Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال صنایع دانش بنیان با اشاره به ساخت محصولات دانش بنیانی برای افزایش کیفیت سازه های فلزی گفت: در حال حاضر عمر ساختمان‌ها در ایران بین ۲۵ تا ۳۰ سال است. پیش بینی ما این است که با استفاده از این محصولات دانش بنیان، عمر سازه اسکلت فلزی داخل بتن تا ۲۰ سال افزایش یابد.

به گزارش ایسنا،  ایمان علی بخشی در نشستی که عصر امروز برای رونمایی از پوشش‌های حفاظتی سازه‌های فلزی برگزار شد درباره تدوین آئین نامه ای در خصوص حفاظت ساختمان ها بیان کرد: پس از آن که حریق به تخریب ساختمان پلاسکو منجر شد، دستگاه‌های سیاست گذار و متولی کیفیت ساختمان به دنبال تدوین و ابلاغ آئین نامه‌هایی در خصوص حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق بودند تا در برابر آتش سوزی محافظت شود که در حال حاضر این آئین نامه تدوین و رعایت آن الزامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که «این الزام برای ساختمان‌های بلندمرتبه که از سازه فلزی مانند ساختمان پلاسکو برخوردار هستند، اولویت بالاتری دارد.» افزود: در حوزه صنعت ساختمان در سال‌های اخیر تحولاتی بعد از آتش سوزی پلاسکو رخ داده است؛ لذا پوشش‌های ضد حریق در سازه‌های فلزی برای حفاظت در برابر حریق، به یک الزام تبدیل شد که طرح بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

علی بخشی درباره دلایل کاهش ضخامت میلگردها خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر مربوط به طول عمر ساختمان هم مشکلات دیگری داریم به خصوص در مناطق گرمسیری یا مرطوب کشور که خوردگی میلگردهای به کار رفته در آرماتورهای درون بتن بسیار شایع است. این میلگردها بدون هیچ پوششی درون بتن قرار می‌گیرند که به مرور زمان در معرض دی اکسید کربن قرار گرفته و دچار خوردگی می‌شوند؛ به گونه‌ای که به تدریج ضخامت میلگردها به اندازه یک پیچ کاهش می‌یابد. در سایر صنایع که شاهد سازه‌های فلزی هستیم مانند پل‌ها، دکل‌های انتقال برق و امثال آن یا از آرماتورهای میلگردی در بتن‌ها استفاده می‌شود، مانند تونل‌ها می‌توان از عایق‌های ضد خوردگی فلزات استفاده کرد و عمر آنها را ارتقا داد.

به گفته ی علی بخشی،  محصولات ضد آب گریز و عایق محصولات بتنی و فلزی تولید شده است که یکی از آنها روی سطح بتن قرار می‌گیرد و مانع نفوذ آب به داخل بتن می‌شود اما در عین حال تنفس پذیری بتن کاهش نمی‌یابد. همچنین پوشش گالوانیزه سرد نیز تولید شده که روی میل‌گردهای داخل آرماتورهای درون بتن کشیده و مانع خوردگی میلگرد می‌شود.

این فعال صنایع دانش بنیان گفت:  در حال حاضر عمر ساختمان‌ها در ایران بین ۲۵ تا ۳۰ سال است. پیش بینی ما این است که با استفاده از این محصولات دانش بنیان، عمر سازه اسکلت فلزی داخل بتن تا ۲۰ سال افزایش یابد.

وی در پایان این نشست بیان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی متولی صدور مجوز برای عایق‌های ضد حریق است و این موضوع را به شدت پیگیری می‌کند؛ ضمن اینکه رعایت موارد ضد حریق در مقررات ملی ساختمان آمده است؛ ممکن است استفاده از عایق‌های ضد حریق و ضد خوردگی در میلگرد و بتن، نسبت به سنتی سازی ساختمان هزینه بر باشد؛ اما وقتی این عایق‌ها و پوشش‌ها روی سازه فلزی ساختمان قرار بگیرد، به افزایش عمر سازه و کیفیت ساختمان منجر می‌شود که در دراز مدت نیاز به نوسازی و بازسازی ساختمان را کاهش می‌دهد. استفاده از این پوشش‌ها، مدت زمان کاربری محصول را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان سازه های فلزی دانش بنیان ساختمان ها پوشش ها ضد حریق عایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود