Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:26:37 GMT

شبکه ملی اطلاعات در کشور راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۲۷۸۷

شبکه ملی اطلاعات در کشور راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالن اجتماعات مصلی رشت با بیان اینکه انسان باید در تمامی امور اول پروردگار را در نظر بگیرد، اظهار کرد: کسی که خود را وارد اموری می‌کند بدون اینکه به عواقب آن بیندیشد خود را در معرض سختی‌ها و عوارض تلخ قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به گسترده بودن فعالیت‌های فرهنگی در گیلان گفت: مقوله فرهنگ می‌تواند فضاهای گسترده‌ای را به خود اختصاص دهد بنابراین بزرگ‌ترین امر در کشور که همه می‌توانند زیر پوشش آن قرار گیرند، فرهنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه در مقوله فرهنگ باید عمیقانه و هوشمندانه عمل شود، بیان کرد: اگر بخواهیم در عرصه‌های اقتصاد و سیاست به رشد برسیم این امر تحت پوشش فرهنگ تحقق پیدا می‌کند.

فلاحتی نقش ادراکی مبتنی بر شناخت در دنیای معاصر به‌منظور پیروزی در جنگ اراده‌ها‌ را بسیار مؤثر دانست و افزود:دشمن درصدد است اندیشه و طرز تفکر مردم را هدف قرار دهد و براین اساس جنگ ادراکی به معنای نشانه رفتن طرز تفکر مردم است.

وی با بیان اینکه ملت ایران تمام ناملایمات را در سایه توکل به خدای متعال و توجه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سپری کرده است، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بخشی از جنگ‌های روانی، ترکیبی و ادراکی را پاسخ دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان خواستار راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شد و اظهار کرد: در بستر شبکه ملی اطلاعات می‌توان بخشی از شبهات و پرسش‌ها را پاسخ داد، زیرا نظام اسلامی برگرفته از معارف دین خداست و شهدا، آزادگان و ایثارگران از افتخارهای جامعه محسوب می‌شوند.

فلاحتی با تأکید بر پاسخگویی هوشمندانه و سریع نسبت به شبهات و ترفندهای دشمن گفت: اولویت‌های گیلان در کنار خدمات خوبی که از طرف دولت به جامعه ارائه می‌شود باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

فرصت حضور و مشارکت مردم در مسؤولیت‌های اجتماعی فراهم شود

استاندار گیلان نیز در این  جلسه با بیان اینکه یکی از اهداف دولت کاهش شکاف و ارتباط میان مردم و مسؤولان است، اظهار کرد: با توجه به فاصله ایجادشده بین مردم و مسئولان طی سال‌های گذشته و از سوی دیگر تلاش معاندان نظام و انقلاب برای کاهش اعتماد عمومی، مدیران باید همراه مردم باشند به‌گونه‌ای که آحاد جامعه هیچ شکافی بین خود و آنان احساس نکنند.

اسدالله عباسی با تأکید بر لزوم توجه به مهندسی فرهنگی در جامعه گفت: دشمنان با ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان و نیز فراهم‌سازی فضای ناامیدی و یأس، به دنبال سوءاستفاده و پیش بردن اهداف شوم خود هستند و در چنین فضایی باید با نقش‌آفرینی مهندسی فرهنگی این تهدید به فرصت تبدیل شود.

وی نقش انسجام و اتحاد رسانه‌ای برای کاهش فاصله بین مردم و مسئولان و همچنین تقویت امید در جامعه را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد:با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ترسیم نقشه راه از سوی ایشان؛ متأسفانه در سال‌های گذشته به بیراهه رفته‌ایم و شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در راستای انسجام ملی و استفاده شایسته از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها گام بردارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی برای مدیریت منسجم فرهنگی و تقویت مساجد بیان کرد: همه مسئولان اجرایی استان باید در راستای تحقق شعار راهبردی دولت مردمی و انقلابی برای جلب و تقویت اعتماد مردم و امیدبخشی در جامعه اهتمام ورزند.

عباسی با بیان اینکه امیدآفرینی و اعتمادسازی دولت در مقابله با کرونا و نیز انجام موفقیت‌آمیز واکسیناسیون باید موردتوجه مردم قرار گیرد، تصریح کرد: ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی، ایجاد ثبات در نرخ تورم و تسهیل شرایط صادرات کالاهای تولیدی به خارج از کشور ازجمله اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده و دولت در تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم است.

وی یکی از ارکان مهم در حل مشکلات کشور را انسجام و هماهنگی قوای سه‌گانه در رفع مشکلات برشمرد و گفت:دولت سیزدهم در خصوص خنثی کردن و رفع تحریم‌ها تاکنون عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته و سفر رئیس‌جمهوری به روسیه و همچنین حضور در اجلاس شانگهای به‌عنوان اقدامات با اهمیت در این راستاست که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی بسترهای لازم برای حضور و مشارکت مردم در مسئولیت‌های اجتماعی با هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمتگزاری به مردم ، اعتمادسازی و تقویت روحیه امید از طریق رفع دغدغه‌های فرهنگی اقدام شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار گیلان اسدالله عباسی نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله رسول فلاحتی شورای فرهنگ عمومی گیلان شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند؛ این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به‌صورت هم‌زمان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز_جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن‌ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته‌اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان‌داری می‌کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است؛ شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید، اما پیش از این‌ها، در دفاع مقدس بود که جهان پایداری ایرانیان را درک کرد و ثابت شد در فتح‌المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک‌اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست، اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده‌ایم و شنیده‌اید، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود؛ اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد، امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدید حیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی‌گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود؛ وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند؛ این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند، تصریح کرد: از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، این‌طور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیک؛ به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، مورد تکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده‌اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند، این مبنای کلام و عمل است، اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید، اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

کد خبر 748088

دیگر خبرها

  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران