Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:57:04 GMT

سفر رئیس جمهور به روسیه و منافع ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۳۷۰۹

سفر رئیس جمهور به روسیه و منافع ایران

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در ابتدای فعالیت خود بر اولویت دیپلماسی همسایگان تاکید کرده و این موضوع را در اولویت قرار دادند.

به گزارش ایران آنلاین، عباس مقتدایی خوراسگانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در یادداشتی برای ایران آنلاین نوشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به سمت ارتباط بیشتر با کشورهای آسیایی بویژه در اثر بی توجهی اروپایی ها و پیمان شکنی و عهد شکنی آن ها و خالی کردن پشت ایران در بسیاری از عرصه ها در سالهای گذشته و موضوعاتی که می تواند مورد توجه کشور ایران و روسیه قرار گیرد، همگی از زمینه هایی است که گسترش ارتباطات تهران با آسیا از جمله روسیه را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای بزرگی نظیر هند، چین، ژاپن و روسیه به عنوان قدرتهای مهم آسیایی می توانند روند همکاری با یکدیگر را شروع کنند؛ کما این که در چند دهه قبل کشورهای اروپایی با یکدیگر همکاری ویژه ای را ایجاد کردند. امروز در سطح نظامات بین المللی کشورهای مهمی نظیر چین و روسیه در ساختارها و سازمان های بین المللی اثرگذار هستند.

جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشوری قدرتمند و همانند یک قدرت نوظهور در غرب آسیا، هم اکنون زمینه های بسیار زیادی دارد تا بتواند در این منطقه از نظر سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی-اجتماعی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. حضور در منطقه خلیج فارس و کناره دریای خزر و ارتباط با 15 کشور همسایه، همگی زمینه ها و ظرفیت های زیادی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است. سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در سفر خود به روسیه ظرفیت های این دو کشور را به یکدیگر متصل خواهد کرد و در زمینه های مختلف اقتصادی، فنی، تجاری و ابعاد مختلف علمی می تواند زمینه هایی را برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور ایجاد کند.

در همین حال جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده و بر این نکته تاکید کرده است که به دنبال ایجاد صلح و امنیت و ثبات در  منطقه بوده و با حضور بیگانگان در مناطق مجاور خود سازگاری ندارد. بنابراین این نکته که غرب و ایالات متحده امریکا باید به منطقه نه به عنوان یک طعمه، بلکه به عنوان یک منطقه حساس و دارای اهمیت از نظر امنیتی نگاه کنند ، نقطه مشترکی است که ایران و روسیه می توانند در آن زمینه با یکدیگر همکاری کنند. چشم انداز آینده روابط دو کشور به نظر می رسد در نتیجه مراودات روسای جمهور 2 کشور ، وزرای امور خارجه و سایر مقامات چشم اندازی نوین بخش است؛ بویژه که ایران در زمینه های مختلف انرژی، معادن و همچنین نیروی انسانی از ظرفیت های لازم برای همکاری با سایر کشورها برخوردار است.

از سویی دیگر همکاری های بین المللی دو کشور می تواند ارتقا یافته و علاوه بر آن ثبات منطقه و روند شکل گیری مناسبات جدید آسیایی در این سفر سرعت پیدا کند. اکنون وزارت خارجه ایران به دنبال دستیابی به مراودات حداکثری است که در نتیجه آن منافع ایران تامین می شود. سفر رئیس جمهوری ایران به روسیه، یک سفر تاریخی خواهد بود. این سفر به نفع تمام کشورهایی است که خواهان صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و این همکاری ها می تواند تعمیق و گسترش پیدا کند. در روزهای اخیر "حسین امیر عبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران به چین سفر کرده و رئیس جمهوری نیز عازم روسیه خواهد بود؛ همین مراودات نشان می دهد که ایران به دنبال گسترش روابط با همسایگان خود است. جمهوری اسلامی ایران برای همسایگان خود اولویت قائل بوده و معتقد است اگر همسایگان در کنار یکدیگر فعالیت کنند، می توانیم جهانی امن تر بسازیم. در همین راستا نیز سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه به امنیت و دوستی در منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهوری زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردمسالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی