Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد نه چندان خوب ستاره‌های نامدار لیگ برتر، باعث کاهش ارزش این بازیکنان در نیم فصل نخست فوتبال باشگاهی ایران شده و بازیکنان جدیدی به صدر جدول ارزشمندترین فوتبالیست‌های شاغل در ایران صعود کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای فصل جاری و با کوچ ستاره‌های لیگ برتری، فهرست گران‌ترین بازیکنان ایران هم دستخوش تغییراتی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جای بازیکنانی مانند شیخ دیاباته، مهدی قایدی، احمد نوراللهی و … که از ارزشمندترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر بودند، چهره های جدیدی دیده می‌شدند.

سایت ترانسفرمارکت (منبع ارزش‌گذاری و جمع آوری اطلاعات بازیکنان دنیای فوتبال) برای بیست و یکمین دوره لیگ برتر، مهدی ترابی را ارزشمندترین بازیکن ایران شناخته بود و بعد از او چهره‌ایی مانند ارسلان مطهری، آیاندا پاتوسی، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، رشید مظاهری و … دیده می‌شدند.

با این حال، با گذشت ۱۵ هفته از فصل جاری و رسیدن به میانه‌های راه، این فهرست دستخوش تغییراتی شده و اکثر بازیکنان به علت عملکرد نه چندان خوب خود، افت کرده‌اند!

مهدی ترابی که فصل را با ارزش یک میلیون یورو شروع کرده بود، بعد از نمایش‌های دور از انتظار و چند بازی نیمکت نشینی، حالا با ۸۰۰ هزار یورو به رتبه سوم ارزشمندترین بازیکنان تیمش سقوط کرده است. در ترکیب استقلال، ارسلان مطهری و رشید مظاهری از صدر فهرست به میانه‌های آن سقوط کرده‌اند و در عوض امیرحسین حسین‌زاده، وینگر ۲۱ ساله آبی‌ها در صدر قرار دارد.

اما نکته جالب، قرار گرفتن مهدی عبدی در صدر ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر ایران است. مهاجم ۲۳ ساله و جوان پرسپولیس که اکثر بازی‌های این فصل را از روی نیمکت شروع کرده، در حال حاضر ارزشمندترین بازیکن ایران است. این ارزش گذاری به علت شرایط سنی و آینده روشن این بازیکن انجام شده است و طبیعتا به این معنی نیست که او در حال حاضر بهترین بازیکن ایران است.

به طور کلی، با نمایش‌ها و عملکرد ستاره‌های این فصل، سایت ترانسفرمارکت هم در ارزش گذاری‌های خود، افت محسوس بازیکنان ایرانی را نشان داده است، به طوری که فقط ۸ بازیکن با ارزش بالای ۷۰۰ هزار یورو در لیگ برتر ایران دیده می‌شود!

در ادامه فهرست ۱۰ بازیکن ارزشمند فوتبال ایران را مشاهده می‌کنید:

۱‌- مهدی عبدی – ۹۰۰ هزار یورو

۲-‌ میلاد سرلک – ۹۰۰ هزار یورو

۳- امید نورافکن – ۸۵۰ هزار یورو

۴‌- مهدی ترابی – ۸۰۰ هزار یورو

۵-‌ سیامک نعمتی – ۸۰۰ هزار یورو

۶-‌ امیرحسین حسین زاده – ۷۵۰ هزار یورو

۷-‌ دانیال اسماعیلی فر – ۷۲۵ هزار یورو

۸-‌ مهدی مهدی پور – ۷۰۰ هزار یورو

۹-‌ آیاندا پاتوسی – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ صالح حردانی – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ ارسلان مطهری – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ سیاوش یزدانی – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ امید عالیشاه – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ سعید آقایی – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ سجاد شهباززاده – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ یاسین سلمانی – ۶۵۰ هزار یورو

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ترانسفرمارکت مهدی ترابی مهدی عبدی امیر حسین حسین زاده ترانسفرمارکت ليگ برتر فوتبال ایران مهدی ترابی مهدی عبدی ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به یک سوال محمد حسین میثاقی که در ظاهر سوالی معمولی بود جواب داد و اسم چند بازیکن محبوب خود را در رسانه ملی اعلام کرد. شاید ویرا خیلی دقت نکرد سه بازیکنی که اسم برد در سپاهان بازی می‌کنند که حریف بعدی پرسپولیس در لیگ برتر است و هر سه سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارند.

در فرهنگ فوتبال ایرانی اگر بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی فر بداند که مثلاً رامین رضاییان مورد علاقه سرمربی تیمش است ناراحت می‌شود و این مسئله می‌تواند روی فوتبال او هم تاثیر بگذارد حالا بماند که دانیال اسماعیلی فر به دلیل محرومیت نمی‌تواند مقابل سپاهان بازی کند. حرف‌های اوسمار ویرا در تلویزیون نشان می‌دهد که او هنوز بر خلاف تصور خیلی‌ها چندان با فضای فوتبال ایران آشنا نیست و نمی‌داند که گاهی اوقات نباید پاسخ بعضی از سوالات را بدهد. 

اگر خودتان را جای نفراتی مثل اسماعیلی فر و آل کثیر بگذارید شاید به آن‌ها حق بدهید که در ادامه مسابقات با استرس بیشتری فوتبال بازی کنند. ویرا قاعدتاً باید روحیه بازیکنان تیم خودش را بالا می‌برد، اما این کار را با بازیکنان سپاهان کرد که چهارشنبه آینده باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرند و یکی از دیدار‌های فینال گونه لیگ برتر را برگزار کنند. سرمربی برزیلی پرسپولیس البته از نظر فنی تحول مثبتی در این تیم ایجاد کرده به طوری که حتی طرفداران متعصب یحیی گل محمدی هم نمی‌توانند منکر این قضیه شوند، اما شاید بهتر بود که او پاسخ سوال خاص محمد حسین میثاقی را نمی‌داد و ناخواسته روحیه رقبا را تقویت نمی‌کرد. 

پرسپولیس در بازی رفت و در اصفهان با تک گل رضا اسدی یکی از بازیکنان مورد علاقه اوسمار ویرا مغلوب سپاهان شد و حالا باید انتقام آن شکست را در تهران بگیرد. همان طور که بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی هم برای پرسپولیسی‌ها حکم یک بازی انتقامی را دارد و آن‌ها چند هفته قبل در همین اراک با یک گل مغلوب شاگردان مجتبی حسینی شدند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان
  • مالک جدید استقلال این فوق ستاره را می‌خرد؟
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • سکوت ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی شکست، اما ماجرا پیچیده‌تر شد!
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد