Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از راه‌های شهرستان آبادان بیان کرد: با توجه به وضعیت جاده‌های کشور نیاز است اقدامات ایمنی لازم در آنها انجام شود اما  اعتبارات موجود کفاف آن را نمی‌دهد.

وی افزود: برای نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر جاده در کل کشور سالانه به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امسال حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی ادامه داد: نیازهای خود را برای رفع مشکلات و ارتقای ایمنی جاده‌های کشور به کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون عمران مطرح کردیم و درصدد هستیم با تعامل با آنها اعتبار نگهداری راه‌های کشور را در بودجه سال آینده افزایش دهیم.

خوزستان بیشترین اعتبارات جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:استان خوزستان با توجه به شاخص‌های موجود بیشترین اعتبار جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حجم بالای بار جابه جایی و بار تولیدی، وقوع تصادفات، اقتصاد حمل و نقل، و ارتباط بندری و حمل و نقل در استان خوزستان باعث شده تا میزان اعتبار این استان بیشتر از سایر استان‌های کشور باشد.

جاده اهواز - خرمشهر ایمن است

امانی در خصوص تصادف مینی‌بوس کارکنان شرکت نفت و کشته شدن ۹ نفر در این حادثه در جاده اهواز - خرمشهر نیز گفت: کارشناسان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از این جاده دیدن کردند و مطمئن باشید مقصر، در گزارش پلیس نوشته خواهد شد اما متاسفانه خواب‌آلودگی راننده کامیون عامل اصلی حادثه و تصادف بود و استانداردهای ایمنی راه مشکلی نداشته است.

تصادف زنجیره‌ای بین خاور، رانا، پژو، پراید و کامیون درچهارم دی جاری در جاده قدیم اهواز - خرمشهر ۹ کشته و هفت مصدوم بر جا گذاشت.

امانی در ادامه، خطای انسانی و کاهش دید را عامل بروز تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان - اهواز بیان کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان عملیاتی بحث خطای انسانی و شرایط جوی به لحاظ میدان دید در این تصادف محرز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: زمانی که این تصادف اتفاق افتاد به دلیل مه غلیظ واقعا امکان تردد ایمن وجود نداشت و بهتر بود مسیر بسته شود.

تصادف زنجیره‌ای ۵۰ دستگاه خودروی سواری در ۲۰ دی امسال در جاده بهبهان - اهواز پنج کشته و ۴۱ مصدوم برجا گذاشت.

وی در خصوص بازدید از جاده‌های شهرستان آبادان بیان کرد: با توجه به حجم ترافیکی جاده‌های موجود و زمان ساخت، با استفاده از اعتبارات ملی بحث ایمن‌سازی جاده‌ها و اقداماتی از جمله نصب علایم، خط کشی و روشنایی انجام خواهد شد.

امانی گفت:بعضی از راه‌های روستایی منطقه سال‌ها پیش و در زمان فعالیت جهاد سازندگی ساخته شدند و بار ترافیکی کنونی این روستاها متناسب با حجم جمعیت ساکن نیست و نیاز است پل‌های جدیدی در مسیر انهار ساخته شود.

وی ادامه داد: بحث ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان آبادان را پیگیری خواهیم کرد تا شاهد کاهش تصادفات در این جاده‌ها باشیم.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی راه ها راه های کشور حمل و نقل جاده ای حمل و نقل جاده ها جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد

سید مجید میراحمدی با اشاره به اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) توسط فرماندهی انتظامی در سراسر کشور اظهار داشت: همانظور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مسئله حجاب یک امر قانونی و واجب شرعی است؛ در قانون عدم رعایت حجاب جرم‌انگاری شده و این قانون مربوط به سالیان گذشته است و مربوط به دوره جدید نیست.

میراحمدی با اشاره به اتفافات سال ۱۴۰۱ که در کشور رخ داد، گفت: پس از شکست امنیتی در جنگ ترکیبی آن سال سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به دنبال دستآوردسازی بود و به تعبیر نظامی‌ها با کشف حجاب یک سرپلی را بگیرند و از طریق این سرپل سایر اهداف خود از جمله برهنگی و حتی ضدیت با دین را توسعه دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: بنابراین هسته اصلی هدایتگر و پیشران مسئله بی‌حجابی در کشور سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و در راس آن رژیم صهیونیستی است، و بنابر این امروز رسانه رژیم صهیونیستی (اینترنشنال) تمرکز اصلی خود را روی این موضع قرار داده تا طرح نور فراجا را با شکست مواجه کنند وآنان را وادار به عقب‌نشینی کنند واین سرپل را حفظ کنند.

فراجا در طرح نور به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند

میراحمدی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی‌ها مختلف و با بهره‌گیری از رسانه به میدان آمده است، اظهار داشت: اقلیت کم تعداد، اما چشم پرکن کسانی که کشف حجاب کردند اغلب بدون آگاهی از پشت پرده‌ها و در اثر هیجانات جوانی و فضای مجازی تاثیرگذار در این حوزه بدون اینکه ازنقشه دشمنان مطلع باشند و یا عنادی در این زمینه داشته باشند و ضدیتی با اسلام داشته باشند اقدام کردند و اکثریت با تذکر پلیس تمکین می‌کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باور غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولان پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه  نبود و نیست.

وی گفت: فراجا در این طرح به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند و  مدبرانه و با نیت مشفقانه و دلسوزانه اقدامات خود را انجام می‌دهد؛ اینکه دشمنان می‌گویند فراجا این مسئله‌ای را بدون حمایت و همراهی انجام می‌دهد مطلقا حرف درستی نیست و همه مسئولان قوا بر اجرای قانون تاکید دارند و حامی فراجا هستند. اگر جایی هم لازم باشد تذکرات و ارشادات خود را مطرح می‌کنند، اما حامی و پشتیبانند.

وی افزود: ازسوی دیگر  عفاف و حجاب یکی از مطالبات مردمی است و مردم در این مدت که این طرح اجرا می‌شود یک مورد نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند.

طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد

میراحمدی با اشاره به حمایت مردم از اجرای طرح نور خاطرنشان کرد: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد و فرماندهی انتظامی کشور و دستگاه قضایی هم  مراقبت می‌کنند تا مسئله‌ای که خارج از ضوابط و قوانین باشد از سوی ماموران خدمتگزار به ملت صورت نگیرد. ضمن آنکه ما قدردانیم زحمات یکایک افراد پلیس هستیم.

میراحمدی اضافه کرد: زیر سوال بردن اقتدار پلیس و تضعیف آن به نغع هیچ ایرانی با هر گرایش و سلیقه‌ای نیست؛ کسانی که در همین روزها تحت تاثیر هیجانات اقدام به کشف حجاب کردند زمانی که مورد تعدی مزاحمین نوامیس قرار گرفتند با پلیس تماس می‌گیرند و از پلیس استمداد می‌طلبند و پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش و جلوگیری از تعدی وارد عمل می‌شوند.

وی افزد: همه ما باید در مورد دفاع از پلیس، اقتدار پلیس و ایجاد یک محیط امن در جامعه تلاش کنیم و همگان باید پلیس را مورد حمایت قرار دهیم.

میراحمدی یادآور شد: دشمنان به دنبال این هستند کوچکترین نقطه ضعفی از پلیس پیدا کنند و با بزرگ‌نمایی آن احساسات عمومی را برانگیخته کنند که البته پلیس با هوشمندی مسیر خود را ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم)
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد