Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: متأسفانه ۵۰ درصد والدین در انجام آزمایش خون نوزاد تعلل کرده و پیگیر نمی‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی، به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر در هر سال یک بار این کمک به مبلغ ۹۲۵ هزار تومان بابت بهبود تغذیه و کمک هزینه درمان به خانواده‌ی این کودکان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا علیزاده با بیان اینکه اعتبارات مربوط به این کودکان در بودجه‌ی سالانه اعلام شده، محدودیت دارد گفت: آنچه مهم است این است که در حال حاضر، تشخیص فنیل کتونوری تنها با گرفتن یک قطره خون از کف پای نوزاد در هنگام تولد، امکان‌پذیر است و اگر والدین این آزمایش را انجام دهند هیچ کودکی از تبعات این اختلال آسیب نخواهد دید.
وی گفت: فنیل کتونوری، یک اختلال متابولیکی نادر است که به خاطر تجمع غیر ضروری یک پروتئین در بدن شخص به دلیل نبود آنزیم تجزیه کننده‌ی آن ایجاد می‌شود و در نتیجه‌ی تجمع این اسید آمینه، اختلالاتی در پوست، اعصاب و مو ایجاد می‌گردد.
علیزاده اضافه کرد: کودک مبتلا به این بیماری، باید در طول عمرش از خوردن مواد غذایی که دارای این اسید آمینه هستند خودداری کند و حتی در دوران شیرخوارگی از خوردن شیر مادر اجتناب ورزد و به جای آن شیرخشک مخصوص این بیماری را مصرف نماید.
وی ادامه داد: تشخیص به موقع فنیل کتونوری که به اختصار «پی‌کی‌یو» نام گرفته می‌تواند از بروز مشکلات جدی برای کودک پیشگیری نماید.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر، امکان تشخیص این بیماری در همان روز تولد یا روزهای اولیه زندگی امکان‌پذیر است ولی برخی خانواده‌ها از آزمایش لازم خودداری می‌کنند که این مسئله، تمام زندگی آینده‌ی کودک را با مشکل مواجه می‌سازد.
علیزاده گفت: عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال در تکلم، داشتن مو و مژه‌های سفید و زال شدن کودک، مشکلاتی در پوست و رفتارهای نامتعارف، از عواقب این بیماری است.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: متأسفانه بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ۵۰ درصد والدین در انجام آزمایش خون نوزاد تعلل کرده و پیگیر نمی‌شوند و زمانی که کودک، علائم و آسیب‌های این بیماری را نشان می‌دهند به فکر اقدام می‌افتند که در واقع، کودک در این زمان دچار مشکلاتی شده که تا آخر عمر با او خواهند بود. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی آزمایش خون بهزیستی خراسان رضوی فنیل کتونوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد