Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که با توجه به مقدار تحویل گاز شیرین به خطوط که روزانه حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب است، مصرف روزانه حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، بسیار زیاد و خارج از عرف است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسینعلی محمدحسینی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: بر اساس نقشه رنگ‌بندی‌شده کشور که روزانه تهیه می‌شود، در استان‌های نوار شمالی کشور و استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، انحراف نسبی مصرف گاز در بخش خانگی نسبت به سرانه مصرف مجاز هر خانوار، بسیار بیشتر از حد مجاز و به عبارتی پرمصرف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی این مدت، بیش از ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است، ادامه داد: اگر مقدار مصرف در بخش خانگی مطابق الگوی مصرف باشد، گاز بیشتری می‌تواند به صنایع و پتروشیمی‌ها تزریق شود و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این در حالی است که به‌طور تقریبی بیشتر استان‌های کشور به غیر از نوار جنوبی، در محدوده قرمزرنگ قرار گرفته‌اند، به این معنا که بسیار بالاتر از الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند و نشان‌دهنده رشد مصرف در بخش خانگی و تجاری است.

محمدحسینی در پایان اظهار کرد: هرچند با تلاش شبانه‌روزی‌ همکارانمان، قطعی گاز در هیچ استانی نداریم، اما متأسفانه به همان نسبت، کارایی انرژی هم در هیچ استانی وجود نداشته و در واقع گازی که می‌تواند در صنایع استفاده شود، در بخش خانگی به این صورت مصرف می‌شود.

براساس این گزارش، جواد اوجی، وزیر نفت بارها بر این نکته تأکید کرده است که مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی‌ها برای تبدیل به ارزش افزوده قرار می‌گیرد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: مصرف گاز شرکت ملی گاز ایران گازرسانی بخش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

به گزارش قدس خراسان، علی نخچیان افزود: بیشتر مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.
وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.
مدیر روابط عمومی امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

نخچیان در پایان گفت: مالیات و عوارض بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد