Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت ایلان ماسک پیش‌بینی کرده است که اسپیس‌ایکس ظرف ۱۰ سال آینده انسان را روی مریخ فرود خواهد آورد.

مدیر عامل اسپیس‌ایکس این اظهارنظرها را در گفتگو با لکس فریدمن، تولیدکننده پادکست، بیان کرد. فریدمن از ماسک خواست برآورد کند که رسیدن به سیاره سرخ چقدر طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک پاسخ داد: در بهترین حالت حدود پنج سال و در بدترین حالت ۱۰ سال است. این برآورد بر اساس عواملی مانند «مهندسی» سفینه فضایی اسپیس‌ایکس است که انسان را به آنجا خواهد برد.

وی همچنین ادعا کرد که استارشیپ پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است.

ماسک افزود: بهینه‌سازی اساسی استارشیپ به حداقل رساندن هزینه هر نفر برای گردش در مدار و در نهایت هزینه هر نفر برای فرود بر سطح مریخ است.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که زمین تا حدود ۵۰۰ میلیون سال دیگر برای حیات بسیار داغ خواهد شد، اما گفت: عاقلانه است که به سرعت عمل کنیم تا آماده باشیم.

"ایلان ماسک" مطمئن است فرود انسان بر مریخ در سال ۲۰۲۶ رخ می‌دهد

اسپیس‌ایکس برای ساخت موتورهای رپتور که قرار است نیرومحرکه استارشیپ را تامین کند، با مشکلات مالی مواجه است. ماسک همچنین گفت: اگر نتوانیم در سال آینده به حداقل یک پرواز استارشیپ در هر دو هفته دست یابیم، با خطر واقعی ورشکستگی مواجه هستیم.

این میلیاردر بر این باور است که تغییر دادن دیگر سیارات، از طریق بمباران آن‌ها با سلاح‌های هسته‌ای در قطب‌هایشان برای ذوب کردن یخ‌ها و ایجاد گرمایش سریع، جزئی کلیدی برای زندگی در آن‌ها خواهد بود.

ماسک می گوید: در ابتدا، زندگی در گنبدهای شیشه‌ای و در نهایت، تغییر محیط آن‌ها برای امکان‌پذیر ساختن حیات مانند زندگی روی زمین است. تغییر محیط سیارات خیلی کند خواهد بود و عمر ما به آن قد نمی‌دهد.

کد خبر 651219 برچسب‌ها مریخ اسپیس‌ ایکس - فضا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مریخ اسپیس ایکس فضا اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • (ویدئو) فرود جنگنده F۳۵ بر روی برج العرب دوبی