Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@06:37:48 GMT

تشديد کم تحرکي افراد در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۳۲۴۰

خبرگزاری آریا- رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: کم تحرکی در دوران کرونا تشدید شده و سبب ایجاد مشکلاتی همانند افزایش وزن در نوجوانان و جوانان شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، احمد مؤذن زاده، با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در روز‌های 7 و 8 بهمن و 13 تا 15 بهمن 1400 به مدت 5 روز افزود: شعار همایش امسال فیزیوتراپی دانش و هنر بهبود تحرک و سلامت“ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مباحث مختلفی که در ایام برگزاری همایش مطرح خواهد شد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در همایش امسال مطرح می‌شود، کم تحرکی در دوران کرونا است که باعث ضعف مفرط عضلات به خصوص در افراد سالمند شده و حتی در نوجوانان و جوانان ما باعث افزایش وزن شده است.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: ورزش کردن در یک روال تدریجی و مرتب روزانه به صورت ایروبیک، همراه با گرم کردن مناسب و رعایت اصول و تمرینات ورزشی مناسب، می‌تواند از عارضه‌های کم تحرکی بکاهد.
مؤذن زاده افزود: توصیه می‌کنم به خصوص افراد بالای 50 سال که دارای مشکلات عضلانی اسکلتی هستند، حتماً با فیزیوتراپیست خود برای آموزش ورزش مناسب مشورت کنند و با پیاده روی روزانه به مدت حداقل 45 دقیقه از بروز پوکی استخوانی پیشگیری شود.
وی با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در قالب سمپوزیوم‌های علمی گفت: در این برنامه علمی هر روز 4 سمپوزیوم به صورت مجازی برای همکاران ارائه خواهد شد و فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند با توجه به اینکه هر سمپوزیوم دارای امتیاز باز آموزی است، هر روز در یکی از سمپوزیوم‌ها ثبت نام و امتیاز بازآموزی دریافت کنند.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: همکاران فیزیوتراپیست می‌توانند در مدت 5 روز 15 امتیاز بازآموزی دریافت کنند و البته از سایر برنامه‌ها، کارگاه‌ها و سمپوزیوم‌های علمی همایش که از طریق درگاه عضویت انجمن فیزیوتراپی ارائه می‌شود، بهرمند شوند.
مؤذن زاده ادامه داد: در همایش فیزیوتراپی، گروه‌های توانبخشی مانند فیزیوتراپیست‌ها در همه مقاطع و همکاران کاردرمان، سایر گروه‌های تخصصی پزشکی مانند طب فیزیکی و توانبخشی، ارتوپدی، طب ورزشی، نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و سایر رشته‌های تخصصی پزشکی و توانبخشی مشارکت دارند.
وی گفت: در کنار برگزاری سی و دومین همایش فیزیوتراپی ایران که با حمایت دانشکده‌های علوم توانبخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان نظام پزشکی، فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون جهانی فیزیوتراپی برگزار می‌شود، حدود 20 کارگاه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه بزرگی از تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشکی نیز در کنار این همایش علمی در چهار سالن خواهیم داشت که همکاران ما به صورت حضوری و مجازی می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، افزود: بیش از 80 شرکت تجاری، تولیدی و دانش بنیان تولید کننده و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در این نمایشگاه حضور دارند.
مؤذن زاده ادامه داد: همچنین در حاشیه برگزاری همایش، نشست‌های صنفی و حرفه‌ای خواهیم داشت و یاد و خاطره 7 شهید مدافع سلامت فیزیوتراپیست را گرامی خواهیم داشت، افزون بر آن جلسه‌ای با مسئولان شعب انجمن فیزیوتراپیست‌های منتخب عضو هیئت مدیره‌های نظام پزشکی در سراسر کشور خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران مؤذن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج