Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@13:58:02 GMT

امارات پرواز پهپاد در این کشور را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۸۱۴

امارات پرواز پهپاد در این کشور را ممنوع کرد

امارات پس از حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به ابوظبی، به خاطر آنچه علل امنیتی اعلام شده، دستور توقف پرواز پهپاد در این کشور را به مدت یک ماه صادر کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور امارات چند روز پس از حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به ابوظبی، امروز شنبه به خاطر آنچه علل امنیتی اعلام شده، دستور توقف پرواز پهپاد در این کشور را به مدت یک ماه صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میدل ایست نیوز، این ممنوعیت که در هماهنگی با سازمان هوانوردی غیرنظامی گرفته شده شامل هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای سبک ورزشی در انواع و اشکال مختلف آن می‌شود.

وزارت کشور امارات این دستور را به دلیل آنچه نقض قوانین مرتبط با ورزش‌های هوایی و استفاده از پهپاد در مناطق غیرمجاز اعلام شده، اتخاذ کرده است؛ از سویی اعلام این دستور پس از حمله پهپادی روز دوشنبه جنبش انصارالله به زیرساخت‌های شهر ابوظبی، احتمال ارتباط مستقیم میان ممنوعیت پرواز پهپاد بر آسمان امارات و حمله انصارالله را تقویت کرده است.

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله نیز پس از حمله هفته پیش اعلام کرده بود که این جنبش فرودگاه‌های دبی، ابوظبی، پالایشگاه نفتی ابوظبی و شماری از تاسیسات مهم و حساس این کشور را با 5 موشک بالستیک و هدایت شونده و شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امارات پهپاد جنبش انصارالله پرواز پهپاد پس از حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه کیهان نوشت: با حملۀ سیزدهم ‌آوریل ایران به اسرائیل، روابط دو طرف وارد مرحله و فصل تازه‌ای شد. چنین حملاتی برای کشورهای عرب قابل قبول و قابل تحمل نیست. به‌رغم همۀ اختلافاتشان با اسرائیل بر سر مسئلۀ غزه، همکاری کشورهای عرب به ویژه اردن برای مقابله با حملۀ اخیر بسیار مهم بود. زیرا ایران ثبات کل منطقه و کلیه کشورهای منطقه را به چالش کشید(!؟) وی می‌افزاید: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، از هر لحاظ بی سابقه بود. حتی روس‌ها نیز در حملات‌شان به اوکراین، چنین حمله‌ای با چنین شدت و دامنه‌ای انجام ندادند. من نمی‌دانم که آیا جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب همزمان ۳ هزار یا ۳۰هزار موشک و پهپاد علیه اسرائیل را داشته باشد و اگر داشته باشد، آیا سامانۀ دفاعی اسرائیل، توان خنثی کردن این سطح از حمله را خواهد داشت یا نه، ولی اگر جمهوری اسلامی چنین توانی را داشته باشد و آن را نیز به اجرا بگذارد، شکی نیست که ما وارد جنگی تمام عیار و بی‌سابقه و پرهزینه برای دو طرف خواهیم شد. وحشت‌زدگی و فرافکنی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که وی به ‌هنگام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق هیجان زده شده و گفته بود: مهم‌ترین نکته در حملۀ منسوب به اسرائیل در اول ‌آوریل گذشته این است که در نتیجۀ آن عالیترین مقام نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌هم در کشور حسّاسی نظیر سوریه کشته شد. این حمله بیش از همه نشان داد که تا کجا اطلاعات اسرائیل دربارۀ محل حمله و حاضران در آن دقیق بوده است. محافل اسرائیلی صریحاً اعلام می‌کنند که باید دیر یا زود با اربابان نیروهای نیابتی ایران، درگیر بشویم. بسیاری معتقدند که اگر اسرائیل زودتر با ایران درافتاده بود،‌ ای‌بسا ایران از حملۀ هفتم اکتبر پشتیبانی نمی‌کرد. 21302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899335

دیگر خبرها

  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است