Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را پس از این اظهار نظر در نخستین نشست خبری اش در روز چهارشنبه متهم کردند به روسیه برای حمله به اوکراین چراغ سبز نشان داده است.

رئیس جمهوری دموکرات آمریکا روز بعد سعی کرد در مورد موضع خود توضیح دهد و گفت که هرگونه ورود نیروهای روسیه به اوکراین به عنوان یک تهاجم تلقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیش از این اظهارات، رهبران اوکراین به اظهارات بایدن واکنش نشان دادند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در توئیتر خود نوشت: می‌خواهیم به قدرت‌های بزرگ یادآوری کنیم که هیچ تهاجم کوچک و ملت‌های کوچکی وجود ندارد. همان‌طور که هیچ تلفات جزئی و اندوه کمی به دلیل از دست دادن عزیزان وجود ندارد.

شبکه خبری ان بی سی آمریکا نوشت بایدن روز چهارشنبه به مناسبت یک سال ریاست جمهوری خود در در کنفرانس خبری حاضر شد و با صراحتی غیرعادی برای یک رهبر جهانی در میانه چنین بحرانی صحبت کرد.

او درباره ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که حدس من این است که او وارد اوکراین خواهد شد. او باید کاری انجام دهد.

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت حمله به اوکراین، همتای او در کرملین مسئول خواهد بود، اما به نظر می رسد که اگر روسیه حمله محدودتری انجام دهد، اختلافات در ائتلاف ناتو می تواند به واکنش ملایم تری منجر شود.
درپی این اظهارات بایدن، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که اگر نیروهای نظامی روسیه وارد مرز اوکراین شوند، به منزله حمله و تهاجم دوباره است و با واکنش و پاسخ سریع، شدید و متحد آمریکا و متحدانش مواجه خواهد شد.

دیمیترو کوله‌با، وزیر خارجه اوکراین هشدار داد که اظهارات بایدن می‌تواند پوتین را دعوت به اقدام کند. او به وال استریت ژورنال گفت که ما نباید به پوتین کوچکترین فرصتی بدهیم تا به عملیات شبه تهاجم یا تهاجم کوچک فکر کند.

در واشنگتن، سناتور راب پورتمن از ایالت اوهایو، گفت که هر گونه تهاجم ارتش روسیه به اوکراین باید به عنوان یک تهاجم بزرگ تلقی شود، زیرا این اقدام باعث بی ثباتی اوکراین و کشورهای آزادیخواه در شرق اروپا می شود.

 پورتمن بخشی از یک هیات دو حزبی متشکل از سناتورهای آمریکایی بود که برای گفت و گو درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی و دیگر مقامات اوکراینی به کی یف سفر و گفت و گو کرد.

جان هربست، سفیر سابق آمریکا به ان بی سی نیوز گفت که "اظهارات تاسف بار" بایدن در روز چهارشنبه تلاش های دولت آمریکا برای جلوگیری از تشدید تنش جدید  از سوی کرملین در اوکراین را به تعویق انداخت.

 در پی این سخنان بایدن، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ژنو سوئیس به شبکه ای بی سی گفت: که به روسیه با صراحت گفته ایم که هرگونه ورود نیروهای روسی به سرزمین‌های اوکراین با پاسخی "سریع، شدید و متحد" روبرو خواهد شد.

 این مقام دولت بایدن افزود که دو راه پیش رو است. یکی دیپلماسی و گفت و گو و دیگری تجاوز روسیه است که پیامدها و عواقب جدی در پی خواهد داشت.

 بلینکن در پاسخ به این سوال که آیا به جنگ نزدیک تر هستیم، گفت: شما واقعا باید این سوال را از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بپرسید.

وزیر خارجه آمریکا افزود که واشنگتن برخی از نگرانی‌های عمیق خود و همپیمانانش درباره اقدامات روسیه را به صورت کتبی ارائه خواهد داد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برنامه ای برای خروج شهروندانش از اوکراین درصورت لزوم دارد، افزود که ما درحال حاضر هشدار سطح ۴ در مورد ویروس کرونا را برای اوکراین صادر کرده ایم و به شهروندان آمریکایی در مورد احتمال حمله نظامی روسیه در اوکراین آگاهی داده ایم.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد ما برنامه ریزی دقیق اضطراری را انجام می دهیم، همانطور که همیشه در هر وضعیت امنیتی در کشورهای مختلف جهان این کار را انجام می دهیم. وزارت امور خارجه آمریکا این ارزیابی را انجام می دهد.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کنند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه جو بایدن اوکراین روسیه جو بایدن اظهارات بایدن رئیس جمهوری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند

مقامات ارشد ارتش آمریکا در گفتگویی ناشناس با یک خبرگزاری از تصمیم اوکراین برای خارج کردن تانک‌های آمریکایی آبرامرز از خط مقدم نبرد با روسیه به دلیل آسیب پذیری بالای آنها در برابر پهپادهای روسی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، اوکراین تانک های آمریکایی را از خط مقدم جبهه نبرد با روسیه خارج می کند. پهپادهای روسیه استفاده موثر از این تانک ها را تقریبا برای اوکراین غیرممکن می کنند.

به گفته مقامات ارشد ارتش آمریکا که به طور ناشناس با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت کردند، اوکراین تصمیم گرفته است تانک‌های اصلی جنگی آبرامز M1A1 را فعلاً از میدان نبرد خود با روسیه دور نگه دارد. تعلیق استفاده از این تانک به دلیل افزایش تهدید پهپادهای روسی است که می توانند به سرعت تانک ها را شناسایی کرده و به آنها حمله کنند.

ایالات متحده آمریکا در ژانویه 2023 تصمیم گرفت 31 تانک آبرامز را به اوکراین بفرستد. دولت در کی‌یف ماه‌ها استدلال کرده بود که این تانک‌ها که هر کدام حدود 10 میلیون دلار هزینه دارند، برای شکستن خطوط روسیه در جنگ بسیار مهم هستند. با این حال، از آن زمان به بعد، به ویژه با استفاده از پهپادهای نظارتی روسی و هواپیماهای بدون سرنشین شکارچی قاتل، میدان جنگ به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

یک مقام ارشد دفاعی اوکراین در این باره به AP گفت: هیچ منطقه باز وجود ندارد که بتوان به سادگی از آن عبور کرد بدون ترس از شناسایی این تانک ها . با توجه به این واقعیت جدید، این تانک ها اکنون از خطوط مقدم خارج شده اند. ایالات متحده آمریکا قصد دارد با نیروهای اوکراینی برای تنظیم تاکتیک ها همکاری کند.

اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کندمخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند