Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمجید اجتهادی با اشاره به آخرین وضعیت رسوب کالا در انبارهای این سازمان اظهارداشت: با مدیریتی که صورت گرفت و هماهنگی انجام شده با تعزیرات و دادگستری آراء قضایی بسیاری از پرونده‌ها صادر شده و در اختیار این سازمان قرار گرفت. پیشتر برخی آرای صادر شده به دلیل آنکه سیستم ارتباطی بین تعزیرات و این سازمان بر قرار نبود معطل مانده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: ۲۰ سال کالایی در انبارهای تملیکی وجود داشت که تعیین تکلیف نشده بود و این کالا انهدامی است.

وی یادآور شد: طی دو تا سه ماه اخیر انهدام کالاها در انبارهای تملیکی ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. در صورتی که پرونده‌ها به موقع رسیدگی شود، نیازی به این انهدام وجود ندارد. برخی کالاها به دلیل شکل بهداشتی که دارند دانشگاه‌های علوم پزشکی موافق ورود آنها به چرخه مصرف نیستند، اما خیلی از کالاها در صورت تعیین تکلیف به موقع می‌تواند براساس رویه‌هایی که وجود دارد، صادرات یا به نحوی تعیین تکلیف شود.

اجتهادی با اشاره به انبارهای تملیکی استان کرمان و شهر سیرجان افزود: دستگاه‌های ام‌آر‌آی یا دستگاه‌های دیگر ۱۵ سال در گمرک مانده است.

معاون وزیر اقتصادی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۳۰ استرداد کالا به صاحبان آنها افزایش یافته است، تصریح کرد: توجه به افزایش فروش، حراج‌ها و مزایده‌ها حجم عظیمی از کالاهای موجود در انبارها خالی شده و موضوع چینش انبار و استاندارد‌سازی مطرح است که روند خوبی دارد.

وی با بیان اینکه برخی از کالاها نیاز به دریافت مجوز و استعلام دارد، بیان داشت: با ورود رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به این موضوع روند در حال بهبود است. برخی دستگاهها نگاه جزیره‌ای دارند و مانع حل شدن مشکل هستند.

چند سال است که کالا در بندر و گمرک مانده و به سازمان اموال تملیکی اعلام و تحویل نشد. با دستگاه‌های جلسات و هماهنگی‌های انجام شده تا هر چه سریعتر به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس سازمان اموال تملیکی ادامه داد: مزایده سراسری ۲۵۴ سازمان اموال تملیکی از تاریخ ۴ بهمن ماه تا تاریخ ۱۰ بهمن به در تمام نمایندگی اموال تملیکی استان‌ها برگزار و امکان رویت کالا وجود دارد کالاهای آن شامل موبایل، قطعات الکترونیکی، خودرو و سایر اقلام می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: تملیکی انبارهای تملیکی استرداد کالا کالاهای متروکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی عبدالمجید اجتهادی مدیر عامل سازمان اموال تملیکی مزایده سراسری اموال تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

تین نیوز

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود