Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@20:43:42 GMT

بیش از۹۱درصد چک یزدی ها در آبان وصول شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۱۸۶

بیش از۹۱درصد چک یزدی ها در آبان وصول شد

براساس گزارش بانک مرکزی ایران در ماه آبان ۹۱.۷درصد چک های مردم استان وصول شده است که از این لحاظ رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،بانک مرکزی آخرین گزارش چک های مبادله ای، وصولی و برگشت خورده کشور در ماه آبان را منتشر که براساس آن در این ماه۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱میلیون فقره چک در کل کشور مبادله شده که سهم استان یزد از این میزان ۴۵۰هزارو۳۰۰فقره بوده که به مانند ماه قبل  ۶.۴درصد از کل چک های مبادله شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

براین اساس استان یزد بعد از استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی، رتبه پنجم را از این لحاظ تعداد چک های مبادله ای را به خود اختصاص داده است.     چک های وصولی   براساس این گزارش، یزدی ها در ماه آبان۴۱۲هزار۹۰۰فقره چک خود را که مبلغ کلی آن بیش از۶۱میلیارد ریال بوده است را پاس کرده اند که این یعنی ۹۱.۷درصد چک های یزدی ها پاس شده است که نسبت به ماه قبل ۲دهم درصد کمتر می باشد. همچنین سهم یزدی ها از میزان چک های وصولی در کل کشور ۶.۴درصد بوده است که از این لحاظ رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند که نشان از کاهش یک پله ای استان نسبت به ماه قبل در این زمینه دارد.     اردکانی رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان یزد در گفتگو با یزدرسا در مورد علت  افزایش میزان چک های برگشتی استان در ماه آبان گفت:برعکس تبلیغات انجام شده درصد افزایش چک های برگشتی نسبت به ماه قبل تفاوت معنی داری ندارد. وی ادامه داد:در ضمن اینکه نمی توان با افزایش یا کاهش تعداد چک های برگشتی یا حتی وصولی یک ماه در مورد بررسی شاخص های اقتصادی قضاوت کرد باید این روند در میان مدت و بلند مدت بررسی کرد که آیا این افزایش و کاهش ها ادامه خواهد یا نه، بعد قضاوت کرد.     چک های برگشتی   در ماه آبان یزدی ها همچنان جز خوش حسابهای کشور محسوب شده وتنها ۸.۳چک های آنها در آبان برگشت خورده است که علت بیش از ۹۷.۴درصد آنها کسری یا فقدان موجودی بوده است . استان یزد بعد از استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی با یک اختلاف زیاد رتبه ۵ را در زمینه چک های برگشتی کسب کرده است.  براساس این گزارش ، تنها ۳۷هزار و۴۰۰فقره چک یزدی ها برگشت شده است که نسبت به ماه قبل۹هزارو۲۰۰فقره بیشتر شده است.   انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: خود اختصاص داده نسبت به ماه قبل چک های برگشتی ماه آبان استان یزد یزدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید