Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران با نام «الگونما» در محل مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور تنی چند از مسئولان فرهنگی کشور از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ وحید جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی و وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، به لزوم توجه بیش از پیش به فرهنگ‌سازی به‌کارگیری کاراکترهای ایرانی-اسلامی در تولیدات صنایع فرهنگی اشاره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم سعید حسینی، دبیر نمایشگاه الگونما با اشاره به اینکه نسل کودک و نوجوان مهمترین مخاطبان فعالیت‌های فرهنگی هستند، بیان کرد: در دنیای امروز برای تاثیر گذاری بر این قشر به جای روایت مستقیم، این شخصیت‌ها و کاراکترهای خلق شده هستند که در قالب یک داستان محتوای مورد نظر را در ذهن مخاطب القا می‌کنند. البته نقش آفرینی این کاراکترها و الگوها فقط در دنیای رسانه خلاصه نشده و به طور زنجیره‌وار به دیگر ابعاد زندگی از جمله کالاهای مصرفی نیز ورود کرده‌اند.

وی افزود: معضل اصلی که در این رابطه در کشور ما وجود دارد، این مسئله است که علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به این زمینه و خلق الگوهای ایرانی-اسلامی ما در یک انفعال گسترده به سر می‌بریم. به طوری که در مقایسه با تاثیرگذاری کاراکترهای خارجی و وارداتی، تاثیرگذاری ما نزدیک به صفر است.

حسینی اضافه کرد: هدف برگزاری این نمایشگاه این است که کلیتی از جایگاه فعلی مسئله خلق کاراکتر در دنیا و همچنین در ایران را به نمایش بگذاریم تا با ارائه اطلاعات و ایجاد دغدغه در مسئولین امر، کشور را در رسیدن به جایگاه مطلوب در این زمینه سوق دهیم.

در ادامه حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی ضمن تشکر از متولیان برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان یادگیری فرد مربوط به دوران کودکی و زیر سن ۶ سالگی است و شخصیت فرهنگی کودکان ما در این بازه سنی شکل می‌گیرد، تولیدات صنایع فرهنگی برای کودکان باید در اولویت قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فضای مجازی بستری برای ارائه این سرگرمی‌ها هستند و با توجه به گسترش روز افزون امکانات و دسترسی به فضای مجازی، قلمرو انتخاب‌های نسل کودک و نوجوان ما افزایش یافته است. اما در همین فضای رقابتی مخاطب به سراغ کالا و ابزاری می رود که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. جامعه لیبرال با همراه کردن جذابیت‌های نفسانی در تولیدات فرهنگی خود مخاطبان زیادی را به سمت خود کشانده است، اما اگر ما بتوانیم تولیداتی با کیفیت که با فطرت انسانی سازگار هست را به جامعه عرضه کنیم، حتما مخاطبان زیادی به آن روی خواهند آورد.

نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران «الگونما» به همت مجمع نوشت افزار ایرانی-اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه از ۲۸ دی ماه الی ۱۲ بهمن ماه به مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه مراجعه کنند.

کد خبر 5403239

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سبک زندگی سبک زندگی اسلامی سعید رضا عاملی فرهنگ عمومی معرفی کتاب تازه های نشر دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران جایزه جلال آل احمد تجدید چاپ ترجمه انتشارات سوره مهر معرفی نشریات علی رمضانی رونمایی کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رایزنی فرهنگی نقد کتاب نشر افق صنایع فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره این شرکت با اعلام این خبر گفت برای نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی امیرکبیر در دستور کار قرار گرفت تا با اجرای این کار بزرگ و بی نظیر، کمک شایانی به ارتقای سطح شغلی این عزیزان شده باشد.
سعید صادقی با اشاره به انجام مراحل پایانی این فرایند خاطرنشان کرد تا کنون قرارداد ۷۵۰ نفر از کارکنان به صورت مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر منعقد شده است و امیدواریم تا پایان خرداد ماه و یک ماه زودتر از موعد مقرر مراحل اداری و جذب نفرات باقیمانده نیز پایان پذیرد که با این احتساب در مجموع بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از این موضوع منتفع خواهند شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته پیرامون تبدیل وضعیت قرارداد ایثارگران یادآور شد: در سال۱۴۰۲ تبدیل وضعیت کلیه ایثارگران شاغل در این شرکت در راستای دستورالعمل بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صورت پذیرفت که امیرکبیر به عنوان اولین شرکت اقدام به این کار نمود.

صادقی در ادامه تصریح کرد با اجرای این پروسه طیف گسترده ای از کارکنان شاغل در بخشهای فنی و مهندسی بسته بندی و بارگیری و همچنین نیروهای خدماتی مشمول تبدیل وضعیت خواهند شد و این خبر خوش می تواند در
انگیزه کاری کارکنان تاثیر بسزایی داشته باشد.
شایان ذکر است شرکت پتروشیمی امیرکبیر تولیدکننده متنوع ترین محصولات پلیمری شامل پلی اتیلن سنگین پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی در سطح کشور است که با ارائه محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی، جایگاه مهمی در صنعت پتروشیمی ایران را داراست.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902967

دیگر خبرها

  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم