستیم.
با توجه به تبادل آخرین دیدگاه‌ها و نظرات میان مذاکره کنندگان و مقامات تصمیم گیر در پایتخت ها باید منتظر بود و دید که با ازسرگیری مذاکرات در روز دوشنبه روند به چه شکل پیش خواهد رفت.

در وین بن‌بست لاینحلی نداریم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری مذاکرات وین و استقرار دوباره مذاکره‌کنندگان ارشد کشورها برای ادامه مذاکرات وین در محل انجام برگزاری مذاکرات گفت: گفت‌وگو در مسیر درستی قرار گرفته است و بن‌بست لاینحلی نداریم. در مورد برخی از موضوعات کلیدی باقی مانده باید تصمیمات خاص سیاسی گرفته شود و این موضوع نیازمند این است که تصمیمات در پایتخت کشورها گرفته شود.
 سعید خطیب‌زاده صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شده بود در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین روند مذاکرات وین اظهار کرد: مذاکره‌کنندگان ارشد طبق توافق صورت گفته برای انجام مشورت‌ها و همچنین انجام تنفس پس از چند روز گفت‌وگوهای فشرده به پایتخت‌ها بازگشته بودند و اکنون شاهد بازگشت مجدد مذاکره‌کنندگان به وین هستیم. البته در این چند روز جلسات کارشناسی برگزار شده و تمرکز جلسات بر روی چهار متن اصلی در خصوص موضوعات مختلف بوده است.
وی ادامه داد:‌ در راستای گفت‌وگوهایی که تاکنون انجام شده بسیاری از جداول آماده شده است. ستون‌های این جداول نیز آماده است. بخشی از پرانتزها پاکسازی شده‌اند. در مورد ایده‌ها نیز تا حدود بسیار زیادی توافقاتی انجام شده است و در حال تبدیل شدن به جملات و کلمات هستند. البته موضوعات باقی‌مانده،‌موضوعات کلیدی هستند که نیاز به اخذ تصمیمات خاص سیاسی دارد به خصوص از طرف واشنگتن و آن‌ها باید تصمیمات خود را در مورد مسائل باقی‌مانده به خصوص موضوع رفع تحریم‌ها اعلام کنند.
این دیپلمات ارشد کشورمان گفت:‌ اگر این اتفاقات در بازگشت تیم‌های مذاکره‌کنندگان کشورها به وین رخ دهد می‌توان گفت با سرعت خوبی به سمت رسیدن به یک توافق پایدار و قابل اتکا در حال حرکت هستیم

ظر جدید پلیسِ بد مذاکرات درباره توافق هسته‌ای
سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی با بیان تعهد پاریس به امنیت تل آویو گفت، هر روز که می‌گذرد فرصت یافتن راه حلی برای توافق با ایران به خطرمی‌افتد.
 سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی روز دوشنبه با بیان تعهد پاریس به امنیت تل آویو گفت که زمان برای دستیابی به توافق با ایران رو به اتمام است.
«اریک دانون»، سفیر فرانسه در اسرائیل به وبگاه «تایمز اسرائیل» گفت که زمان برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران رو به اتمام است.
وی افزود: «فرانسه همراه با اتحادیه اروپا و سایر طرف‌های درگیر، تمام تلاش خود را در مذاکرات جاری انجام می‌دهد تا به توافقی دست یابد که از تبدیل شدن ایران به یک کشور  در حالت آستانه اتمی جلوگیری کند و  فضای عدم اشاعه سلاح اتمی را بازگرداند، اما زمان رو به اتمام است و هر روز که می‌گذرد فرصت یافتن راه حلی که به منافع همه طرف‌ها احترام می‌گذارد به خطر می‌افتد.»
به نوشته این منبع خبری، اظهارات دانون منعکس کننده نظرات «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه بود. دانون همچنین گفت که فرانسه نیز مصمم است به اقدامات ایران در منطقه رسیدگی کند.
وی افزود: «در این مورد نیز مانند سایر موارد، گفت‌وگوی ما با مقامات اسرائیلی دائمی و معنادار است، همانطور که تماس تلفنی اخیر «امانوئل  ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و  «یائیر لاپید»  وزیر خارجه اسرائیل  نشان داد. تعهد فرانسه به امنیت اسرائیل همچنان پابرجاست.»
ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز 13 دی ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و  جمعه  گذشته بر اساس تفاهم انجام‌شده بین روسای هیأت‌ها، مقرر شد مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز به پایتخت‌ها بازگردند اما رایزنی‌ها در سطح کارشناسی بدون وقفه ادامه یابد.
مقام‌های آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.
دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.
با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد.

گزارش دیپلمات روس از تلاش سخت کارگروه تدابیر اجرایی در وین
دیپلمات ارشد روسیه حاضر در مذکرات رفع تحریم‌های ایران در وین از تلاش کارگروه تدابیر اجرایی در وین برای دستیابی به پیشرفت بیشتر خبر داد.
 نماینده روسیه در مذاکرت رفع تحریم‌های ایران در وین غروب یکشنبه به وقت تهران از تلاش گروه تدابیر اجرایی برای پیشرفت بیشتر خبر داد.
«میخائیل اولیانوف» رئیس هیات شرکت کننده روسیه در مذاکرت وین در توییتی نوشت: «کارگروه تدابیر اجرایی (زمان‌بندی) بعد از ظهر امروز در جریان مذاکرات وین دیدار کردند شرکت‌کنندگان در راستای دستیابی به پیشرفت بیشتر  حتی در تعطیلات آخر هفته نیز سخت در تلاش هستند.»
«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین نیز یکشنبه در توییتی از ادامه گفت‌وگوها در پایتخت اتریش خبر داد.  وی در این خصوص نوشت، نشست کارگروه رفع تحریم‌ها هم اکنون در هتل کوبورگ در حال برگزاری است. جلسات بیشتری برای امروز برنامه‌ریزی شده است.
مورا افزود، موفقیت گفت‌وگوهای وین درباره برجام هنوز نامشخص است، چیزی که فقط در چنین مذاکرات پیچیده‌ای منطقی است. اما به‌عنوان هماهنگ‌کننده، نمی‌توانم تعهد هیأت‌ها را به موفقیت ستایش نکنم.
ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز 13 دی ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و روز جمعه بر اساس تفاهم انجام‌شده بین روسای هیأت‌ها، مقرر شد مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز به پایتخت‌ها بازگردند اما رایزنی‌ها در سطح کارشناسی بدون وقفه ادامه یابد.
مقام‌های آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.
دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.
با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد.

مورا : برگزاری نشست کارگروه رفع تحریم‌ها در وین
معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در توییتی از برگزاری نشست کارگروه رفع تحریم‌ها در وین خبر داد و افزود جلسات بیش‌تری برای امروز برنامه‌ریزی شده است.
 «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در توییتی از ادامه گفت‌وگوها در پایتخت اتریش خبر داد. 
وی در این خصوص نوشت: نشست کارگروه رفع تحریم‌ها هم اکنون در (هتل) کوبورگ در حال برگزاری است. جلسات بیشتری برای امروز برنامه‌ریزی شده است.
مورا افزود: موفقیت گفت‌وگوهای وین درباره برجام هنوز نامشخص است، چیزی که فقط در چنین مذاکرات پیچیده‌ای منطقی است. اما به‌عنوان هماهنگ‌کننده، نمی‌توانم تعهد هیأت‌ها را به موفقیت ستایش نکنم.
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه از امکان دستیابی به توافق در مذاکرات وین خبر داد. وی که در کنفرانس خبری مشترک با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه صحبت می‌کرد، با اشاره به ایجاد فضای بهتر در مذاکرات وین گفت: «امکان دستیابی به توافق با ایران در مذاکرات وین وجود دارد».
این در حالی بود که لودریان در این کنفرانس خبری به مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین اشاره کرد و گفت: در صورتی که پیشرفت سریعی در مذاکرات با ایران حاصل نشود، تحریم‌ها برداشته نخواهد شد.
ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز 13 دی ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و روز جمعه بر اساس تفاهم انجام‌شده بین روسای هیأت‌ها، مقرر شد مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز به پایتخت‌ها بازگردند اما رایزنی‌ها در سطح کارشناسی بدون وقفه ادامه یابد.
مقام‌های آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.
دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.
با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا آمریکا برای خروج از توافق هسته ای نشست کارگروه رفع تحریم ها مذاکرات رفع تحریم ها ایران در مذاکرات وین دور هشتم مذاکرات وین دیپلماسی بهترین راه رسیدن به یک توافق دستیابی به توافق پایتخت اتریش وزیر امور خارجه مشاور امنیت ملی رفع تحریم ها اتحادیه اروپا تدابیر اجرایی روسای هیأت ها هماهنگ کننده پایتخت ها سلاح هسته ای احیای برجام باقی مانده روز دوشنبه گفت وگوهای خصوص موضوع اندازه ای پیشرفت ها دولت قبلی آغاز شده تبدیل شد برای طرف چند روز آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!