Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چندی پیش خبری با تیتر«بانک‌های خصوصی ده هزار میلیارد پول از کرمانشاه خارج کردند/ زد و بند اداری رغبتی برای سرمایه گذاری نگذاشته» روی خروجی خبرگزاری فارس رفت.

در این گزارش آمده بود که طی آخرین ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد بانک‌های استان ( ۱۵ ماه پیش) و قبل از ادغام تعدادی از بانک‌ها با بانک سپه، منابع جذب شده بانک‌های خصوصی استان مبلغی در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان حدود ۲ هزار میلیارد تومان آن توسط بانک‌های خصوصی تسهیلات اهدا شده و مبلغ ده هزار میلیارد تومان آن از استان خارج شده است و اکنون این سوال پیش می‌آید که این مبلغ از منابع مردم کرمانشاه به کجا رفته است؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه در پاسخ به این سئوال، گفت: بانک‌های دولتی و نمیه دولتی، منابع جذب شده خود را در همان استان هزینه می‌کنند اما بانک‌های خصوصی ساز و کار خاص خود را دارند و تمامی منابع آنان به مرکز می‌رود.

وی افزود: بانک‌های خصوصی هلدینگ‌های اقتصادی دارند و بررسی می‌کنند که کجا برای آنان درآمد دارد و سپس نسبت به سرمایه‌گذاری در آن اقدام می‌کنند.

جلیلیان افزود: متأسفانه تاکنون هیچ بانک خصوصی بصورت مستقیم اقدام به سرمایه گذاری نکرده است اما بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، در قالب ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران، واحدهای تولیدی و.. بصورت غیرمستقیم سرمایه گذاری کرده‌اند.

همین موضوع؛ یعنی بی‌میلی بانک‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان، هشدار بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه استان را در پی داشت.

امیری‌مقدم به بانک‌ها هشدار داد، بانک‌‌های خصوصی که منابع‌شان را خارج از استان هزینه می‌کنند، باید کرمانشاه را ترک کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: طبق ابلاغ بانک مرکزی، بانک‌ها مکلفند حداقل ۸۷ درصد منابع خود را برای پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید و اشتغال در استان هزینه کنند و هر بانکی که منابع خود را در جای دیگری هزینه می‌کند، بهتر است از کرمانشاه برود.

وی افزود: بانک‌ها در رشد و توسعه استان بسیار نقش‌آفرین هستند و بهتر از  هر مجموعه دیگری با وضعیت اشتغال استان آشنایی دارند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه جوانان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: در این شرایط دشوار اقتصادی چشم امید جوان‌های این استان به تلاش ها و دلسوزی‌های مدیران استان و مجموعه‌هایی مانند بانک ها و همچنین افراد صاحب سرمایه ست.  

وی تاکید کرد: بزرگان دین بارها و بارها نسبت به ضرورت تلاش برای حل مشکلات مردم تذکر داده‌اند و این تلاش ها را بسیار ستایش کرده‌اند.

امیری‌مقدم خطاب به مدیران بانک‌ها، عنوان کرد: بانک‌ها باید در مورد کارهایی که امکان تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها در استان وجود دارد را در همین جا انجام دهند و از ارجاع آن‌ها به مرکز حتما اجتناب کنند.

وی خطاب به مدیران بانک ها عنوان کرد: نگهداشتن منابع هنر نیست بلکه مدیری موفق است که با استفاده از همین اعتبارات در تولید تولید و اشتغال جوانان نقش آفرینی کند.

امیری مقدم‌عنوان کرد: بانک‌ها لیست موانع موجود در مسیر ارایه تسهیلات را مشخص کنند تا برای رفع آن‌ها در داخل استان و یا در سطح ملی اقدام کنیم. اگر بانکی در این زمینه اقدام نکند مدیر آن بانک مانند بقیه مدیران در فقر و مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی دخیل است.

وی در ادامه، گفت: بانک‌های خصوصی باید مانند دیگر بانک‌ها در استان شعبه مستقل و دارای اختیار تصمیم‌گیری داشته باشند و قابل قبول نیست تحت نظارت استان دیگری عمل کنند‌.

امیری‌مقدم یادآور شد: بانک‌ها تنها وظیفه جمع‌آوری سپرده‌های شهروندان کرمانشاهی را ندارند بلکه در قبال تولید و اشتغال جوانان این استان هم مسؤولیت دارند.

وی ادامه داد: اموال مازاد بانکی باید تا پایان سال تعیین تکلیف شود و درآمد حاصل از این اموال به سمت تولید و اشتغال بازگردد.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاه‌نمایی در مورد مشکلات موجود، عنوان کرد: کرمانشاه روزگاری مرکز چند استان فعلی بوده و جایگاه خاصی در کشور داشته است و باید با ارایه یک تصویر مناسب و جذاب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، کارآفرینان را به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بانک های خصوصی استاندار کرمانشاه امیر مقدم سرمایه گذاری اشتغال کارآفرینی استاندار کرمانشاه بانک های خصوصی تولید و اشتغال هزار میلیارد سرمایه گذاری استان هزینه امیری مقدم بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۳۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در مناطق مختلف استان نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی مرادی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی استان که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۷۵ چاه غیرمجاز و در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۹۶ چاه غیرمجاز و در مجموع با حجم ذخیره ۱۵۶.۷ میلیون مترمکعب مسدود شده است.

وی با اشاره به وضعیت نصب کنتور هوشمند چاه‌های استان، افزود: تعداد کنتورهای نصب شده از اول برنامه تا پایان ۱۴۰۱ حدود ۲۶۴۱ دستگاه بوده و سال گذشته نیز با نصب ۵۵۹ دستگاه مجموع کنتورهای نصب شده چاره‌های استان به ۳۲۰۰ دستگاه رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با صنایع پیشرفته رضوی قرار شده است که در دو محدوده شاخص استان به صورت ویژه ماهیدشت کرمانشاه روی چاه‌های آب ۲۴۰۰ کنتور نصب شود که برنامه همچنان ادامه دارد.

مرادی اضافه کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با بانک کشاورزی در راستای ارائه تسهیلات به کشاورزان که وُسع مالی ندارند، منعقد شد.

رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز تاکید کرد: امسال مجموعه همکاران با توان و برنامه‌ریزی بهتر کارها را در حوزه حفاظت و صیانت از منابع‌آب پیش خواهند برد.

وی ادامه داد: کاستی‌ها و نواقصی وجود دارد که باید همکاران با انگیزه کافی با تقسیم و تشریح وظایف با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌فزاری و سخت‌افزاری، خلاءها را جبران کنند.

مدیرعامل آب و منطقه‌ای استان کرمانشاه از گشت‌های بازرسی خواست تا با جدیت براساس برنامه زمان‌بندی در فصول کم‌آبی و پرآبی از تمام دشت‌ها و منابع آبی تحت نظارت شرکت، بازدیدهای در راستای پر کردن چاه‌های غیرمجاز و مبارزه با حفر چاه‌های غیرمجاز داشته باشند.

کد خبر 747588

دیگر خبرها

  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد