Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری باکو ، " جیحون بایرام اف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت ، باکو از آغاز تحدید حدود بدون هیچ قید و شرطی حمایت می کند.

  بایرام اف در سفر کاری به وین و دیدار با هلگا اشمید دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا افزود : تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان عنصر مهمی در عادی سازی روابط دو کشور تلقی می شود و آذربایجان طرفدار آغاز بدون تاخیر این روند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این در حالی است که " واهان حونانیان " سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان نیز اعلام کرد که این کشور آماده است تا بدون پیش شرط تعیین مرزهای خود با آذربایجان را آغاز کند.

وی افزود : ارمنستان هیچ پیش شرطی برای تعیین مرز قائل نیست. ما در مورد توافقات صحبت می کنیم.

در بیانیه ای که روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در ۲۶ نوامبر سال گذشته صادر کردند، توافق شد که برای تقویت ثبات و امنیت در امتداد مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گامهای لازم  برداشته شود  و برای ایجاد یک کمیسیون سه جانبه برای تحدید حدود و مرزبندی تلاش کنند.

  تحدید حدود و تعیین مرزها میان جمهوری آذربایجان و  ارمنستان یکی از عمده موضوعات دستور کار دو کشور پس از پایان جنگ ۴۴ روزه سال ۲۰۲۰ در قره باغ ، می باشد .

  اختلاف نظر باکو و ایروان در مورد تحدید حدود ، در سال گذشته موجب تنش و درگیری های نظامی میان دو کشور  در ر برخی نقاط مرزی شده است که تلفات جانی از هر دو طرف داشته است .

برچسب‌ها جمهوری آذربایجان باکو ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان باکو ارمنستان جمهوری آذربایجان باکو ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: ماجرای بدخشان حل‌وفصل شد

طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مشکلی که بر سر پاکسازی مزارع خشخاش در بدخشان رخ داده بود، حل وفصل شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مشکلی که بر سر پاکسازی زمین‌های زیر کشت خشخاش در بدخشان حل‌وفصل گردیده است.

وی خاطرنشان کرد هیئت تعیین شده طالبان در «فیض‌آباد» با متنفذین و علما بدخشان جلسه داشت که در آن بزرگان و نمایندگان شهرستان‌های «درایم» و «ارگو» نیز حضور داشتند.

به گفته مجاهد، در این دیدار وعده داده شد که مردم بدخشان از روند محو کشت خشخاش حمایت کنند و هیچ مانعی در این روند ایجاد نکنند.

سخنگوی طالبان همچنین خاطرنشان کرد کسانی‌که در اعتراض‌های چند روز قبل متضرر شده بودند، به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد.

ماجرای بدخشان و هزینه‌های نخستین مبارزه جدی با کشت خشخاشیک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟«داون نیوز»: حمله بدخشان نشان داد داعش می‌تواند در سراسر افغانستان عملیات انجام دهد

اوایل هفته جاری در پی درگیری نیروهای طالبان با مردم محلی در روستای «قرلق» شهرستان «درایم» ولایت بدخشان بر سر تخریب مزارع خشخاش، «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در بدخشان تعیین کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • طالبان: ماجرای بدخشان حل‌وفصل شد
  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • تعیین تکلیف بزرگترین پرونده ثبتی کشور پس از نیم قرن
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد