Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حجت الله شهبازی گفت: برابر با آخرین آمار پایه‌ای رسمی که سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از وضعیت تولیدات مختلف بخش کشاورزی استان مربوط به سال ۹۹ را در سال ۱۴۰۰منتشر کرده یکی از جمله جداول و اطلاعات آمار پایه‌ای برآورد ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان بوده که برای این جدول ارزش تولیدات سه فعالیت تحت عناوین زراعت، باغبانی و دامپروری تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:در این جدول افزون بر ۶۷ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات زراعی،۷۹ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات باغبانی و۵۳ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات دامپروری برآورد شده که سرجمع ارزش تولیدات کل بخش کشاورزی استان ۲۰۰ هزارمیلیارد ریال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:  ۳۴درصد ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان در بخش زراعت، ۴۰درصد مربوط به باغبانی  و ۲۶ درصد هم سهم  دامپروری است.

شهبازی گفت: در بخش ارزش افزوده هم  زراعت استان ۲۹ درصد، باغبانی ۵۹ درصد و دامپروری ۱۲ درصد سهم دارند.

او گفت: ۸۲ هزار هکتار سطح فعالیت‌های باغبانی استان‌همدان بوده و بخش باغبانی توانسته است با هزینه کمتری ارزش افزوده بیشتری را به دست بیاورد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:برای کل کشاورزی استان به ازاء یک ریال هزینه‌ای که می‌کنیم ۱/۶۷ ریال ارزش تولید به دست می‌آوریم که در این سه بخش در زراعت به ازاء یک ریال ۱/۵۲ ریال، دامپروری ۱/۲۱ ریال و باغبانی ۲/۵۱ ریال ارزش تولید به ازاءهر یک ریال هزینه‌کرد است.

شهبازی گفت:به عبارتی این امر نشان می‌دهد مزیت نسبی که بین‌فعالیت مختلف کشاورزی استان همدان انجام شده و در آمار نامه رسمی سال ۱۴۰۰ منتشر شده باغبانی دارای ارزش و مزیت نسبی بسیار بالاتری بوده و سرمایه گذاری در این فعالیت از درآمد بهتری برخوردار است که امیدواریم با این اطلاعات به دست آمده زمینه سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر سرمایه گذاران و کشاورزان را در فعالیت‌های مختلف کشاورزی شاهد باشیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان کشاورزی استان همدان بخش کشاورزی استان ارزش تولیدات ریال ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی