Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی می‌گوید که حق عضویت ایران در سازمان ملل از دارایی‌های مسدود شده در این کشور پرداخت شده است.

خبرگزاری میزان – وزارت دارایی کره جنوبی امروز یکشنبه، ۳ بهمن، گزارش داد که ایران حق عضویت معوقه خود را به سازمان ملل از طریق دارایی‌های مسدود شده در این کشور پرداخت کرده است.

به گزارش «یونهاپ»، وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «۱۸ میلیون دلار حق عضویت معوقه سازمان ملل، با استفاده از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی پس از رایزنی با سازمان‌های مرتبط، از جمله دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا و دبیرخانه سازمان ملل، روز جمعه به سازمان ملل پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این بیانیه می‌گوید «انتظار می‌رود حق رأی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با پرداخت این مبلغ فورا احیا شود.»

بیشتر بخوانید: یونهاپ: مجوز آمریکا به کره جنوبی برای پرداخت غرامت به یک سرمایه گذار ایرانی رایزنی کره جنوبی و ایران درباره امکان پرداخت حق عضویت سازمان ملل

روز پنجشنبه گذشته منابع دولتی کره جنوبی گزارش دادند که سئول در حال رایزنی با تهران درباره امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده ایران برای پرداخت حق عضویت سازمان ملل است.

پیش از این سازمان ملل به ایران و هفت کشور دیگر هشدار داده بود که به دلیل عدم پرداخت حق عضویت، حق رای خود را از دست خواهند داد.

در حال حاضر حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در ازای فروش میعانات گازی به کره جنوبی، در دو بانک این کشور به بهانه تحریم‌های آمریکا مسدود شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران کره جنوبی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کره جنوبی ایران کره جنوبی دارایی های مسدود شده پرداخت حق عضویت کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد

عربستان سعودی قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به نمایندگی از گروه کشورهای عربی سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس در غزه، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «ایندیپندنت عربی» به نقل از «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نوشت گروه عربی که عربستان طی ماه جاری ریاست آن را بر عهده دارد، در نشست دوشنبه خود درباره این طرح بحث و رایزنی خواهد کرد.

الواصل در ادامه افزود، پیش‌نویس این قطعنامه ممکن است شامل ارائه مجدد درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل به شورای امنیت باشد، چراکه واشنگتن درخواست مشابهی را هفته گذشته وتو کرد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد. وی این سخنان را بسیار مثبت و مهم توصیف کرد.

پیشتر آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد، وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل آن در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما از این اقدام آمریکا استقبال کرد و مدعی شد پیشنهاد به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین پس از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر «هدیه‌ای برای تروریسم» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد