Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده پلیس راه استان مازندران گفت: بر اساس اعلام پیش‌یابی هواشناسی برف و باران در راه استان مازندران است و به مسافران پیشنهاد می‌شود پایان هفته به مازندران سفر نکنند. - اخبار استانها -

سرهنگ یداله جهان تاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری، با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی پنج‌شنبه و جمعه شرایط جوی جاده‌های استان مازندران با بارش برف و باران سنگین همراه است اظهار داشت: به همه هم‌میهنان پیشنهاد می‌شود که با توجه به شرایط بد جوی پایان هفته به مازندران سفر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از باز بودن همه جاده‌های استان مازندران خبر داد و افزود: پس از چند روز برف و باران از بعد از ظهر امروز بارش نزولات‌ در جاده‌ها پایان یافت و هم اکنون شرایط جوی صاف است اما سطح جاده‌ها نیز خیس و لغزنده است.

فرمانده پلیس راه استان مازندران با هشدار به رانندگان و مسافران که از جاده‌های مازندران عبور می‌کنند گفت: با توجه به شرایط بد جاده‌های مازندران در پی بارش برف و لغزنده بودن آنها، رانندگان با احتیاط بیشتری در طول مسیر برانند و از تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در صورت نیاز استفاده کنند و از ایمنی خودرو به ویژه سیستم گرمایشی مطمئن باشند.

هلال احمر استان فارس به بیش از 5000 نفر در سیلاب و برف امدادرسانی کردندبازگشایی راه ارتباطی 655 روستای لرستان؛ 193 روستا همچنان در محاصره برف قرار دارد12 مادر باردار توسط اورژانس کرمانشاه در برف و کولاک به بیمارستان انتقال داده شد

وی با اشاره به اینکه در پی بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی جاده‌های استان مازندران احتمال سقوط بهمن، رانش کوه و ریزش سنگ وجود دارد یادآور شد: رانندگان با رعایت قوانین و همچنین با رعایت فاصله طولی برانند و به هشدارهای عوامل پلیس راه در جاده‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه استان مازندران برف و باران جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ سنگین باران در لرستان/ روستای «کمندان» تخلیه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سامانۀ بارشی اخیر که از ۱۲اردیبهشت به مناطق غربی کشور وارد شده‌است، هشدار نارنجی هواشناسی را در لرستان صادر کرد. وقوع بارش‌های ادامه‌دار در لرستان بارندگی ۱۰۸میلی‌متر را در رومشکان ثبت کرده‌است و آب‌گرفتگی خیابان‌ها را در کوهدشت، پلدختر و خرم‌آباد شدت داده‌است.

هواشناسی هشدار شدت بارش‌ها را در حالی برای لرستان صادر کرده‌است‌ که راه‌ها و پل‌های تخریب‌شدۀ سیل ۱۳۹۸ در این استان هنوز موقت است و بی‌اعتبار.

بارش‌های لرستان که در مناطق غربی و جنوبی این استان از شدت بیشتری برخوردار است، برق شهر معمولان و آب روستای دمرود افرینه را قطع کرد تا بار دیگر خسارت و هراس‌های سیل بیش‌ازپیش عیان شود.

از سوی دیگر روستای کمندان در ازنا با افزایش شدت بارش‌ها در معرض خطر سیل است و هشدار تخلیه به ساکنان این روستا داده شده‌است.

روستای کمندان تخلیه شود

محمدرضا فاتحی، فرماندار ازنا، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در این شهرستان، گفت: بارندگی در ازنا از ظهر امروز شدت یافته‌است.

او با تأکید به اعزام نیروهای امدادی، راهداری، نیروی انتظامی و هلال‌احمر به روستای کمندان، اضافه کرد: ساکنان این روستا که در نزدیکی مخزن سد قرار دارند هرچه سریع‌تر به اماکن امن مورد تأیید ستاد بحران انتقال یابند.

فرماندار ازنا با اعلام احتمال سیلابی‌شدن منطقۀ کمندان، عنوان کرد: آب پشت سد کمندان در حال افزایش است و تدابیر لازم را برای جلوگیری از هرگونه خسارتی به‌کار می‌بریم.

او اعلام کرد: گردشگران و طبیعت‌گردان هرچه سریع‌تر از مناطق کوهستانی اشترانکوه و به‌ویژه کمندان فاصله بگیرند و در صورت بروز حادثه با شماره‌های اضطراری ۱۱۵ و ۱۱۰ تماس بگیرند.

ثبت  ۱۰۸  میلی‌متر بارش باران در رومشکان

بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تداوم بارندگی در لرستان، گفت: شدت بارش‌ها در این استان تا سه ساعت دیگر به‌صورت رگباری ادامه دارد.

او اضافه کرد: سامانۀ بارشی اخیر امشب از جو لرستان خارج می‌شود، اما بارش‌های رگباری و خفیف را در برخی از نقاط این استان به‌دلیل وجود رطوبت کافی و بالا در فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام بیشترین بارش سامانۀ اخیر در رومشکان با ۱۰۸میلی‌متر یادآور شد: کمترین میزان بارندگی نیز در دورود با ۱۴میلی‌متر ثبت شده‌است.

مرادپور با بیان اینکه متوسط بارندگی لرستان در حال حاضر ۴۶میلی‌متر است، بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش سه درصدی برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: بارش‌های اخیر در مناطق جنوبی و تا حدودی شمالی از شدت بیشتری برخوردار است، اما بارش‌های کمتری را در مناطق شرق و جنوب‌شرق این استان شاهد بوده‌ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • بارش‌ سنگین باران در لرستان/ روستای «کمندان» تخلیه می‌شود
  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • آخرین وضعیت راه و جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده های ٢٠ استان کشور
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان/ ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان