Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:31:17 GMT

همایش ملی لجستیک ترکیبی در چابهار آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۰۷۰۲

همایش ملی لجستیک ترکیبی در چابهار آغاز شد

به گزارش ایرنا، این رویداد امروز (پنجشنبه) در قالب همایش، نمایشگاه و ششمین کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت با محوریت "برون‌رفت از چالش‌های لجستیکی چابهار" آغاز و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام دبیرخانه همایش؛ سعید چلندری معاون حمل و نقل منطقه آزاد چابهار، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، همدانی مشاور لجستیک و جلیل اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص وضعیت موجود، موانع و راهکارهای توسعه بخش حمل و نقل و لجستیک سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دوم و تخصصی همایش نیز با حضور علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی، بیک محمد لو رییس کمیته اقتصاد دریامحور تشخیص مصلحت نظام،عبدالرحیم کُردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و  رضا راستی مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

پس از گفت و گوهای تخصصی؛ مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در سخنرانی‌هایی به جمع‌بندی مطالب مطرح شده خواهند پرداخت.

در ادامه، آیین افتتاح نمایشگاه لجستیک چابهار برگزار و غرفه‌های هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل ترکیبی کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و درنهایت با برگزاری نشست کارگروه ملی و دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت وزارت امور خارجه، برنامه‌های روز نخست همایش پایان خواهد یافت. در نشست ذکر شده، کارشناسان راه‌کارهای عملی درخصوص نقش لجستیکی چابهار در منطقه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

همچنین قرار است تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد چابهار و وزارت امور خارجه در راستای واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث منطقه لجستیک کشورهای عضو اکو منعقد شود.

«یکی از اهداف اکو (سازمان همکاری اقتصادی) توسعه زیربناهای حمل و نقل و ارتباطات است»

روز جمعه نیز اسکله‌های شهید بهشتی، شهید کلانتری، برج کنترل دریایی و زیرساخت‌های بندری چابهار مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

چابهار که عناوینی همچون "تنها بندر اقیانوسی و پایتخت دریایی ایران" را به خود اختصاص داده و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی سال‌های اخیر مورد توجه کشورهای زیادی قرار گرفته است چراکه با موقعیت راهبردی خود می‌تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت جاده‌ای، خطوط ریلی، دریایی و هوایی برقرار می‌شود»

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه اقتصادی سعید محمد دبیرامور مناطق آزاد چابهار وزارت امور خارجه منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه اقتصادی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه اقتصادی چابهار وزارت امور خارجه منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار منطقه آزاد چابهار وزارت امور خارجه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبادان می‌گوید: دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در امور اجرایی شده است و این موضوع در انجام وظایف اداره کار نیز خلل وارد کرده است.

حمداله پاکدامن با اشاره به مکاتبات اخیر منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد از ما می‌خواهد در معرفی افراد جویای کار به شرکت‌ها دخالت نکنیم در حالی که این کار پیشتر در سامانه رصد در حال انجام است.

وی همچنین تاکید کرد: منطقه آزاد باید این مشکل را رفع کند اگر می‌خواهد مسئولیت را بر عهده بگیرد این موضوع را اعلام کند. ما نمی توانیم با شرکت های مختلف ارتباط نداشته باشیم چرا که ذاتاً نمی‌توانیم از مسئولیت بازرسی، حفاظت و رسیدگی به امور کارگران به ویژه در بخش تعاونی خودداری کنیم این موضوع در قوانین منطقه آزاد هم پیش بینی شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است