Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در مشهد، در نشست تخصصی مبنا با موضوع « مادر و دختر الهی در اندیشه حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی)» که در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، دکتر فریبا علاسوند عضو هیات امنای شورای پژوهشی مرکز تحقیقات زنان و خانواده گفت: مسئولان نقشه استراتژیک در حوزه زنان را با بهره مندی از رهنمودات رهبری از زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان نقشه جامع هویت زن بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله زنان همیشه مسئله بوده است؛ اما نه به اندازه این ۱۵۰ ساله اخیر. رهاورد جریان های فمینیستی طی این سال ها این بوده است که زنان را به عنوان سوژه های دانش معرفی کردند. اما تمامیت خواهی فمینیست ها بر حسب اندیشه های لیبرالیستی یک الگو و برنامه برای تمام زنان جهان ارائه کرد که این الگو نمی توانست الگوی مناسبی برای همه زنان جهان باشد.

علاسوند با اشاره به تعریف معنایی نامناسب از حجاب در مصر گفت: در تاریخ شیعی ایرانی ما هیچ وقت بی سوادی ملازم امر حجاب نبوده است. در اندیشه اسلامی و در تمام تاریخ گروه زنان باسواد گروهی بودند که پیوند های خونی با علمای تراز یک داشته اند.

وی با اشاره به اندیشه سکولار در کشورهای عربی گفت: سکولار در کشورهای عربی سبب شده است تا زن مسلمان با وجود باور به اسلام رفتار اسلامی نداشته باشد و ذهنیت های آن ها دینی و اسلامی نباشد.

بانوان این سرزمین فرزندان شایسته برای انقلاب تربیت کنند

اشرف السادات منتظری؛ مادر معظم شهید معماریان نیز در این جلسه گفت از ابتدای انقلاب فعالیت های انقلابی را عاشقانه انجام میدادم و تلاش کردم هر کاری برای پیروزی انقلاب انجام دهم.

وی افزود: در زمان جنگ نیز با تغییر شناسنامه محمد که سیزده سال بیشتر نداشت او را راهی جبهه کردم. ۲۱ روز قبل از شهادت از جبهه برگشت و گفت این دیدار آخر است. وصیت کرد تا برای او گریه نکنم، چرا که معتقد بود نمی خواهد کسانی که چشم دیدن این انقلاب را ندارند گریه های من را ببینند.

منتظری بانوان این سرزمین را به تربیت فرزندان شایسته برای انقلاب توصیه کرد چرا که برای این انقلاب شهدای بسیاری  جان خود را فدا کرده اند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!