Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:22:45 GMT

رهگیری کشتی جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۳۶۳

رهگیری کشتی جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی

ارتش چین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای چینی یک کشتی جنگی آمریکا را دنبال کرده و به آن که وارد آب‌های نزدیک جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی شده بود، هشدار دادند. اما ارتش آمریکا دریافت هشدار را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندهی جبهه جنوبی ارتش آزادی‌بخش خلق چین اعلام کرد، کشتی جنگی یواس‌اس بنفولد به طور "غیر قانونی" در آب‌های منطقه‌ای چین بدون مجوز تردد می‌کرد که نقض حق حاکمیت این کشور است و نیروی دریایی و هوایی چین این کشتی را رهگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ما قاطعانه از طرف آمریکایی می‌خواهیم که فوراً این گونه اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند، در غیر این صورت عواقب جدی حوادث غیرمترقبه را متحمل خواهد شد.

با این حال نیروی دریایی آمریکا اعلام هشدار به کشتی جنگی بنفولد را تکذیب کرد اما به نظر می‌رسد حضور آن در این منطقه را تاکید کرده باشد. در بیانیه آن آمده است که ماموریت، بازتاب تعهد نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از آزادی کشتی‌رانی است.

سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا که بخشی از نیروی اقیانوسیه است، در بیانیه‌ای گفت: اطلاعیه‌ جمهوری خلق چین درباره این ماموریت نادرست است.   

نیروی دریایی آمریکا غالبا یک سری ماموریت‌ها در دریای چین جنوبی به منظور به چالش کشیدن ادعاهای ارضی چین انجام می‌دهد؛ تحرکاتی که صدای اعتراض پکن را بلند می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین آمريكا کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا کشتی جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی

مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت دیدنی کلاه سبز‌های دریادل ارتش جمهوری اسلامی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت کلاه سبز‌های ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.


در قسمت اول «اس بی اس»، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم ۲ نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم‌های رئال و برگرفته از عملیات‌های واقعی نیروی دریایی ارتش ادامه می‌دهند.


تصویربرداری این مسابقه در زمستان سال ۹۶ در جزیره هرمز و بندرعباس انجام شده است. مجید بهرامی با کمک کماندو‌های نیروی دریایی طراحی آیتم‌های اس بی اس را برعهده داشتند. تمامی تیراندازی ها، انفجار‌ها و فشنگ‌ها واقعی هستند و شرکت کنندگان در مسابقه هم همگی از نیرو‌های ویژه و آموزش دیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

مسابقه «اس بی اس» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای، از امشب شنبه ۸ اردیبهشت روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مسابقه را روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از قاب افق به تماشا بنشینند.

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت