Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:43:43 GMT

علائم هشدار دهنده‌ی افسردگی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۵۸۷۹

متخصصان می‌گویند عدم درمان افسردگی، می‌تواند باعث مشکلات جدی برای فرد شود. ناطقان: افسردگی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های روانی در سطح جهان است که می‌تواند تبعات گسترده‌ای بر زندگی فرد داشته باشد. گرچه این بیماری روانی محسوب می‌شود؛ اما بی توجهی به درمان آن می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی جسمانی نیز شود.

از این رو، شناسایی علائم و نشانه‌های بیماری و درمان به موقع آن بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که فرد به افسردگی خفیف دچار است، شاهد علائمی همچون ناراحتی، عدم تاب آوری و زودرنجی، خشم و بی حالی برای چند هفته یا بیشتر باشد. چنین افسردگی‌هایی باعث ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی و روابط فرد می‌شوند.

افسردگی‌های شدید با علائمی با شدت بیشتر خود را نشان می‌دهند. این علائم شامل از دست دادن اشتها، کاهش وزن، مشکلات خواب، تفکر مداوم به مرگ یا خودکشی می‌شود. چنین افسردگی‌هایی به معنای واقعی باعث فلج شدن زندگی فرد خواهد شد. فرد در این موارد خود را در خانه حبس کرده و به طور کامل منزوی می‌شود.

متخصصان رایج‌ترین علائم افسردگی شدید که فرد پس از مشاهده حتما باید به روانشناس مراجعه کند را شامل موارد زیر می‌دانند:

۱- بی خوابی یا خوابیدن زیاد
۲- زودرنجی و عدم تاب آوری
۳- ناامیدی به زندگی
۴- تفکر مداوم درباره این که اتفاق بدی رخ خواهد داد.
۵- تفکر دائمی درباره مرگ یا خودکشی یا تلاش برای این کار
۶- در موارد خیلی شدید توهم یا خیال پردازی‌های نامتعارف
۷- ناتوانی در مراقبت از خود مانند غذا خوردن، استحمام و یا انجام مسئولیت‌های اجتماعی یا کاری

متخصصان می‌گویند خودکشی بدترین پیامد افسردگی شدید محسوب می‌شود. با این حال، تمامی افراد مبتلا به افسردگی در این دسته طبقه بندی نمی‌شوند؛ اما همواره خطر بروز این اقدام وجود دارد.

رایج‌ترین عواملی که خطر بروز خودکشی را در فرد افزایش می‌دهند، شامل موارد زیر می‌شوند:

۱- سابقه پیشین در استفاده بیش از حد از دارو
۲- تلاش در گذشته برای انجام خودکشی
۳- سابقه خانوادگی در استفاده بیش از حد از دارو یا مشکلات شدید روانی
۴- داشتن سلاح گرم در خانه
۵- زندانی بودن
۶- احساس ناامیدی شدید از زندگی

روانشناسان می‌توانند به فرد برای بهبود افسردگی کمک‌های شایانی کنند. با این حال، در صورتی که روانشناس تشخیص دهد فرد دچار مشکلات جدی است، وی را به روانپزشک برای تجویز دارو معرفی می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: علائم هشدار دهنده ، افسردگی ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: علائم هشدار دهنده افسردگی درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن هشدار نسبت به وزش باد شدید گفت: سرعت وزش باد تا ۶۰ کیلومتر می‌رسد. - اخبار استانها -

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ضمن اشاره به وزش باد شدید در کاشان و آران‌ و بیدگل اظهار داشت: در ساعات میانه روز وزش باد در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل سرعت گرفته و با سرعت قابل توجهی وزیدن می‌کند.

وی با بیان اینکه در بعضی ساعات و مناطق باز احتمال تبدیل باد به سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت با جهت غربی را دارد، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود ملاحظاتی مانند قرار نگرفتن زیر سازهای سست و پرخطر، درختان شکننده و غیره را رعایت کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه گلخانه‌داران در سطح این شهرستان سازه‌هایی موقت خود را محکم کنند، ابراز داشت: پیمانکاران بخش ساخت و ساز در صورت ایجاد سازه‌های موقت در محل پروژه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از قرار دادن خودروهای خود زیر درختان به ویژه درختان شکننده خودداری کنند، گفت: با وزش باد خیزش گرد و خاک محلی نیز پیش‌بینی می‌شود که گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به این موضوع توجه داشته باشند.

پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان

ارغوانی با بیان اینکه در روز گذشته شاهد بارش باران در شهرستان کاشتن بودیم، تصریح کرد: میزان بارش سامانه اخیر در کاشان 0.4، آران‌وبیدگل 0.3، قهرود 19.5، برزک 14، قمصر 10.5، نوش آباد 0.5، محمدآباد کویر دو، کامو و چوگان 21 و جوشقان قالی 9 میلی‌متر است.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • هشدار شدید اللحن حماس به تل آویو درباره حمله به رفح
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید