Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:03:45 GMT

ورودی سدهای آذربایجان غربی ۳۱ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۴۵۳۸

ورودی سدهای آذربایجان غربی ۳۱ درصد کاهش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از ثبت بیش از ۱۴۲ میلیمتر بارش در استان خبرداد.

یاسر رهبردین در گفت و گو با ایسنا بااشاره به آخرین وضعیت بارشهای ثبت شده در استان افزود: از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۱۴۲.۶ میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که از این میزان ۱۵۴.۷ میلیمتر مربوط به حوزه آبریز دریاچه ارومیه، ۷۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیمتر حوضه آبریز ارس و ۳۴۴.۴ میلیمتر حوضه آبریز زاب را شامل می‌شود. 

وی از رشد ۱۲ درصدی بارشها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد. 

رهبردین افزود: با وجود این میزان افزایش بارش از ابتدای مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ورودی سدهای استان همچنان با کاهش ٣١ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو است که با برنامه ریزی دقیق و مدون سعی خواهیم کرد همانند سال گذشته، تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی و حقابه دریاچه ارومیه با تهدید مواجه نشود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به آمادگی کامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در مواجهه با سیلاب های احتمالی تصریح کرد: طی ۴ ماه گذشته و از آغاز سال آبی جدید تا به امروز عمده بارش در استان به صورت برف بوده است لذا در رودخانه هایی که بر روی آنها در بالا دست سد وجود دارد با مشکل خاصی موجه نیستیم و در صورت بروز سیل، آب جاری شده در پشت مخازن سد ها ذخیره سازی خواهد شد.

وی افزود: اما در رودخانه هایی که سد وجود ندارد مانند نازلو، باراندوز و گدار ، لایروبی های لازم تا مقطع دریاچه ارومیه و دشتهای سیلابی انجام شده است. همچنین با اجرایی نمودن طرح کنترل سیلاب که از ماهها قبل مفاد آن تدوین و مصوب شده بود و با اعلام به موقع هشدارهای لازم از طرق مختلف اعم از صدا و سیما، خبرگزاری های رسمی و شبکه های اجتماعی همچنین لایروبی و  نقاط حادثه خیز با آمادگی کامل ماشین آلات، از بروز خطر برای هم استانی های عزیز جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد مخزنی بارش های فصلی آذربایجان غربی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مطیعی افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو، از امروز رگبار باران همراه رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط بویژه مناطق جنوبی استان رخ خواهد داد که با تقویت این سامانه از فردا بارش‌های بهاره سطح وسیع‌تری از استان را در بر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها، طی این مدت، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست. 

این کارشناس هواشناسی استان افزود: از نظر دمایی کاهش نسبی دما از امروز در استان پیش‌بینی می‌شود. 

مطیعی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای شهرهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت: طی شبانه روز گذشته شهرستان شوط با ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین و تخت سلیمان تکاب با ۷ درجه بالای صفر خنکترین شهر استان بود. 

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور