Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امورخارجه در بیانیه ای ضمن منفک نمودن جمهوری اسلامی ایران از اصل و مفاد قطعنامه صادر شده در خصوص هلوکاست در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اقدام را سوء استفاده رژیم صهیونیستی از ساز و کارهای بین المللی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود دانست و آن را کاملا مردود اعلام کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، در این بیانیه آمده است: همانطور که نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، طی بیانیه توضیح، موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص قطعنامه هولوکاست را رسما اعلام نموده، تاکید می گردد رژیم نژادپرست صهیونیستی از محافل بین‌المللی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات روزانه خود علیه فلسطینیان سو استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام رژیم صهیونیستی تلاش دیگری برای سوء استفاده از سازوکارهای سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن بر جنایات روزانه این رژیم می باشد که متاسفانه این روزها با حمایت بی چون و چرای غرب همراه شده است.

این بیانیه ادامه داد: همانطور که بر همگان روشن است، جنایات دوران جنگ جهانی دوم به علت دو انگیزه نژادپرستی و توسعه طلبی به وقوع پیوسته است که هم اکنون رژیم صهیونیستی میراث‌دار و پرچم‌دار این دو خوی شیطانی است. رویکرد نژاد پرستانه این رژیم در اسناد متعدد بین المللی مورد تصریح قرار گرفته و با وجود اراده مستحکم جامعه بین المللی، اسرائیل به عنوان تنها رژیم نژاد پرست با ایدئولوژِی توسعه طلبی باقی مانده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره نسل کشی را تحت هر شرایطی محکوم و غیرقابل توجیه دانسته و از همین روست که در طول جنگ جهانی دوم، ایران میزبان آوارگان این جنگ از برخی کشورهای اروپایی بوده است. در عین حال رژیم جعلی صهیونیستی پیوسته تلاش کرده است از قربانیان جنگ جهانی دوم و یهودیان به عنوان توجیهی برای اقدامات بیشرمانه و تجاوزکارانه خود بهره ببرد.

 بیانیه وزارت امورخارجه افزود: این رژیم و سردمداران آن با نقض قوانین بین المللی طی هفت دهه گذشته، همه مصادیق جرایم و به خصوص جنایت علیه بشریت را بر ضد مردم فلسطین و مردمان کشورهای منطقه مرتکب شده اند. نسل کشی، ترور، پاک سازی نژادی، تخریب خانه‌ها و محاصره انسانی از جمله این جنایاتی به شمار می‌آید که رژیم صهیونیستی پیوسته در حال ارتکاب آن است.

این بیانیه همچنین تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می کند پیشگیری از تکرار فجایع تاریخی نیازمند پژوهش‌های تاریخی است که باید بدون قضاوت و پیش داوری‌های سیاسی صورت پذیرد و بنابراین چنین رویکردهای تضییقی مورد پذیرش نبوده، چنین قطع نامه ای به عنوان رویکردی اجماعی قلمداد نگردیده و لذا مردود است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی

وزارت علوم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی از مدیران جوامع علمی خواست که به حق آزادی بیان در دانشگاه‌ها احترام بگذارند و از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها جلوگیری کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محکومیت اقدامات دولت‌های غربی علیه جوامع علمی ضد صهیونیست و حمایت از حرکات آزادی‌خواهانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی بیانیه‌ای صادر کرد.

بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است

متن بیانیه به شرح زیر است:

مردم ستمدیده‌ی فلسطین بیش از شصت سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه میکنند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید‌؟ به گلوله بستن بانویی در وسط خیابان فقط به جرم اعتراض به سربازِ تا دندان مسلّح، اگر تروریسم نیست پس چیست؟ این بربریّت چون توسّط نیروی نظامی یک دولت اشغالگر انجام میشود، نباید افراطی‌گری خوانده شود؟ یا شاید این تصاویر فقط به این علّت که شصت سال مکرّراً از صفحه‌ی تلویزیون‌ها دیده شده، دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند.

جوانان عزیز! من امید دارم که شما در حال یا آینده، این ذهنیّت آلوده به تزویر را تغییر دهید؛ ذهنیّتی که هنرش پنهان کردن اهداف دور و آراستن اغراض موذیانه است. رنج‌های امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است. (فرازهایی از نامه امام خامنه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی‌)"

ملت مظلوم و مقتدر فلسطین بیش از 7 دهه تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی اسرائیل قرار داشته و از حق مسلم حیات در سرزمین خودشان محروم شده اند.

در 7 اکتبر 2024 عملیات طوفان الاقصی توسط نیروی مردمی حماس برای دفاع از سرزمین فلسطین در مقابل سالها ظلم و اشغالگری صهیونیست‌ها صورت گرفت. رژیم کودک کش اسرائیل به دلیل عجز و ناتوانی در مقابله نظامی با نیروهای جبهه مقاومت، به تداوم ظلم و آدم کشی در غزه به ویژه حمله به مراکز آموزشی و بهداشتی و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت رساندن دیپلمات‌های کشورمان پرداخت.

در این مدت بیش از 35 هزار نفر از مردم بیگناه غزه به ویژه زنان و کودکان به دست رژیم غاصب به طرز فجیعی قتل عام شده اند. این حجم کشتار، دل ملت‌های آزاده را در کل جهان به درد آورده و حرکت‌های مردمی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین را شکل داده است.

غربی‌ها و طرفداران صهیونیست‌ها با حقیقتی عریان روبرو شده‌اند؛ آحاد ملت‌ها در غرب و آمریکا انگشت به دهان مانده‌اند؛ بازداشت و دستگیری قریب به 2500 دانشجو و استاد در دانشگاه‌های کلمبیا، بوستون، لس‌آنجلس، آستین، تگزاس، ییل، نیویورک، ماساچوست، اموری، هاروارد، براون، میشیگان، مینه‌سوتا، برکلی و ده‌ها دانشگاه دیگر با ورود خشن پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور تنها به جرم فریاد علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در قتل عام 35 هزار فلسطینی بیگناه که قریب به 15 هزار تن از آنها کودکانی‌اند که الفبای زندگی را تجربه نکرده‌اند؛ رخدادی که ذهنیت و تصویر دموکراسی در غرب را همچون تبلی توخالی در برابر افکار عمومی به لرزه انداخت و زنجیره اعتراضات فراگیری را علیه حمایت‌های بی چون و چرای متحدان این رژیم کودک‌کش در جوامع علمی ایجاد کرد.

اکنون موجی جدیدی از بیداری در وجدان انسان‌ها به ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا آغاز شده که نوید دهنده حرکت و نهضتی پایدار و مداوم در احقاق حق ملت مظلوم فلسطین می باشد. دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر، جنبش های بشردوستانه به راه انداخته اند و موجی از حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداخته اند.

ضمن حمد خداوند و سپاس از دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه دانشگاهیان عزیزی که در دل کشورهای مدعی حقوق بشر، بر اساس مسئولیت و وظیفه انسانی و احترام به حق حیات یک ملت و با آگاهی و شجاعت با شکل دادن تجمعات متعدد در دانشگاه‌ها خواهان پایان دادن به ظلم و تجاوز در سرزمین های اشغالی و احقاق حق ملت مظلوم فلسطین هستند، اعلام می داریم تا پایان دادن این اشغالگری و محکومیت رژیم صهیونیستی این حرکت را ادامه دهید.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکومیت جنایات وحشیانه و ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و محکوم کردن برخوردهای امنیتی با دانشجویان و اساتید، از مدیران جوامع علمی و نهادهای مرتبط در کشورهای اروپایی و آمریکایی درخواست می‌نماید، به حق آزادی بیان در دانشگاه‌ها احترام بگذارند و از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها برای سرکوب دانشگاهیان جلوگیری کنند. به امید پیروزی نهایی ملت فلسطین و اقامه نماز در قدس شریف ان‌شاءالله»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • کنعانی: حمله به رفح بیانگر درنده‌خویی رژیم یاغی صهیونیستی است
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی جنایات اسرائیل را مستندسازی کند
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی