Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران امیدواریم هر چه زودتر و قبل از وقوع هر جرمی کوچک‌ترین گام ممکن یعنی ساخت گرمخانه را برداشته تا افراد جامانده از حق که روزگار سر ناسازگاری با آنها نهاده ، صاحب سرپناه شوند چراکه رها سازی مُتکدیان و مُعتادین در سطح شهرستان زیبنده ورامین نیست

همه ساله با آغاز فصل سرما ، اولین کمبودی که در شهرستان ورامین به چشم می‌خورد ، نبود گرمخانه است ، مکانی که بتواند در شب‌های سرد زمستان و هنگام بارش نزولات جوی ، افراد بی‌خانمان را در خود جای دهد و برای یک شب هم که شده ، سرپناهی برای آنان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که قانون به طور واضح متولی اصلی احداث و یا مدیریت گرمخانه در شهرها برای ساماندهی افرادی بی سرپناه را مشخص نکرده ، ولی در اغلب شهرها ، این شهرداری‌ها هستند که به دلیل در اختیار داشتن منابع مالی ، اقدام به احداث و یا مدیریت گرمخانه‌ها می‌کنند.

موضوع احداث گرمخانه در شهرستان ورامین در سال‌های اخیر همواره مورد مناقشه مسئولان اجرایی ، شهرداری و شورای اسلامی بوده و کشمکش‌های مسئولان در جلسات مختلف ، هیچ گاه به احداث مکانی مناسب به عنوان گرمخانه منجر نشده است.

دستگاه‌های اجرایی ، شهرداری را مسئول احداث گرمخانه می‌دانند و شهرداری نیز به دلایل مختلف از این امر سر باز می‌زند ؛ در شرایطی که این روزها ، همه توجه‌ها به سمت مقابله با شیوع ویروس کرونا و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از این بیماری معطوف شده ، در حاشیه شهر ورامین و در کوچه پس کوچه های محلات کم‌برخوردار ، افرادی زندگی می کنند که نه غذایی برای خوردن و نه مکانی برای خوابیدن دارند و در شب و روزهای بارانی ، زندگی سختی را می‌گذرانند.

مجید درویشی فرماندار شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: بارها موضوع احداث گرمخانه توسط شهرداری ، در جلسات مختلف در دوره گذشته مطرح و مصوب شده ولی تا کنون اقدامی عملی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب ، خسارت دیدگانی هستند که مسئولان شهرستان ورامین موظفند تا به آنان نیز خدمات خود را ارائه داده و با تغییر دادن نگاه به آنان ، شرایط را برای گذر از روزهای سرد زمستان فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در ورامین گفت: امروز بسیاری از خیرین اعلام آمادگی خود را برای تهیه غذا برای افراد بی‌خانمان اعلام کرده‌اند ولی چون مکانی برای جمع آوری این افراد وجود ندارد ، نمی‌توان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: شهرداری ورامین ظرف ۱۰ روز آینده توافقات و اقدامات اولیه برای احداث گرمخانه را گزارش نماید.

فرماندار ورامین گفت: اداره بهزیستی باید هر چه سریعتر با راه اندازی سامانه اطلاع رسانی مردمی اقدام به شناسایی افراد بی خانمان و کارتن خواب نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار ایسنا در خصوص ساخت گرمخانه و وضعیت معتادین شهرستان ورامین بیان کرد: رها سازی مُتکدیان و مُعتادین در سطح شهرستان زیبنده ورامین نیست.

امام جمعه موقت ورامین اظهار کرد: شهرداری باید برای گرمخانه دائمی شهرستان موارد لازم را انجام بدهد ، زیرساخت‌های مناسبی در این خصوص آماده نشده و با توجه به استقرار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در شهرستان ورامین ، انتظار است که این شورا به صورت جدی این مطالبه به حق مردم را پیگیری کند.

امیدواریم هرچه زودتر و قبل از وقوع هر جرمی کوچک‌ترین گام ممکن یعنی ساخت گرمخانه را برداشته تا افراد جامانده از حق که روزگار سر ناسازگاری با آنها نهاده ، صاحب سرپناه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرمخانه راه اندازی گرمخانه ورامین افراد بی خانمان شهرستان ورامین احداث گرمخانه ساخت گرمخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان‌شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد:  شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲