Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ایلالی ظهر پنج شنبه در بازدید از مراکز نگهداری ضایعات بجنورد، اظهار کرد: متأسفانه در انبارهایی که مورد بازدید قرار گرفت؛ انواع قطعات خودروهای سبک و سنگین، آهن آلات، نان خشک، پلاستیک، ظروف و … وجود داشت که به نظر می‌رسد بخش عمده ای از این اموال مسروقه باشد.

دادستان بجنورد ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که در مجاورت این مراکز ضایعاتی زندگی می‌کنند از این وضعیت نامطلوب و اسف بار از جمله تهدیدات مخرب این نوع فعالیت‌ها بر محیط زیست و سلامت عمومی جامعه گله و شکایت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، جرم محسوب می‌شود و ممنوع است و مرتکبین به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

ایلالی ضمن هشدار جدی در خصوص برخورد دستگاه قضائی با مصادیق ترک فعل مسئولان، از شهرداری و مرکز بهداشت خواست با فوریت و با قاطعیت نسبت به رفع عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و ساماندهی این وضعیت نگران کننده و پلمپ مراکز ضایعاتی متخلف و برخورد قانونی با افراد خاطی اقدام کنند.

دادستان بجنورد با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده، انبارهای ضایعاتی از مهمترین مراکز خرید و فروش اموال مسروقه در استان به شمار می‌روند، گفت: متأسفانه در این مراکز افرادی هستند که اموال سرقتی را با قیمت به مراتب ارزان‌تر از مبلغ و ارزش واقعی آنها خریداری می‌کنند که طبق قانون به عنوان مال خر اموال سرقتی شناخته می‌شوند.

وی تدوین دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی در خصوص ساماندهی وضعیت ضایعاتی‌ها را یک ضرورت برشمرد و اضافه کرد: برای ساماندهی واحدهای ضایعاتی غیرمجاز لازم است اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط دستورالعملی را تدوین کنند تا امکان اخذ مجوز برای واحدهایی در نظر گرفته شود که قانونا و متعارفا شرایط فعالیت قانونی در این صنف را دارا باشند.

ایلالی بیان کرد: شهرداری، انبارهای غیرمجاز ضایعاتی را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه ساماندهی مشاغل شهری از جمله مراکز خرید و فروش ضایعات و نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های این مراکز از وظایف شهرداری‌ها است؛ گفت: شهرداری مکلف است به مالکین انبارهای غیرمجاز اخطار دهد که هر چه زودتر نسبت به تخلیه انبارها و تحویل کالاهای قابل بازیافت به سازمان مدیریت پسماند اقدام کنند تا هرچه سریع‌تر زمینه‌های تهدیدات علیه محیط زیست و بهداشت عمومی از بین برود.

کد خبر 5404702

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستانی کل کشور شهرداری بجنورد ضایعات محصولات کشاورزی کشف سرقت بارش برف بوشهر برف و کولاک کرمانشاه ویروس کرونا برف روبی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس سیل کرمان بارش باران امداد رسانی برف و یخبندان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر از صدور کیفرخواست در خصوص پرونده قتل پزشک ماهشهری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهدی محمدی اظهار کرد: سی‌ام بهمن ماه گذشته فردی با تصمیم قبلی و به علت اختلافات شخصی یک پزشک عمومی را در مطب وی با ضرب گلوله به قتل رساند و متواری شد.

محمدی با اشاره به دستورات رئیس کل دادگستری استان خوزستان در مورد موضوع امنیت روانی جامعه و برخورد قاطع و سریع با جرائم خشن، گفت: پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با حضور بازپرس در صحنه قتل و بررسی شواهد موجود، پرونده تشکیل و تحقیقات به سرعت آغاز شد.  

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات اولیه و شناسایی متهم، فرد مظنون در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از بازداشت به جرم خود اعتراف و نحوه قتل و علت آن را تشریح کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با بیان اینکه مبارزه با فساد و برخورد مصداقی با جرایم خشن و تأمین امنیت روانی جامعه با دقت نظر و سرعت عمل، از اولویت برنامه‌های این دادستانی است، گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات ظرف دو ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارسال شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری