Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های کرمانشاه رگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های کرمانشاه رگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

 

باید ابعاد فکری امام(ره) برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) فرمودند: فاطمه (س) عزیزترین و محبوب ترین مردم برای من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: فاطمه برگزیده خداوند است و بر همین راستا است که نزد پدر، همسر و فرزندان نیز برگزیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از احادیث رسول خدا، فرزندان رسول اکرم، دعاها و سخن بزرگان اعم از شیعه و اهل سنت می توان درک کرد که فاطمه(س) در عالم وجود و عالم نور برگزیده و برتر است.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داست: فاطمه زهرا(س) در عالم معنویت و ربوبیت پس از پیامبر(س) و امیر المومنین(ع) محو  هستی است تا جایی که در قرآن سوره کوثر در شأن این بانوی بزرگ اسلام نازل شده است.

وی گفت: باید فرزندانمان را با الگوبرداری از شخصیت حضرت فاطمه (س) تربیت کنیم و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه (س) را مورد توجه قرار دهیم و این وظیفه بسیار سنگینی آیت که نباید از آن علت کنیم.

آیت الله علما اظهار داست: صدیقه کبری(س) در خصوص خانواده و تربیت فرزندان بسیار تاکید دارد چرا که جهان هستی بر مدار تربیت خانواده می چرخد و این مهم ریشه در توحید دارد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سد و مانع مهریه زیاد برای ازدواج جوانان افزود: جوانان اگر الگوهای اسلامی را در امر ازدواج رعایت کنند لازم نیست مهریه زیاد باشد، جوانان ما باید در این زمینه بانوی اسلام را الگوی خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اول بهمن سالروز رحلت مرحوم شیخ عباس قمی اشاره کرد و افزود:‌ این عالم بزرگ، زاهدی واقعی و محدث کبیر بود و بی شک یکی از زبده ترین چهره های درخشان روحانیت معاصر، به خصوص در رشته های حدیث، تاریخ و تبلیغ، مرحوم حاج شیخ عباس قمی است.

وی همچنین به تقارن میلاد امام خمینی(ره) با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب نخست وزیر اسرائیل در آن زمان، انقلاب اسلامی را همچون زلزله ای در جهان معرفی کرد و همه این پیروزیها با تفکر امام(ره) رقم خورد.

آیت الله علما همچنین بر ضرورت جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: باید خصوصیات امام و انقلاب را نسل به نسل منتقل کنیم و نقش ایشان در پیروزی انقلاب و اینکه چه طور توانست سفارتخانه آمریکا را درهم بشکند همواره بازگو کنیم.

وی بیان داشت: باید ابعاد فکری امام(ره) از ۱۵ خرداد تا رحلت ایشان برای نسل جوان تبیین شود و بدانیم اگر جهاد تبیین و غیرت دینی باشد امروز وضعیت خیابانهای ما اینچنین نخواهد بود.

 

دشمنان به دنبال هدف قراردادن راهبردخنثی سازی تحریم‌ها هستند

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپلذها  با اشاره به میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان روز زن و روز مادر نامگذاری شده است و فرصت مغتنمی برای تقدیر از زنان و مادران جامعه است.

وی افزود: این روز مبارک همچنین روز میلاد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز است که انقلاب اسلامی به رهبری این سلاله پاک حضرت زهرا(س) هدایت و به پیروزی رسید.

حج الاسلا فاطمی نسب بابیان اینکه دشمنان انقلاب از روشهای مختلفی برای شکست و تسلیم شدن انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرده اند اذعان داشت: یکی از برنامه‌های مهم دشمن بی حجاب و بد حجاب کردن زنان و دختران در جامعه است که مهمترین راهبرد دشمن برای تخریب بنیان خانواده و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

امام جمعه شهرستان سرپلذهاب تصریح کرد: در سالهای اخیر مسئله حجاب و عفت بر اثر نفوذ فرهنگی دشمن و سهل انگاری و در خواب بودن نهادهای فرهنگی به انحای مختلف به چالش کشیده شده است.

وی اطهار داشت: دشمنان به دنبال هدف قرار دادن راهبر خنثی سازی تحریم‌ها با رویکرد نگاه به درون و تعامل با همسایگان است تا کشور را همچنان معطل غرب و آمریکا نگهدارد.

وی افزود: مهمترین راه خنثی کردن تهاجمات فرهنگی علیه حجاب و عفت، آگاه سازی جامعه از توطئه های دشمن، بیان آسیبهای ناشی از بی حجابی و معرفی حضرت زهرا(س) بعنوان یک الگوی کامل برای زنان و دختران مسلمان است.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و اظهارداشت: دیپلماسی اقتصادی دولت دراین روزها فعال شده است و سفر آیت الله رئیسی به روسیه ، سفر وزیر امورخارجه کشور به چین و مذاکره با کشورهای ۴+۱ گواهی براین مدعا است.

حجت الاسلام فاطمی نسب اذعان داشت: دشمنان با عملیات هدفمند رسانه ای درصدد هستند که راهبرد خنثی سازی تحریم‌ها که از یک سو نگاه به درون دارد و از سوی دیگر پرتلاش برای تعامل با همسایگان و سایر کشورها است را هدف قرار داده و کشور را بازهم معطل غرب و آمریکا نگه دارد.

خطیب جمعه شهرستان افزود: دشمنان انقلاب و پیاده نظام داخلی آنها امروز در تلاش هستند که دو گزاره را در افکار عمومی جامعه تثبیت کنند.

وی ادامه داد : اولین گزاره اینکه روابط با چین و روسیه را یکطرفه جلوه دهند بصورتیکه در این روابط منافع کشور تامین نخواهد شد و یک معامله برد _ باخت است و دوم اینکه به جامعه تفهیم کنند که این روابط نافی استقلال کشور است و مردم را ازاین طریق به این روابط بدبین کنند.

فاطمی نسب در ادامه به بارشهای اخیر برف و باران در شهرستان اشاره کرد و گفت : خداوند را شاکرم و سپاسگزاریم که این همه نعمت بارش را برما ارزانی داشت و همه مردم باید شکرگزار این نعمت باشند زیرا که راه زیاد شدن نعمتها شکرگزاری و قدردانی از خداوند است.

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز دین اسلام را سرآمد تمام ادیان الهی دانست و گفت: یکی از ارزشمندترین برنامه های دین اسلام که این دین را سرآمد تمام ادیان الهی قرارداده ازبین بردن بی عدالتی ها نسبت زن و قومیتها است و لذا در دین اسلام مرد بر زن و هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد و ملاک برتری در دین اسلام فقط در تقوای الهی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی سازی تحریم ها حضرت فاطمه فاطمی نسب دین اسلام حضرت زهرا امام جمعه هدف قرار آیت الله امام ره زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی واجتماعی وزارت علوم گفت: دومین دوره آموزشی «آرمان»، آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی براساس اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ویژه دختران فعال فرهنگی و تشکل های دانشجویی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دیدار رمضانی سال‌های گذشته و نیز سال جاری مقام معظم رهبری با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، ایشان توجه و تاکید بر مبانی به ویژه مبانی اعتقادی و نیز مبانی انقلاب اسلامی را به دانشجویان سفار‌‌‌ش کردند.

بادپا تصریح کرد: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  با همکاری موسسه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوره ای به نام آرمان طراحی شد. محتوای این دوره مبتنی بر فراهم آوردن شرایط ارتقای بینش مبنایی و سیاسی دانشجویان و افزایش آگاهی آن ها خواهد بود.

این دوره با حضور اساتید مطرح دانشگاهی و معارف انقلاب اسلامی به مدت یک هفته به صورت تخصصی و کارگاه محور برگزار و به سرفصل‌هایی چون طرحی از اندیشه و شخصیت رهبر انقلاب اسلامی، مبانی قرآنی انقلاب اسلامی، خط امام، الگوی سوم زن، آزادی و تعلیم و تربیت و الگوی مواجهه با بیانات روز رهبر انقلاب پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است