Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز در خصوص نتایج بررسی کارشناسی کف و لکه‌های سفید رودخانه کارون توضیحی ارائه داد.

علی بنی‌عگبه اظهار کرد: به دنبال مشاهده کف و لکه‌های سفید رنگ در سطح گسترده بر رودخانه کارون، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز بررسی کارشناسی موضوع را در اولین ساعات مشاهده  آغاز و نتیجه را به قرار ذیل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: در روز ۲۵ دی‌ماه لکه‌های سفید رنگ بر رودخانه کارون، حد فاصل پل جزیره و پل سفید مشاهده شد که با بررسی میدانی و نمونه‌برداری‌های انجام شده مشخص شد بیمارستان رازی اقدام به استفاده شدید از مواد شوینده و دترجنت‌ها کرده است به گونه‌ای که  تصفیه‌خانه قادر به تصفیه حجم بالای ترکیبات سورفکتانت نبوده و با تولید کف زیاد، موجبات آلودگی رودخانه را فراهم کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: مسئولین این بیمارستان در زمان بازدید و بررسی این اداره به محل احضار و در خصوص لزوم کنترل و توقف فوری پیشامد، توجیه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز افزود: ییمارستان رازی به دلیل لزوم پاکسازی و گندزدایی بیمارستان، از مواد شوینده زیادی استفاده کرده و باعث آلودگی رودخانه و نگرانی عمومی شده است. در این خصوص اخطاریه زیست محیطی صادر و به بیمارستان ابلاغ شده و کماکان موضوع از ابعاد دیگر در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: پس از ۴۸ ساعت از مشاهده اولین لکه سفید و پیگیری این اداره، هرگونه تخلیه شوینده به رودخانه قطع و هیچ گونه لکه‌ای بر سطح آب مشاهده نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست رودخانه کارون آلودگی محیط زیستی اداره حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان