Web Analytics Made Easy - Statcounter

عندلیب اردکانی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود عندلیب اردکانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص جزئیات اخذ مجور تاسیس مرکز رشد در دانشگاه فنی وحرفه ای استان یزد بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهداف، ضرورت و منافع تأسیس مرکز رشد را حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد زمینه شکوفایی و حمایت از خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در استان یزد، بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به‌ویژه در زمینه تجارت و بازرگانی و مطرح شدن استان در حوزه‌های فعالیت مرکز رشد در کشور دانست.

عندلیب افزود: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات کاربردی و تولید ثروت، کمک به خلق ایده و جذب تیم‌های کارآمد و ایجاد واحدهای فناور و تلاش در جهت ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت به‌سوی اقتصاد مقاومتی و حرکت به‌سوی تکمیل و بهبود عملکرد تیم‌های ایجادشده در مرکز نوآوری با استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان منطقه از دیگر اهداف تأسیس مرکز رشد است.

وی ادامه داد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی استان یزد شامل صنعت و معدن و گردشگری و صنایع دستی، ایجاد تعامل مؤثر و سازنده با سایر فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور ازجمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، دانشگاه‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و راهبری مؤثر تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در جهت تولید محصولات و خدمات باکیفیت از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز رشد است.

وی افزایش توان رقابتی و ورود به بازار، ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی به تیم‌ها و واحدهای فناور، استفاده از ظرفیت واحدهای آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز و تخصصی دانشگاه‌ها، تأمین‌کننده نیروی متخصص و موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی به‌منظور حمایت و پشتیبانی از تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری را از اهداف ایجاد مرکز رشد دانست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد مهم‌ترین اهداف این مرکز را کمک به تجاری‌سازی ایده‌های فناور در دانشگاه، کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فن در استان و کشور عنوان کرد.

عندلیب افزود: بر این اساس برنامه‌های مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد بر پایه ایجاد بستر مناسب و ارائه خدمات حمایتی برای ایجاد و توسعه واحدهای نوپا با اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن‌آوری از سوی کارآفرینان به‌ویژه اعضای هیأت علمی، اساتید و دانشجویان استوار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد واحدهای فناور مرکز رشد تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی در نشست هم‌اندیشی استادان که به مناسبت بزرگداشت روز معلم و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی برگزار شد، ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم، اظهار کرد: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که هدایت و تربیت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است که این نشان دهنده نقش و ارزش گرانسنگ جایگاه معلمی است، بنابراین معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

وی بیان کرد: هرشغلی که بر عهده می‌گیریم هرچقد بزرگتر باشد، مسئولیت نیز به همان اندازه بزرگ‌تر و عظیم‌تر خواهد شد که یکی از شغل‌های خطیر همین شغلی معلمی است؛ به عبارتی معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏‌ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است؛ «اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: اگر قرار است جامعه‌ای نجات پیدا کند، باید نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش، معلمان، استادان و اندیشمندان این عرصه تغییر یابد که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: معلّمی شغل انبیا است که این این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ بلکه این یک حقیقت قرآنی است و از جمله خصوصیّات پیامبران، تعلیم است. یعنی شما دارید راهی را حرکت می‌کنید که برترین انسان‌های تاریخ بشریّت، آن راه را رفته‌اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده‌اند.

تعلیم و تربیت صحیح، انسان را به درجات بالا می‌رساند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی ضمن تبریک دوازه اردیبهشت روز بزرگداشت مقام شامخ معلم اظهار کرد: مقام و جایگاه معلمی بسیار بالاست که این جایگاه در آموزه‌های دینی و تعلیم و تربیت بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته به طوری که امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند: «کسی که به من کلامی بیاموزد مرا عبد خود قرار داده است.»

حجت‌الاسلام احمد ربانی ضمن تأکید بر تلاش در مسیر علم آموزی بیان کرد: در سایه آموزش و تعلیم و تربیت صحیح انسان به درجات بالایی نائل خواهد شد و این وظیفه خطیر بر عهده متولیان امر تعلیم و تربیت است که این جایگاه با هیچ چیز مادی قابل قیاس نیست، زیرا امری که در فرایند تعلیم و تربیت حاصل می‌شود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در کلاس‌های درسی باید فضای آموزشی را طوری ایجاد کنیم تا بتوانیم تجربیات زندگی خود را با لسانی ساده و شیوا به دانشجویان منتقل کنیم و پنجره جدیدی را برای ورود به دنیا برای نسل جوان مهیا سازیم و فردی تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی افراد باشیم.

به گزارش آنا؛ در برنامه‌ای جداگانه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام رحیمی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان به همراه هیأت رئیسه واحد بجنورد، همزمان با روز معلم، به صورت سرزده با حضور در کلاس‌های درس دانشکده‌های پزشکی، علوم انسانی و فنی و مهندسی با تقدیم گل به استادان، مقام معلم و استاد را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست