Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدیجه معصومی روز دوشنبه در  نشست نقد و بررسی کتاب "درضیه" روایت زندگی شهید علی شرفخانلو که با حضور خانواده شهدا و حسین شرفخانلو فرزند شهید و نویسنده کتاب برگزار شد، افزود: به یقین مادران و همسران ایثارگران و شهدا با تاسی از زنان عالی مقام تاریخ اسلام همچون حضرت ام البنین (س) جلوه ای باشکوه‌ از عصمت و شجاعت را به منصه ظهور رساندند؛ چه بسیار کتاب ها که در وصف این مادران نوشته شده و از صبوری، اقتدار و شجاعت آنان سخن رانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میراثی ماندگارتر از کتاب برای ثبت و انتقال افتخار آفرینی این گنجینه های ارزشمند انقلاب به نسل های آینده و فرزندانمان نیست. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهار داشت: نام شهدا بر تارک تمامی ارزش ها می درخشد اما دیدن این قله سراسر نور، ما را از توجه به کسانی که سرمنشا این درخشش هستند، غافل نکرده است.

معصومی بیان کرد: این مادران با تقدیم فرزندان برومند خود به میهن اسلامی، درخت انقلاب را تناور و راه تشکیل تمدن نوین اسلامی را هموارتر کردند.

جلیل وحیدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی هم در این آیین با تسلیت سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) گفت: برای عمل به آرمان شهدا باید به وصیت شهدا نیز عمل کنیم؛ در وصیت تمامی شهدا به حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از ولایت و رهبری اشاره شده است. 

به گزارش ‌ایرنا، کتاب "درضیه" درباره شهید علی شرفخانلو همرزم شهید مهدی باکری است؛ این کتاب روایتی کوتاه ، شیرین و خواندنی از زبان مادر شهید ‌است.

همچنین دراین نشست  تعدادی از خانواده‌های شهدا تقدیر و تجلیل شدند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی شهدا ارومیه نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی شهدا ارومیه آذربایجان غربی شهدا ارومیه نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری گفت: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد و گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل کرده و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

 حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است. اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران