Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:42:27 GMT

احتمال قاچاق کالا در منطقه اقتصادی سیرجان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۲۴۲۷

احتمال قاچاق کالا در منطقه اقتصادی سیرجان

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب سیرجان با اشاره به عدم تفکیک منطقه تفریحی و گردشگری از منطقه محل استقرار واحدهای تولیدی و انبارهای کالا گفت: این امر احتمال خروج کالا و در نتیجه قاچاق کالا را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایسنا در راستای دستور ریاست قوه قضائیه و تاکیدات رییس کل دادگستری استان کرمان ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان به همراه نمایندگان دادستانی مرکز استان،استانداری، سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از انبار های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
دادستان عمومی و انقلاب سیرجان در حاشیه این بازدید بر تعیین تکلیف فوری کالاهای متروکه و رسوب شده تاکید کرد و گفت: بر اساس ضرب الاجل تعیین شده گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با فوریت مکلف به طی تشریفات قانونی جهت تملیک کالاهای رسوب شده و متروکه شدند. 
محسن نیک ورز اظهار کرد:در این بازدید اقلامی از جمله یک دستگاه ام آر آی  و بیش از 3هزار دستگاه تلویزیون که از حدود ١۵ سال در انبار ها نگهداری می شد مشاهده گردید که در این رابطه دستورات لازم جهت تعیین و تکلیف فوری این اقلام صادر گردید.
این مقام قضایی یکی دیگر از آسیب‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان را عدم تفکیک منطقه تفریحی و گردشگری از منطقه محل استقرار واحد های تولیدی و انبار های کالا عنوان کرد و افزود: این امر احتمال خروج کالا و در نتیجه قاچاق کالا را فراهم می‌آورد.
وی ادامه داد: لازم است شرکت منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به عنوان اولین و با سابقه ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور با فوریت نسبت به اصلاح و ایجاد زیرساخت های مناسب نسبت به تفکیک منطقه‌ مسکونی و تالار های پذیرایی از منطقه تولیدی و انبار ها اقدام نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق کالا منطقه اقتصادي سیرجان استانی اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی اقتصادی سیرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین