Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:45:08 GMT

اینتل بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان را می سازد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۴۶۸۲

اینتل بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان را می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت اینتل روز گذشته اعلام کرد تا ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند تا احتمالاً بزرگترین مجتمع تولید تراشه جهان را در ایالت اوهایو آمریکا را بسازد. این شرکت در حالی قصد دارد ظرفیت خود را ارتقا دهد که کمبود نیمه رسانا در جهان روی تولید کالاهای مختلف از موبایل تا خودرو تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بخشی از استراتژی پت گلسینگر (مدیر ارشد اجرایی اینتل) جهت احیای قدرت اینتل در حوزه تراشه سازی و کاهش اتکای آمریکا به مراکز تولید این محصول در آسیا است که اکنون بازار را تحت تسلط خود دارند.

بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد دلار در یک زمین به مساحت هزار جریب در نزدیکی نیوآلبانی ساخته می شود. به گفته گلسینگر این کارخانه ۳ هزار شغل ایجاد می کند. همچنین میزان سرمایه گذاری با توجه به ساخت ۸ واحد ممکن است به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. این رقم بیشترین میزان سرمایه گذاری در ایالت اوهایو به حساب می آید.

مدیرارشد اجرایی اینتل در این باره می گوید: این بزرگترین مکان برای ساخت نیمه رسانا در جهان خواهد بود.

در حال حاضر تراشه سازان سعی دارند بازده خود را ارتقا دهند. نقشه اینتل برای ساخت کارخانه های جدید، کمبود تراشه در جهان را برطرف نمی کند زیرا ساخت چنین مجتمع هایی چند سال طول می کشد.

علاوه برآنچه گفته شد مدیرارشد اجرایی اینتل در سخنان خود دوباره پیش بینی خود درباره ادامه یافتن بحران کمبود تراشه تا ۲۰۲۳ میلادی را بیان کرد.

دولت بایدن برای ارتقای تولید تراشه در آمریکا تصمیم دارد کنگره این کشور را ترغیب به تصویب بودجه ای ۵۲ میلیارد دلاری کند.

از سوی دیگر نانسی پلوسی سخنگوی مجلس آمریکا روز گذشته اعلام کرد به زودی لایحه ای درباره رقابت ارائه می شود که به افزایش سرمایه گذاری در زنجیره تامین ذخایر کمک میکند. این روند شامل بودجه ۵۲ میلیارد دلاری مذکور نیز می شود.

کد خبر 5405662 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تراشه شرکت اینتل نوآوری سرمایه گذاری حاکمیت سایبری فناوری نانو تحقیقات علمی نوآوری قانون گوگل اینترنت ناسا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقتصاد دیجیتالی ماهواره همراه اول شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد

نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی را دارا است، گفت: ایران از لحاظ تئوری می‌تواند به هاب انرژی تبدیل شود و سال‌های سال در رابطه با آن صحبت شده است زیرا ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را دارا است.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که به چندین کشور مختلف راه دارد؛ اعم از کشورهایی که گاز دارند به همین جهت همواره بر سر این موضوع بحث بوده که ایران بتواند ایران گاز را از کشورهایی نظیر ترکمنستان که گاز دارند دریافت و به ترکیه، هند و.... بدهد که به دلیل تحریم‌ها مکان پذیر نبود.

به گفته این کارشناس انرژی تولید انرژی در کشور ما کم نیست، بلکه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست.

وی ادامه داد: برای به تعادل رسیدن تولید و مصرف باید تولید گاز افزایش پیدا کند زیرا گاز در سبد کشور ما سهم ۷۰ درصدی دارد و اگر بخواهیم تولید گاز را افزایش دهیم که برای تولید برق و سایر مصارف را پاسخگو باشد مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است که مقدار آن بسیار بالاست و به گفته وزیر نفت ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری نیاز داریم.

به گفته قربان در صورتی که سرمایه گذاری صورت بگیرد باید سرمایه گذاری خارجی باشد تا پاسخگوی نیاز ما باشد.

قربان در رابطه با راهکارهای بهینه سازی مصرف، خاطر نشان کرد: راه کارهای مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است که یکی از آنها قیمت گذاری است به گونه‌ای که قیمت انرژی را به جایی برسانند که صرفه‌جویی در آن بسیار جذاب شود که به علت مسائل سیاسی چنین امکانی وجود ندارد

وی ادامه داد: راه کارهای دیگری نظیر سرمایه گذاری وجود دارد و بهینه سازی به طوری که در خانه و ادارات حتی کارخانه‌ها سرمایه گذاری صورت بگیرد تا مصرف بهینه باشد و با توجه به اینکه سرمایه گذاری وجود نداشته این نوع از بهینه سازی هم میسر نشده است.

این کارشناس انرژی توضیح داد: سیاست‌های انرژی دولت مرتباً در حال تغییر است و هیچ زمان سیاست واحدی را در دولت‌ها مختلف نداشته‌ایم و همه این موارد دست به دست هم داده تا بهینه سازی به تعویق می‌افتد.

کد خبر 6090017 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی