Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:29:32 GMT

نفت به ۸۹دلار رسید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۸۲۲۷

نفت به ۸۹دلار رسید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۸ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۸ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. این قیمت پایه بازار جهانی روز چهارشنبه تا مرز ۸۹ دلار و ۱۷ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۴ بود.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه با ۲۶ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. این قرارداد که روز پنج شنبه موعد آن به پایان می رسد، روز چهارشنبه تا مرز ۸۷ دلار و ۹۱ سنت صعود کرده بود. قرارداد تحویل مارس با پنج سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۸۶ سنت رسید.

معاملات تحت تاثیر نگرانیهای عرضه به دلیل مسائل کوتاه مدت مانند توقف موقتی جریان صادرات نفت خط لوله از عراق به ترکیه و کاهش مستمر ظرفیت تولید اعضای اوپک پلاس قرار گرفته است.

تاماس وارگا از شرکت کارگزاری نفت پی وی ام گفت: صدای کسانی که قیمت نفت ۱۰۰ دلار در هر بشکه را پیش بینی می کند، روز به روز بلندتر می شود.

در این بین، تقاضا ثابت مانده و عرضه محصول آمریکا که معیاری برای ارزیابی تقاضا در بزرگترین مصرف کنندگان جهان است، در چهار هفته گذشته به ۲۱.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، ذخایر نفت این کشور هفته گذشته ۵۱۵ هزار بشکه افزایش یافت و ذخایر بنزین ۵.۹ میلیون بشکه رشد کرد و به بالاترین میزان در یک سال اخیر رسید.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز اظهار کرد: تصور نمی کنم رشد ذخایر بنزین روند صعودی قیمتها را متوقف کند. پالایشگاهها باید به پالایش نفت برای تامین تقاضا برای بنزین در فصل رانندگی تابستانی ادامه دهند. این یکی از دلایلی است که بازار با وجود رشد عرضه بنزین، پشتیبانی شده است.

نگرانیها نسبت به وضعیت عرضه هفته جاری به دنبال آتش سوزی که جریان نفت از خط لوله انتقال نفت کرکوک به بندر سیهان ترکیه را روز سه شنبه موقتا قطع کرد، تشدید شد.

اوپک و متحدانش نفت کمتری از میزان توافق شده تولید می کنند. آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه برآورد کرد این گروه حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از هدف تولید در دسامبر، نفت تولید کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، حمله انصارالله یمن به امارات متحده عربی که سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است هم ریسکهای مربوط به عرضه را افزایش داد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات نفت نفت آمریکا نفت برنت معاملات نفت خط لوله محصول آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در چهارمحال و بختیاری مستعد کشت و توسعه باغات بادام است، گفت: توسعه باغات بادام، افزایش اشتغال، صادرات و فرآوری بادام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در زمینه صادرات کالا و زنجیره ارزش راهبردی تشکیل شده است، افزود: دو محصول بادام و ماهیان سردآبی زنجیره ارزش راهبردی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود. 

بهرامی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار باغ بادام در استان وجود دارد، ادامه داد: ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ همت است که بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول در این حوزه مشغول به‌کار هستند. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات محصول بادام چهارمحال و بختیاری آشکار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن بادام با ارزش حدود ۱۸ میلیون دلار از این استان صادر شد که عمدتا صادرات این محصول، بدون پوست بود. 

بهرامی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای تولید ماهیان سردآبی دارد، بیان کرد: از ۵۰۰ مزرعه فعال شیلات ماهی در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید انجام شد. 

وی با بیان اینکه ۲۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید ۳۷۰ هزار تن از این محصول و ۱۵ هزار تن بسته‌بندی ماهی در استان وجود دارد.

بهرامی ادامه داد: ارزش ریالی صادرات ماهی، تخم ماهی قزل‌آلا و خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۹ میلیون دلار بود.

نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟