Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای اولین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» روز شنبه دوم بهمن ماه با حضور سیدمرتضی حسینی مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد لارتی، دبیر هنری جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» در تالار رودکی تهران برگزار شد.

سیدمرتضی حسینی مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این نشست رسانه‌ای با ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی برگزاری اولین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» گفت: گروه تلویزیونی شاهد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های متنوعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا کارهایی را در حوزه‌های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی انجام داده‌ایم این در حالی است که با توجه به وجود گروه تلویزیونی شاهد، نماهنگ‌ها و آثار موسیقایی مختلفی را در قالب تک آهنگ و سمفونی داشتیم که در شبکه‌های مختلف تلویزیونی نیز پخش شد. آنچه در برگزاری این رویداد برای ما مهم است توجه به قشر نوجوان و جوان است که در این راه مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلفی حمایت‌های خوبی با ما داشته‌اند.

مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد خروجی ملموس و مشخص این رویداد موسیقایی توضیح داد: وقتی یک تیزر ۴۰۰ مرتبه از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود، این یعنی آن نماهنگ و تیزر توانسته میان مخاطبان جایگاه خود را پیدا کند و بدین معناست که ما همواره به اثر بخشی یک جشنواره فکر می‌کنیم. وقتی مستندها و سمفونی‌های تولید شده ما می‌تواند در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، این می‌تواند دربرگیرنده معنی و مفهوم موثر بودن کارهایمان باشد. من بر این باورم رویداد «نوای مهر» در حد بضاعت و توانایی خود توانسته کارهای مهمی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری انجام دهد. به هر حال این اولین جشنواره‌ای است که در حوزه موسیقی انجام گرفته و طبیعتاً نمی‌توانم درباره نتایج آن به صورت دقیق به موردی اشاره کنم. اما مطمئن باشید که بنده دنبال کار آماری نیستم و به شدت روی تکنیک تاکید دارم.

وی افزود: حضور بخش‌های موسیقایی چون موسیقی پاپ نکات ابلاغی است که بنده فقط در آن تصمیم گیرنده نبودم. کما اینکه شاید علاقه خودم در حوزه تولید موسیقی سمفونیک باشد اما این بخش از جمله بخش‌هایی است که بر اساس ابلاغ برای برگزاری این جشنواره طراحی شد. جامعه هدف ما خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر است اما به طور حتم مهم‌ترین مولفه‌ای که در نظر داریم تاکید روی کیفیت است و تنها در نهایت وضعیت مطلوب آثار تعیین کننده منتخبین نهایی خواهد بود.

محمد لارتی دبیر هنری جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» در خصوص فعالیت‌های ستاد جشنواره توضیح داد: طی روزهای گذشته مهلت ارسال آثار به اتمام رسید و خوشبختانه طی این ایام شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت کنندگان بودیم که ما را شگفت زده کرد. این نشان‌ دهنده نکته مهمی بود اینکه ما باید توجه بیشتر و مناسب‌تری از هنرمندان داشته باشیم. در این راه رویداد نوای مهر با در نظر گرفتن اهداف فرهنگی بنیاد شهید می‌تواند آغازگر فعالیت‌های ثمر بخش در حوزه موسیقی باشد. آنچه در اولین جشنواره «نوای مهر» مورد توجه قرار گرفته توجه به عناصری چون تک آهنگ به بهترین شکل کیفی، توجه به موسیقی ملل و دیگر اشکال موسیقی است که امیدوارم طی روزهای دهم تا پانزدهم اسفند ماه بتواند سرمنشاء خدمات فرهنگی و هنری بیشتری در حوزه موسیقی باشد. ما به هیچ عنوان دنبال بیلان کاری نیستیم و قطعاً اگر ایراداتی هم در این برنامه نوپا داشته باشیم تلاش خودمان را برای بهتر انجام شدن آن انجام می‌دهیم.

وی افزود: از سوم بهمن ماه فعالیت‌های ستادی جشنواره ملی «نوای مهر» وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد این در حالی است که در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترتیب تولید و پخش برنامه‌هایی را طراحی کرده‌ایم که با عنوان «ترانه ایثار» پخش خواهند شد. ما برای خروجی آثار جشنواره مدیوم‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم که از جمله آنها می‌توانیم به تولید آلبوم برای برگزیدگان، حمایت از تولیدات آتی گروه‌های منتخب و شرکت کننده در جشنواره، پخش و نمایش آثار موسیقایی در قالب‌های مختلف اشاره کنیم. در بخش موسیقی ملل هم تولیدات ارائه شده با موضوع صلح و ایثار اجتماعی در قالب تولیدات قبلی شان خواهد بود. در بخش سرود برنامه‌ریزی ما به صورتی است که برنامه‌ها در دو بخش صورت می‌گیرد، بخش اول بر مبنای تولیدات و کارهای آماده هست و بخش دوم هم مربوط به کارهای تولید و خلاقانه‌ای است که برای گروه‌های سرود در نظر گرفته شده است. 

دبیر اولین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» در صحبت‌ پایانی خود گفت: اولین جشنواره موسیقی نوای مهر با هدف افزایش تولید آثار فاخر در حوزه هنر موسیقی و بازشناسی محورهای جریان‌ساز در حوزه‌های شعر، ترانه، موسیقی، سرود و نماهنگ برگزار می‌شود. ۱۴۸۲ اثر از ۶۷۳ هنرمند و گروه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نشان از استقبال مطلوب از اولین جشنواره نوای مهر دارد.

لازم به ذکر است، مجید انتظامی، محمدسعید شریفیان و عبدالجبار کاکایی داوران بخش تک آهنگ، مهدی فرجی برزگر، رحمان سیفی آزاد و بهرام دهقانیار، داوران بخش نماهنگ، نادر مشایخی، شهلا میلانی و شهروز حقی، داوران بخش سرود اولین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» را تشکیل می‌دهند.

اولین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» از دهم الی پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ در تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران و تالار فرهنگ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد لارتی بنیاد شهید و امور ایثارگران اولین جشنواره ملی موسیقی بنیاد شهید نوای مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی