Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@02:25:56 GMT

اول یارانه بدهید بعد ارز ۴۲۰۰ را حذف کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۵۱۹۵

اول یارانه بدهید بعد ارز ۴۲۰۰ را حذف کنید

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: برای اینکه مردم با سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت نکنند، دولت باید یک ماه جلوتر یارانه نقدی به مردم بدهد و سپس این ارز را حذف کند.

به گزارش ایسنا، علی محمد نمازی با بیان اینکه من موافق یکسان سازی نرخ ارز و واقعی کردن قیمت کالا‌ها و خدمات هستم، اظهار کرد: یکسان سازی نرخ ارز مانع بروز رانت و فساد می‌شود، اما وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود، باید به مردم یارانه نقدی پرداخت کرد؛ البته باید شیوه درستی برای اجرای این سیاست در نظر گرفته شود و مردم توجیه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اجرای این سیاست برای یکبار شوکی وارد می‌شود، اما لوکوموتیو اقتصاد کشور به ریل اصلی خود می‌افتد، البته مردم هم باید برای اجرای این سیاست توجیه شوند تا همراهی کنند. پیشنهاد من این است که دولت یک ماه جلوتر یارانه نقدی به مردم داده و سپس ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند تا مردم متوجه شوند که قرار نیست چیزی از آن‌ها گرفته شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت نقدی یارانه‌ها موجب افزایش نقدینگی و تورم نخواهد شد، تصریح کرد: تا حالا پول به جای اینکه به مردم داده شود، به افرادی داده می‌شد که کالا و خدمات ارائه می‌کنند. در این روش دورریز و پرت منابع زیادی پیش می‌آید، ولی اگر پول مستقیم به مردم برسد، در هزینه‌های دولت هم صرفه جویی می‌شود مخصوصا در حوزه نان و حامل‌های انرژی.

نمازی درباره بودجه ۱۴۰۱ نیز بیان کرد: منابع درآمدی در بودجه غیرواقعی است، چون هنوز تکلیف برجام مشخص نشده است، ولی میزان صادرات نفت ۲/۱ میلیون بشکه در روز در نظر گرفته شده است و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، این میزان از صادرات نفت محقق نخواهد شد. از سویی درآمد‌های مالیاتی افزایش داشته است در حالیکه وضعیت کسب و کار مردم مناسب نیست و در این شرایط تحقق درآمد‌های مالیاتی غیرواقعی است. از سویی کشور ظرفیت فروش اوراق جدید قرضه را ندارد، چون دولت هنوز نتوانسته است تعهدات قبلی خود در این زمینه را اجرا کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به اینکه اراده واقعی برای فروش اموال مازاد دولتی و خصوصی سازی وجود ندارد، گفت: از زمان دولت اصلاحات بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس مطرح است، اما هنوز این کار انجام نشده و در نتیجه این دو باشگاه از آسیا حذف شدند. خصوصی سازی‌هایی هم که در سایر بخش‌ها انجام شده، واقعی نبوده است.

به گفته وی یکی دیگر از ایرادات کلیات بودجه ۱۴۰۱، متمرکز کردن ردیف هاست که کار دیوان محاسبات در نظارت بر اجرای بودجه را سخت می‌کند.

نمازی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: تورم بیش از ۴۰ درصد است، اما سقف افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۵ درصد است؛ یعنی خانواده‌ها سال آینده نیز دچار کسری می‌شوند. از سویی خط فقر هم بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام شده است و بنابراین خانواده‌های زیادی زیر خط فقر هستند که دولت و مجلس باید به این اقشار توجه زیادی داشته باشد. در مجموع مساله مهم تاب اوری اجتماعی در تدوین بودجه مورد توجه نبوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه نقدی اصلاح طلب ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام

مهران محربیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره گلایه مردم از ساز و کار اعتبار سنجی بانک‌ها مبنی بر اینکه حتی با یک روز تاخیر در پرداخت اقساط، رتبه اعتبار سنجی آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند در حالیکه ممکن است اقشاری مانند کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت کنند، اظهار داشت: مدل جدید اعتبار سنجی بانک‌ها هنوز به اجرا نرسیده و با اجرای مدل جدید نحوه امتیازدهی به افراد تغییر کرد و در مدل جدید رفتار افراد در پرداخت اقساط تنها یک بخش از اعتبارسنجی است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا عمده امتیازدهی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است و هر فردی که پرداخت به موقع نداشته باشد به رتبه پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی عوامل دیگری در رتبه دهی موثر خواهد بود و عواملی که در این مرحله اضافه می‌شود سابقه محکومیت‌های مالی است.

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای اصلاح رتبه خود در اعتبار سنجی باید چه اقدامی انجام دهند آیا پرداخت یک قسط زودتر به اصلاح رتبه کمک خواهد کرد، اظهار داشت: در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده و امسال هم این مدل جدید علمیاتی خواهد شد، در مدل فعلی هم مردم اگر در سررسید اقساط تسهیلات را بپردازند می‌توانند از کاهش رتبه جلوگیری کنند، اما اینکه برای اصلاح رتبه اقساط یک ماه زودتر پرداخت شود، اثرگذار نیست و نمی‌تواند توصیه درستی باشد.

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا در مدل جدید اعتبار سنجی رفتار افراد در پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود، افزود: در این مرحله فعلا رفتار مردم در پرداخت قبوض و پرداخت به موقع یا با تاخیر قبوض در نظر گرفته نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 / طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود ؟
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین