Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان می‌گویند برخی مواد مغذی نظیر ویتامین‌های A، C، D و E و مواد معدنی روی، سلنیوم و منیزیم با تقویت سیستم ایمنی مرتبط هستند.

خبرگزاری میزان _ مهر به نقل از مدیسن نت نوشت: بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که بدون میزان کافی مواد مغذی ضروری بدن، سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بیند. این تحقیق شامل مطالعاتی است که نشان می‌دهد کمبود ویتامین‌های C و D بیشتر در افراد مبتلا به عفونت، از جمله ذات‌الریه، دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن یک رژیم غذایی حاوی غذا‌های تازه و کامل در مقادیر معقول بهترین راه برای دریافت دوز روزانه ویتامین‌ها از جمله آنتی اکسیدان‌های سالم موجود در میوه‌ها و سبزیجات است.

رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان با مجموعه‌ای از فعالیت‌های تقویت کننده سلامت مرتبط هستند. مواد خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان عبارتند از:

ویتامین A و بتاکاروتن: کدو حلوایی، هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین، طالبی، سبزی‌های پهن برگ و انبه.

ویتامین C: مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه‌ای، گل کلم، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین و مارچوبه.

ویتامین E: روغن گیاهی، بادام، غلات کامل، جوانه گندم، سیب زمینی شیرین.

سلنیوم: ماهی قزل آلا و شاه ماهی.

برخی شواهد نشان می‌دهند که مکمل‌های ویتامین C، E، D و روی برای عفونت‌های تنفسی با علائمی مشابه کووید ۱۹ مفید هستند، اگرچه هیچ مطالعه عمده‌ای در مورد تأثیر آن‌ها بر روی کروناویروس جدید منتشر نشده است.

روی در مقادیر کافی شواهدی مبنی بر کاهش طول برخی از عفونت‌های ویروسی در صورت مصرف فوری نشان داده است.

در کنار رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب، انجام برخی فعالیت‌های سالم نظیر ورزش، کاهش استرس و خواب خوب به بهبود سیستم ایمنی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: رشد سه برابری مصرف مکمل‌های غذایی؛ ویتامین D، C و زینک در صدر

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سیستم ایمنی بدن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن کرونا سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید