Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:22:14 GMT

بنیاد برکت در ساخت ۲ هزار مدرسه مشارکت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۴۲۱۵

بنیاد برکت در ساخت ۲ هزار مدرسه مشارکت می‌کند

علی عسکری روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری‌پور بیرجند با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک بنیاد برکت برای ساخت ۲ هزار مدرسه در کشور افزود: با توجه به گذشت ۲ سال از این دستور رهبری تا امروز تقریبا ساخت ۲ هزار مدرسه به پایان رسیده و برنامه آینده بنیاد برکت شروع ساخت ۲ هزار مدرسه دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فراهم کردن زیرساخت در استان‌های محروم از دستورات مقام معظم رهبری است و اخیرا هم گزارش کاری از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در محلات حاشیه‌نشین تقدیم ایشان شد که چند نکته از سخنان ایشان قابل تامل بود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: درگیر نشدن در مسیر بروکراسی اداری، اقدام جهادی، پرهیز از تبلیغات زودهنگام، توجه به زیرساخت از جمله مدرس، درمانگاه و مسکن از جمله محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به تعهد بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان خراسان جنوبی که انجام شده گفت: اکنون تعهدات برای سال جدید را عهده‌دار هستیم.

عسکری ادامه داد: امید است به برکت دستور مقام معظم رهبری و نام شهید مدافع حرم "مرتضی بصیری‌پور" آموزش در این مدرسه هم با برکت باشد.

مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری‌پور که به نام اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی مزین است، با مشارکت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث و امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح شد.

این آموزشگاه پسرانه در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۹۷۱ متر مربع و زیربنای هزار و ۸۰۰ متر مربع در منطقه کمتر برخوردار شمال شهر بیرجند ساخته شده است.

اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۱۲ میلیارد تومان بوده که ۲ میلیارد تومان آن از محل مشارکت بنیاد برکت تامین شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شامگاه سه‌شنبه وارد بیرجند شد و حضور در جمع فعالان گروه‌های جهادی، دیدار با مسوولان استان، بازدید و افتتاح پروژه‌های مربوط به زنجیره طرح هاب شتر و انعقاد چند تفاهم‌نامه با استانداری از برنامه‌های "علی عسکری" در سفر به خراسان جنوبی است.

امروز همزمان با سفر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان، ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی استان در دشت بجد بیرجند نیز به بهره‌برداری رسید. این ایستگاه بخشی از زنجیره طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر است که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در حال اجراست.

برچسب‌ها افتتاح طرح خراسان جنوبی بنیاد برکت مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح خراسان جنوبی بنیاد برکت افتتاح طرح خراسان جنوبی بنیاد برکت مدرسه سازی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ساخت ۲ هزار مدرسه خراسان جنوبی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

خلیل منبتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

او افزود: علاوه بر این عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستیم تا با حداقل آورده، سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آنان فراهم آید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بنیاد مسکن در بحث کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستا‌ها و بخشداری‌ها در دست اجرا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم