Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنش میان روسیه و ناتو بر سر اوکراین در میانه گفتگو‌ها برای حل اختلافات، همچنان رو به افزایش است.

خبرگزاری میزان – سفارت روسیه در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به اتهام زنی مقامات آمریکایی علیه این کشور پاسخ داد.

به گزارش «ریانووستی، سی ان ان و راشا تودی»، سفارت روسیه از کشور‌های غربی خواست تا از سوق دادن اوکراین به سمت اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌گوید «ما خواستار پایان دادن به وضعیت بحرانی و عدم تشدید تنش هستیم؛ تنش بر سر مشکل دونباس و مهمتر از همه، عدم فشار به اوکراین برای تحریکات جدید.»

سفارت روسیه در واشنگتن تاکید کرد «مقامات بلندپایه کاخ سفید، وزارت خارجه و دفاع آمریکا یکصدا اعلام کردند که هیچ گام آرامی در مرز روسیه و اوکراین صورت نگرفته و حتی مدعی شدند که روسیه قصد دارد در هر زمانی به این کشور همسایه خود حمله کند. ما باز هم تاکید می‌کنیم که روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.»

سفارت روسیه در واشنگتن از طرف آمریکایی خواست تا با خودداری از تامین تسلیحات اوکراین، تمایل خود را برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای تنش بر سر اوکراین اثبات کند.

در همین حال دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌های جدید در برابر روسیه از جمله ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین است.

یک مقام ارشد آمریکایی به سی ان ان گفته که این امر شامل تأمین بالقوه ارتش اوکراین با مهمات بیشتر شامل خمپاره، موشک‌های ضد تانک جاولین و سامانه‌های موشکی ضد هوایی است.

بیشتر بخوانید: قصد کشورهای غربی برای ارسال نیرو و تسلیحات به اوکراین کرملین: احتمال قطع روابط روسیه و آمریکا وجود دارد

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفته که گزینه اعزام نیرو‌های رزمی آمریکا به اوکراین از روی میز خارج است، اما نیرو‌های عملیات ویژه آمریکایی در حال حاضر در داخل و خارج از اوکراین با هدف آموزش به نیرو‌های اوکراینی حضور دارند.

یک مقام ارشد آمریکا در این باره می گوید «ما در حال بررسی طیف وسیعی از گزینه ها برای کمک به اوکراین هستیم؛ این امر ممکن است شامل فروش تسلیحات دفاعی بیشتر، مشاوره و کمک به اوکراین برای ماندن در مبارزه با حضور نظامی بزرگتر باشد.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل روسیه ناتو آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه تحولات بین الملل روسیه ناتو آمریکا سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟