Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - شهردار اهواز در این جلسه گفت: از بدو ورود به اهواز تلاش برای شناسایی نقاط آسیب‌زا، آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده شهر در قالب برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت آغاز شد.

رضا امینی می‌گوید:  اعضای شورای شهر اهواز صددرصد از برنامه‌ها حمایت کرده‌اند و هر چند شاید تاکنون برنامه‌ها خروجی‌های ظاهری نداشته یا کمتر خروجی داشته‌اند، اما در آینده نزدیک خروجی‌های ظاهری و همچنین تغییرات زیرساختی و اصلاحات فرآیندی در برنامه بلند مدت و ریل‌گذاری شهرداری اهواز را مشاهده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ از ۲۸ مهرماه آغاز شد و تاکنون ادامه داشت، این بودجه در ۱۰۰ جلسه با مشارکت ۱۵۱ نفر و صرف ۳ هزار و ۳۶ ساعت کار کارشناسی و مدیریتی تدوین و تنظیم شده است.

او گفت: این بودجه با تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بررسی ظرفیت‌ها و درآمد‌های سیاستی مانند مشارکت بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری، حرکت به سمت بررسی و تصویب پروژه‌ها قبل از تخصیص منابع، افزایش سهم مشارکت بخش خصوصی در توسعه شهر، راه‌اندازی کمیته تخصیص و خزانه و ظرفیت سنجی منابع بودجه تنظیم شده است.

به گفته شهردار اهواز در قالب این بودجه، تخصیص اعتبار بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها خواهد بود تا در سال‌های آینده با انباشت بدهی مواجه نشود. همچنین برای اولین بار است که بودجه‌ای به صورت یکپارچه تدوین و تقدیم شورا شده است؛ پیش از این در این زمینه ناهماهنگی وجود داشت.

این مقام مسئول می‌گوید:  متاسفانه در گذشته اعتبارات جاری و عمرانی نسبت منطقی با هم نداشتند و اینکه اعتبارات جاری سهم زیادی به خود اختصاص می‌داد، مانع اجرای پروژه‌های عمرانی و تعهدات فنی شهرداری شده است که در بودجه سال ۱۴۰۱ سعی کردیم توازن منطقی در این زمینه داشته باشیم.

امینی کاهش آلاینده‌ها و افزایش کیفیت زیست محیطی، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز با رویکرد افزایش فضای سبز تفرجگاهی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و افزایش برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با رویکرد افزایش سرزندگی اجتماعی را به ترتیب از  اولویت‌های برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

او گفت: مقوله آب و هوا نمی‌تواند دلیل وضعیت موجود فضای سبز شهر اهواز باشد بلکه دلایل مدیریتی و رفتار‌های شهروندان در این زمینه تاثیر دارند.

به گفته شهردار اهواز رودخانه کارون به تنهایی می‌تواند عامل گردشگری در اهواز باشد، اما اقداماتی که برای احیای این رودخانه انجام شده به هیچ وجه پاسخگوی نیاز شهر و در حد و اندازه شان این رودخانه ارزشمند نیست. برای زنده‌سازی این مجموعه، اعتبار خوبی دیده شده که امیدواریم با تحقق درآمد‌ها بخشی از اولویت‌های این بودجه را محقق کنیم.

این مقام مسئول می‌گوید: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که شامل ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از درآمد‌های اختصاصی از عوارض عمومی، حدود ۹۰ میلیارد تومان از درآمد‌های اختصاصی از عوارض اختصاصی، ۱۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بابت بهای خدمات و درآمد‌های موسسات انتفاعی شهرداری، ۶۱۷ میلیارد تومان از درآمد‌های حاصل از وجوه و اموال شهرداری و ۱۲۷ میلیارد تومان از کمک‌های دولت، ۳۷۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های دارایی‌ها خواهد بود. در مجموع همه منابع درآمدی ۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

امینی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز در بخش شهرسازی ۳۷۶ میلیارد تومان، محیط زیست و خدمات شهری حدود ۲ هزار میلیارد تومان، در بخش ایمنی و مدیریت بحران ۲۱۳ میلیارد تومان، در زمینه حمل و نقل جاده‌ای ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، خدمات مدیریت یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و در بخش فرهنگی و اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد. در مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصارف پیش‌بینی شده است.

به گفته شهردار اهواز برای نخستین بار پرداخت دیون گذشته شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است. کل اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به گذشته ۱۱۰ درصد افزایش یافته است که بخش مهمی از آن به درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، مشارکت بخش خصوصی و شهرسازی پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول گفت:  در بخش درآمد‌ها و هزینه‌ها دو رویکرد متفاوت نسبت به سال‌های قبل داریم. در اجرای عدالت بین محلات کم برخوردار و برخوردار نباید کار به گونه‌ای باشد که کاملا از محلات برخوردار غفلت شود و به سمت مناطق کم‌برخوردار برویم، زیرا هیچ منطقی گویای این موضوع نیست.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اهواز اعتبارات لازم میلیارد تومان مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شده مقام مسئول بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز شهردار اهواز برنامه ها پروژه ها درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باید از طریق مولدسازی از اعتبارات پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده است، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، جعفر قزوینیان، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در جلسه بازآفرینی شهری با بیان اینکه باید دست به دست هم بدهند و در خصوص بازآفرینی شهری انرژی بیشتری گذاشته شود، اظهار کرد: در جلسه پیشنهادات چند پروژه مطرح شد که معتقدیم این پیشنهادات می‌تواند در رفع معضلات شهری مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر باید راه‌اندازی شود، اظهار کرد: انتظار داریم شهرداری ابهر همکاری لازم را در خصوص راه‌اندازی این دفتر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: با راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در این شهرستان، کارگزاری برای این دفتر انتخاب خواهد شد تا بتوانیم به صورت جدی وارد کار شویم و از ظرفیت مردم و مسئولان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده در شناساندن و معرفی مشوق‌ها به مردم بسیار مؤثر است، اضافه کرد: باید در این خصوص جلسات متعددی با سازنده‌ها برگزار شود تا مسائل در جلسات بررسی و گزارش داده شود، چرا که این مهم در پیشرفت کار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری اعتبار خاصی از طریق سازمان مرکزی به صورت مستقیم ابلاغ نمی‌کند، ادامه داد: این در حالی است که اداره‌کل راه و شهرسازی استان ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند به شهرداری نیز کمک کند.

قزوینیان تصریح کرد: همچنین این مجموعه از طریق کمیسیون ماده ۵ ظرفیت بالقوه‌ای دارد، به همین خاطر شهرداری ابهر می‌تواند پیشنهادهای خوبی در این خصوص به ستاد ارائه دهد تا اقدامات و کارهای لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از طریق مولدسازی از اعتبارات پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده است، استفاده کرد، گفت: در این راستا شهرداری ابهر باید پروژه‌هایی را که برای مردم و شهرستان مفید و جذاب است، ارائه دهد.

کد خبر 751121

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی