Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، در این مطالعه، محققان ۶۲۰ نمونه خون از ۳۶۴ کارمند مراقبت‌های بهداشتی را در مرکز تحقیقات بیومدیکال لندن تجزیه و تحلیل کردند.

محققان مشاهده کردند افرادی که تنها دو دوز از واکسن‌های کووید ۱۹ را دریافت کرده بودند، در برابر نوع اومیکرون نسبت به انواع آلفا و دلتا محافظت کمتری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح آنتی بادی در سه ماه اول پس از دوز دوم کاهش یافت، اما دوز سوم (تقویت کننده) سطح آنتی بادی‌ها را به حدی افزایش داد که با سویه اومیکرون مقابله می‌کنند.

افرادی که هر سه دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند، سطح آنتی بادی علیه اومیکرون پس از نوبت سوم مشابه با سطح آنتی بادی علیه دلتا پس از دو نوبت بود.

محققان دریافتند به طور کلی، سطح آنتی بادی در برابر اومیکرون پس از سه دوز تقریباً ۲.۵ برابر بیشتر از پس از دو دوز بود.

به گفته محققان، سطوح آنتی بادی به تنهایی اثربخشی واکسن را پیش بینی نمی‌کنند، اما نشانگر خوبی برای محافظت در برابر کووید ۱۹ شدید و بستری شدن در بیمارستان است.

محققان خاطرنشان کردند: «این سویه جدید می‌تواند بر قدرت ایمنی ایجاد شده توسط دو دوز واکسن غلبه کند، اما خوشبختانه بعد از دریافت دوز سوم، فعالیت خنثی کننده در اکثریت قریب به اتفاق افراد قوی است. دوز سوم سیستم دفاعی ما را بالاتر می‌برد و برای ویروس سخت‌تر است که باعث کووید ۱۹ شدید شود.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه ویروس کرونا اومیکرون واکسن کرونا دوز سوم واکسن مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه سطح آنتی بادی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!