Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: به جز بخش‌هایی از شمال و بافت تاریخی شهر بیرجند، بقیه مناطق از زیرساخت مناسبی برای تسهیل و روان‌سازی ترافیک برخوردار است.

علیرضا عباس‌زاده، امروز سه‌شنبه ۲۸ دی در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: با توجه به زیرساخت‌های ترافیکی درون شهری استاندارد، بیرجند باید به عنوان شهر نمونه و پیشرو در زمینه ترافیک درون شهری معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: شهر بیرجند باید براساس مهمترین استانداردهای ترافیکی حرکت کند تا در بین مراکز استان‌ها در زمینه ترافیک درون شهری نمونه باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از منظر مسائل ترافیکی شامل عرض معابر مناسب و سایر موارد بیرجند در مقایسه با سایر مراکز استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است لذا مسائل ترافیکی نباید تا این حد در مرکز استان دیده شود و لازم است شورای ترافیک برای رفع آنها تدبیر کند.

وی با بیان اینکه هدف شورای ترافیک تسهیل عبور و مرور و انضباط ترافیکی است افزود: رصد مجموعه شهر این موضوع را در ذهن متبادر می‌سازد که بیرجند در یک پارک ترافیکی بزرگ ایجاد شده و کل شهر پایلوت آموزشی است.

عباس‌زاده با اشاره به نقش کمتر شدن حجم ترددها و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در کاهش آمار تصادفات منجر به فوت سال ۱۳۹۹ گفت: باید تحلیل‌های درست و علمی درخصوص آمار فوتی‌ها انجام شود تا بتوانیم این آمار را به‌صورت محسوس کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات مزمن شهری با تغییر هندسی، اصلاح فنی و طرح‌های جزئی‌تر باید در اولویت قرار گیرد افزود: در ادامه باید از محل منابع شهرداری‌ها، استانی و ملی نسبت به رفع مسائل حوزه ترافیکی اقدام کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مسائل ترافیک برون شهری باید به‌جد مورد توجه قرار گیرد گفت: کنترل ترافیک برون شهری به مراتب سخت‌تر است لذا باید درخصوص عوامل به‌وجود آورنده تصادفات برون شهری اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حوزه ترافیک درون شهری و برون شهری با جان مردم سر و کار داریم باید با وجود محدودیت منابع از همه ظرفیت‌های موجود در راه ارتقای اوضاع ترافیکی بهره ببریم.

عباس‌زاده به تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری بیرجند اشاره کرد و گفت: این تعداد فوتی ناشی از تصادفات و واژگونی خودروها در طول سال متاسفانه بالاست لذا در تردد خودروهای درون شهری باید تمهیداتی اندیشیده شود که با سرعت مطمئنه حرکت کنند. 

وی افزود: برخی واحدهای صنفی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به خاطر حجم مراجعه‌کننده، ایجاد ترافیک را به همراه دارند نیز باید از شورای ترافیک مجوز راه‌اندازی داشته باشند تا ملاحظات ترافیکی در آن لحاظ شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معاونت عمرانی وزارت کشور استانداري منطقه خراسان جنوبی خراسان جنوبی درون شهری برون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما با ترددهایی روان در سطح پایتخت بودیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار در حال حرکت است، در بزرگراه‌های آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد و چمران - نهج‌البلاغه هم بار ترافیک روان است.

سرهنگ شریفی گفت: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی و شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله است.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، همچنین ترافیک در مسیرهای شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین‌الدین صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم روان است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی به دلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در ترددهای خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت کنند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کنند.

کد خبر 6090543

دیگر خبرها

  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است