Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات بهداشتی و درمانی در سطح کشور با عدالت توزیع نشده است.

عادل نجف زاده شامگاه ۲۸ دی ماه درجلسه ای که با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان مدیران کل این مجموعه  برگزار شد با بیان اینکه امکانات بهداشتی و درمانی در سطح کشور با عدالت توزیع نشده است، اظهار کرد : در کشوری که برای حفظ خاک پاکش، شهدای والامقام از جانشان گذشته تا ذره ای از خاک میهن دست بیگانه نباشد چطور امکانات بهداشتی ،خدماتی ودرمانی در سطح کشور با تبعیض و نابرابری توزیع می شود !

وی توزیع ناعادلانه امکانات بهداشتی و درمانی را بازی با جان ،سلامتی و اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: در مراکز استان ها و برخی شهرها بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی یکی پس از دیگری احداث می شود در حالیکه در مناطق محروم که وظیفه دولت ایجاد امکانات و زیر ساخت بهداشتی و درمانی است سنگ روی سنگ گذاشته نشده و مردم در تامین مسائل اولیه بهداشتی خود عاجز و درمانده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نجف زاده تصریح کرد: آذربایجان غربی و شهرستان خوی و چایپاره بیشترین مشکلات را در زمینه های بهداشتی و درمانی دارند و این نشان می دهد که در توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی تبعیض آشکار وجود دارد. 

وی ضمن انتقاد از تاخیر در احداث بیمارستان چایپاره گفت: از وزیر بهداشت و درمان تقاضادارم نسبت به این مساله ورود پیدا کنند. 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شبانه روزی نمودن درمانگاه شهر فیرورق و تجهیز مرکز درمانی "الند" را از دیگر مطالبات مردم از وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت : شبانه روزی نمودن و تجهیز درمانگاه فیرورق در نجات جان بیماران بدحال مهم و حیاتی است.

نجف زاده ادامه داد: از وزیر بهداشت و مجموعه در خواست کرده و می کنم نسبت به اصلاح تغییر قوانینی که در راستای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم مانع ایجاد می کنند به مجلس و نمایندگان مراجعه نموده تا مجلس گام های اساسی در اصلاح و تغییر این قوانین دست و پاگیر بر دارد.

حیدری معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش ها و پیشنهادات نماینده مردم خوی و چایپاره در پیگیری مطالبات بهداشتی و درمانی کشور و منطقه گفت: در راستای لبیک گویی به گله مندی نماینده مردم خوی و چایپاره از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این مناطق اکیپی متشکل از مدیران کل وزارتخانه و کارشناسان مربوطه برای بررسی وضعیت بهداشتی و مشکلات خوی ،فیرورق و الند و چایپاره بزودی به این شهرستان ها اعزام می شوند تا بصورت میدانی در جریان مسائل و مشکلات این شهرها و بخش،ها قرار گیرند.

وی افزود: بعد از بازدید و ارایه گزارشات تخصصی و کارشناسی  نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این مناطق اقدام می شود.

در این جلسه که اعضای شورای فیرورق نیز حضور داشتند ملاابراهیم لو، رییس شورای شهر فیرورق  با اشاره به حمایت اعضای شورا از تجهیز و شبانه روزی نمودن درمانگاه فیرورق اظهار کرد: با توجه به جمعیت زیاد و تردد دهها هزار گردشگر از سراسر کشور در شهر توریستی فیرورق ضرورت دارد وزارت بهداشت اقدامات اساسی در تجهیز زیر ساخت های  بهداشتی و درمانی بخش فیرورق و مناطق تابعه  انجام دهد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امکانات بهداشتی و درمانی نماینده مردم خوی و چایپاره وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد