Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در دو نامه به معاون اول رییس جمهور و وزیر نفت به ترتیب خواستار ابلاغ مصوبات ده‌گانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و تغییر فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عشقی با توجه به اهمیت حمایت نهادهای قانونی در مدیریت ریسک بازار و درخواست فعالان بازار سرمایه در دو نامه جداگانه به معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت دو موضوع مهم برای بازار سرمایه را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور با توجه به بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق خواستار ابلاغ مصوبات ده‌گانه حمایتی از بازار سرمایه شد.

در متن نامه عشقی به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور آمده است:

"جناب اقای دکتر مخبر

معاون اول محترم رئیس جمهور

احتراماً عطف به مصوبات مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ هیئت محترم وزیران در خصوص پیشنهادات ده‌گانه حمایت از بازار سرمایه در قانون بودجه ۱۴۰۱ که با پیگیری و مساعدت ریاست محترم جمهور و حضرتعالی و اعضا محترم اقتصادی دولت صورت پذیرفت و از آنجا که قانون بودجه ۱۴۰۱ در حال بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس است لیکن حسب اطلاعات مصوبات اساسی مذکور تاکنون به مجلس ابلاغ نشده است خواهشمند است دستور فرمائید تا هرچه سریع‌تر اطلاعات بودجه در راستای حمایت از بازار سرمایه به مجلس ارسال و پیگیری‌های لازم از طرف سازمان برنامه و بودجه جهت تصویب آن در مجلس شورای اسلامی انجام شود. "

رئیس سازمان بورس در نامه‌ای دیگر با توجه به فرمول تعیین نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه ۱۴۰۱ خواستار تغییر این فرمول شد.

متن نامه عشقی خطاب به وزیر نفت به شرح زیر است:

" جناب آقای اوجی

وزیر محترم نفت

احتراماً پیرو مکاتبات قبلی در خصوص ایرادات فرمول تعیین قیمت گاز خوراک صنایع پتروشیمی به استحضار می‌رساند لحاظ قیمت گاز طبیعی در هاب‌های NBP انگلیسی و TTF هلند (که به دلیل هزینه‌های انتقال گاز از روسیه به شدت افزایش پیدا کرده است) در فرمول تعیین قیمت گاز خوراک واحدهای پتروشیمی باعث شده است که بر خلاف مفاد قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت، قیمت‌های تعیین شده برای صنایع داخلی به هیچ وجه بابت این بود و نه تنها باعث جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نمی‌شود بلکه به تدریج باعث خواهد شد زیان‌های سنگینی به صنایع مختلف و همچنین بازار سرمایه وارد شود.

به پیوست نامه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی مبنی بر لزوم اصلاح فرمول تعیین قیمت گاز خوراک شرکت‌های پتروشیمی و حذف آب‌های اروپایی ارسال گردد. خواهشمند دستور فرمائید موضوع بررسی و با قید فوریت اعلام نظر گردد. "

کد خبر 549830

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نرخ خوراک تصمیم دولت برای حمایت از بورس حمایت از بورس نحوه حمایت از بورس رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رئیس سازمان بورس مجید عشقی رییس سازمان بورس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازار سرمایه فرمول تعیین رئیس جمهور معاون اول گاز خوراک قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند