Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (آمان)، صبح امروز (شنبه)، در یادداشتی به نگرانی‌ها در خصوص حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی پرداخت.

بنا بر گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یادلین با یادآور شدن این نکته که فاصله میان صنعاء و ابوظبی برابر با مسافت میان صنعاء و ایلات (شهری در جنوب اراضی اشغالی) است، گفت که نیروهای صنعاء موشک‌های دوربرد و پهپادهایی در اختیار دارند که می‌توانند حملاتی در چنین نقاط دوری انجام دهند و تل‌آویو باید ویژگی‌های این حمله را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق ستاد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اضافه کرد که حمله به امارات به یک معضل راهبردی برای بازیگران عرصه بین‌الملل به‌ویژه واشنگتن تبدیل شده است چراکه روی‌گردانی آمریکا از متحدان منطقه‌ای باعث به تحلیل رفتن توان بازدارندگی این کشور خواهد شد.

وی درباره علت این امر توضیح داد در شرایطی که از اعتبار آمریکا در منطقه کاسته شده، عدم حمایت واشنگتن از متحدان منطقه‌ای موجب خواهد شد که این کشورها به دنبال جایگزینی آمریکا از جمله روسیه و چین باشند.

عاموس یادلین در ادامه از آمریکا خواست که ابتدا به خود و سپس به متحدانش در منطقه نشان دهد که قادر به محافظت از آن‌ها در برابر موشک‌ها و پهپاد است به‌ویژه آنکه جایگاه این کشور به علت عدم پاسخ به حملاتی راکتی و پهپادی اخیر در سوریه وعراق تضعیف شده است.

او همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات رویکرد واشنگتن درباره پایان دادن به جنگ یمن با تکیه بر مذاکرات است، در ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو برای انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به امارات تردید دارد چراکه به دنبال حفظ و انحصار سامانه‌های پدافند هوایی در دستان خود است.

یادلین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد که تل‌آویو از قابلیت‌های اطلاعاتی، شناسایی و رهگیری بسیار بهتری برخوردار است؛ اما این ظرفیت‌ها عدم آسیب را جبران نمی‌کند.

رئیس سابق آمان همچنین اظهار داشت که آنچه در امارات رخ داد، یک فرصت تاریخی برای تل‌آویو است تا روابط خود را با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توسعه دهد؛ مسئله‌ای که در حال حاضر، نیازمند ارائه کمک به امارات و عدم اکتفا به صدور بیانیه است چراکه این فرصت باعث شکل‌گیری اساس یک ائتلاف دفاعی مشترک با مشارکت تل‌آویو، آمریکا و احتمال محلق شدن ریاض به این جمع خواهد شد.

روز دوشنبه و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این گزارش‌ در حالی منتشر شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

پس از این هشدار، منابع رسانه‌ای، روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند. المصفح منطقه‌ای صنعتی واقع در جنوب غربی ابوظبی، در امارات است. 

ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

پس از این حمله، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

پیشتر، پایگاه خبری «والا» در ارتباط با توانمندی پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فاش کرده بود که حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات راهبردی عربستان سعودی، تل‌آویو و غرب را تحت تأثیر قرار داده است.

والا خبر داده بود که حمله‌ پهپادی‌ که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال ۲۰۱۹ علیه شرکت سعودی «آرامکو» انجام دادند، در آن زمان، «اسرائیل و غرب را مات و مبهوت کرده است».

از سوی دیگر، پس از عملیات نظامی اخیر صنعاء علیه ابوظبی، رسانه‌های عبری‌ خبر دادند که امارات از یک شرکت سازنده سامانه‌های پدافند هوایی در اراضی اشغالی درخواست کمک فوری کرده است

 تاکید مقام اماراتی بر پاسخ به حمله یمن

پس از عملیات اخیر ارتش یمن علیه ابوظبی، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات که اخیرا به صورت ضمنی به دفاع از کشتار مردم یمن پرداخته بود، در اظهاراتی جدید گفت که امارات قانونا حق پاسخ دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات با «تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بنابر گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری رسمی امارات (وام)، دو طرف در این دیدار به به عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی پرداخته‌اند.

قرقاش بدون اشاره به جنایت‌ اخیر ائتلاف سعودی در یمن، از جامعه بین‌الملل خواست که در برابر آنچه اقدامات خصمانه و تروریستی خوانده شده،  موضعی قاطع اتخاذ کند.

او با «تجاوز آشکار» خواندن عملیات اخیر ارتش یمن علیه ابوظبی، گفت: «کشور امارات در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود کوتاهی نخواهد کرد و این کشور قانونا و اخلاقا حق پاسخگویی و جلوگیری از تجاوز به خاکش را دارد».

این اظهارات در حالی بیان شده است که مشاور دیپلماتیک رئیس امارات پنجشنبه‌شب نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با فرستاده سازمان ملل در امور یمن سخنان مشابهی را بر زبان آورده بود.

قرقاش گفته بود:‌ «امارات حق قانونی و اخلاقی دارد که از خاک، حاکمیت و مردم خود دفاع کند و این حق را در دفاع از خود و جلوگیری از اقدامات تروریستی حوثیان انجام خواهد داد».

این در حالی است که رسانه‌های یمنی از چند روز پیش خبر می‌دهند که جنگنده‌های اماراتی در کنار جنگنده‌های سعودی در بمباران خاک یمن مشارکت دارند.

گزارش حمله امارات به خاک یمن پس از آن منتشر شد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به اقدامات تنش‌زای امارات در جنوب یمن به نقاطی را در خاک امارات هدف حمله قرار داد.

روز دوشنبه هفته گذشته و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

 «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

پس از این هشدار، منابع رسانه‌ای، روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند. المصفح منطقه‌ای صنعتی واقع در جنوب غربی ابوظبی، در امارات است.

ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

پس عملیات ارتش یمن علیه امارات، ائتلاف سعودی حملات خود را علیه تأسیسات غیرنظامی در خاک یمن تشدید کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های یمنی شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه از حمله شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بندر الحدیده (غرب) و زندانی در استان صعده (شمال غرب) خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، در پی حمله روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف به زندانی در استان صعده، دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند.

وزیر بهداشت یمن، امروز، اعلام کرد در حمله روز جمعه ائتلاف سعودی به زندان صعده، تاکنون ۸۲ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: امارات عاموس یادلین ارتش و کمیته های مردمی یمن رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ائتلاف سعودی علیه ابوظبی پهپادی قرار حمله پهپادی خبر دادند روز گذشته خواهد شد یمن علیه هدف حمله منطقه ای تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟

یکی از گزینه‌های داخلی باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی فرهاد مجیدی بود که سرمربی سابق باشگاه تراکتور ضمن تشکر از مدیران این باشگاه پاسخ منفی داد.

به گزارش مشرق، تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی